home > koncert > Sinead O'Connor @Tvornica kulture, Zagreb, 15/01/2020

kontakt | search |

Sinead O'Connor @Tvornica kulture, Zagreb, 15/01/2020

Ono da se samo treba zalagati, biti fokusiran i cijeli unutra, davati sve od sebe i posvetiti se skroz, i da će onda uspjeh neminovno slijediti, sva vrata će se otvoriti, sve će doći na svoje, i moći ćeš u blaženom miru i blagostanju uživati plodove svojih krvi, znoja i suza, to su priče za djecu, i to onu malo manje bistru. U životu jako puno toga ovisi o faktorima koje je nemoguće izazvati, predvidjeti, pa čak i primijetiti. Pa se onda samim time nema nikakvog smisla njima ni zamarati, tako se barem meni čini. I dok se sportaši ili znanstvenici još koliko-toliko imaju razloga držati one paradigme iz prve rečenice, glazbenici su ponajbolji primjer ljudi kojima nema smisla razmišljati o takvom kauzalitetu. Recimo Sinead O'Connor. Zakleo bih se da ona nikad nije htjela biti svjetski slavna kontroverzno-skandalozna pjevačica čiji je život pod konstantnim povećalom javnosti i svi čekaju krivi korak da se mogu zgražati. Moguće je i da bi njeno mentalno zdravlje u nekoj varijanti gdje se to nije dogodilo bilo pošteđeno brojnih "okidača" i da bi danas bila sretnija osoba da je naprosto ostala raditi u trafici u Glenagearyju. Ali, jebiga, dogodilo joj se, zaljepilo se za nju, i ostalo, unatoč svim njenim pokušajima sabotiranja, sve do dana današnjeg, trideset godina poslije. I Tvornice kulture u Zagrebu.
[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

Ulazim unutra u vrijeme najavljenog početka i primjećujem da dvorana, koja ni inače nema naviku poprimiti zaudaranja nekih drugih manjih gradskih koncertnih prostora, ovoga puta ima poseban megamiks miomirisa. To je narod, kako već priliči ljudima spremnim odvojiti dvije glave za kartu, na sebe u ovećoj količini nanio finih kolonjskih voda. Vrzmajući se još malo zaključujem i da je velika većina ekipe u 35+ kategoriji, kao i to da je, ako smijem tako površno suditi na osnovi tek pokojeg letimičnog pogleda uokolo, prisutna jedna solidna brojka lezbijki. Kako je broj karata bio ograničen na 1200, a Tvornica po novome prima i dosta više, onda može biti da je ovo bilo blizu rasprodanca, ali moglo se normalno hodati, disati, i slično. Onako, taman. Većinom se nije osjećao neki hype. Ležerna atmosfera, bez prevelikih očekivanja i naelektriziranosti. Rezervirana znatiželja.
[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

Sinead (or should I say Shuhada'?) se pojavljuje s peteročlanim bendom, bez najavljenog hidžaba na glavi, i kreće s ogoljivanjem ostatka sebe. U Zagrebu nikad prije nije nastupala, pa tako vjerujem da je većini ljudi tamo, baš kao i vašem reporteru, ovo bio prvi susret s njom. Htjeli si to priznati ili ne, svi smo dosta podložni narativima, na svjesnoj ili podsvjesnoj razini nam formiraju stavove i očekivanja. Ovdje je taj podsvjesni narativ bio takav da se radi o pošandrcaloj babi koja od davnih dana nije izdala ništa, zenit joj je prošao prije tri desetljeća, pa nas se u klasičnoj maniri olinjalih zvijezda sjetila tek sada kad su joj se spustili cijena i kriteriji.
[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

Cijeli taj podtekst je prebrisan već u prvih par minuta, i to na najpošteniji mogući način - čistom snagom i ljepotom glasa i emocijom u interpretaciji "Queen of Denmark" Johna Granta. Kako se dalje zamršeno Sineadino klupko otpetljavalo, tako se iz kategorije prebrisanosti on preselio u onu da je neugodno da je ikad postojao. Pokušat ću objasniti zašto. Na Sinead je jasno da je u neprestanoj borbi između nekih svojih krajnosti. Nije joj lako. Trauma, bol, nesigurnost, strah, izviru iz svega što radi i kako se ponaša. Ona nakon toliko stotina koncerata i stotina tisuća prodanih ploča i dalje nema, po vlastitom priznanju u jednom od rijetkih obraćanja, hrabrosti pogledati u nas, jer je isprepadana i mogla bi pobjeći sa pozornice. Tako da većinu vremena gleda u pod ili žmiri, usredotočena samo na to da uspije održati sve na okupu. Oni rijetki momenti kad uspije podići pogled, osmjehnuti nam se i mahnuti, to su ključni momenti koncerta, i nije slučajno da instantno izazivaju salve aplauza i uzvika. Jer tada je u tom pogledu savršeno jasno da tu nema nikakve proračunatosti, poze, nametljive želje za viktimizacijom ili uvježbane dramaturgije. Ima samo jedna stara ćelava žena koja je prošla sve i svašta, i sada je uspjela uloviti trenutak (bio on dan, mjesec ili godina, ostaje vidjeti) u kojem nam može lucidno i ubrojivo iskreno ispričati svoju priču. Koja dakako, kako to već u muzici ide, dotiče i sve naše priče, pa onda svi zajedno lebdimo u tom bolno ugodnom balončiću, a to je stanje i osjećaj kojeg je ovaj grad uvijek znao prepoznati, uvažiti i apsorbirati.
[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

Dok O'Connor vozi kroz sve faze svoje bogate diskografije, a narod dolje drži mobitele u niskom startu za početak "Nothing Compares 2 U", ja posvećujem dužnu pozornost bendu, nakupini ljudi koji podsjećaju na ensemble cast iz nekog filma Guya Ritchieja. Bubnjar je zaklonjen onim plastičnim paravanima pa ga je teško vidjeti, a usto su ga zbuksali u kut, dok je "njegovo" centralno pozadinsko mjesto zauzeo nabrijani klavijaturist. Na basu štrkljavi dugajlija skrivenih namjera, s facom kao Averell Dalton, a na krilima gitare, akustična i električna. Na električnoj dugokosi momak izazovno ogoljenih prsiju koji je svojim povremenim domišljatim solažama definitivno preuzeo ulogu Sineadinog pobočnika i osobe koja će najduže ostati u kolektivnom sjećanju, a na akustari žena koja je svirala neki sasvim svoj koncert. Sredovječna plavuša koja je svime što je radila zračila vibrom session glazbenice koja je na svojoj redovnoj subotnoj smjeni u nekom motelu u Teksasu. Neprestani osmijeh upitne iskrenosti i gard koji sam zadnji put vidio kad sam se onomad kladio na Eurosong. Simpatično na trenutak, pomalo creepy kad se produži na cijeli koncert, pogotovo u kombinaciji s muzikom ipak neprikladnom za takvu briju. Ali, lijepo je poslužila da nas podsjeti što bi Sinead mogla biti, ali na sreću nije. Svi oni zajedno su poslužili svrsi, ali nema razloga prozivati ih ičim više osim korektnog pop-rock benda poptuno svjesnog u kojim gabaritima smiju djelovati. Moj stav, okvirno sam ga imao i prije koncerta, a sada je još puno jači, je da je Sineadina emocija, osobnost, i posebna mješavina dijagnoza, uz naravno samu glasovnu interpretaciju, ono što nosi cijelu priču, a da je svirački i aranžmanski dio tek prosječna radiofonična spika.
[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

[ Sinnead O'Connor@Tvornica ]

Sinnead O'Connor@Tvornica   © Edita Sentić

Kad su se nakon sat vremena regularnog dijela koncerta povukli u zapozorje, moglo se osjetiti blago razočaranje kratkoćom nastupa. Vratili su se, naravno, na bis, ali sve zajedno nije trajalo više od sat i petnaest. Unatoč tome, smatram da bi anketa među uzvanicima rezultirala jednom čvrstom osmicom. Sinead je te večeri uspješno i hrabro glasom ukrotila svoje demone. Odajemo joj dužno priznanje, zahvaljujemo, i želimo svu sreću u sljedećim borbama.

ujak stanley // 19/01/2020

Share    

> koncert [last wanz]

cover: Ayllu @ Sax, Zagreb, 20/02/2020

Ayllu @ Sax, Zagreb, 20/02/2020

| 24/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: AntiValentinovo #5 @ Boćarski dom, Zagreb, 14-15/02/2020

AntiValentinovo #5 @ Boćarski dom, Zagreb, 14-15/02/2020

| 18/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Brkovi @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 13/02/2020

Brkovi @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 13/02/2020

| 17/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Zadruga + Overflow @ Stara škola, Novi Marof, 14/02/2020

Zadruga + Overflow @ Stara škola, Novi Marof, 14/02/2020

| 15/02/2020 | mario m. |

>> opširnije


cover: REVIEW/PHOTO - MENT Festival Ljubljana 05-07/02/2020

REVIEW/PHOTO - MENT Festival Ljubljana 05-07/02/2020

| 13/02/2020 | jelena vojinović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*