home > mjuzik > Zlatna 2, maksi-singl

kontakt | search |

ČRNI PES: Zlatna 2, maksi-singl (Rock svirke, 2013)

No, to i ne bi bilo nešto specijalno neobično da okosnicu benda ne čini bračni par Kristijane Čerti Blagus (vokal) i Marka Blagusa (vokal, gitara, udaraljke) koji su invalidi. Kristijana je u kolicima, a Marko ima velikih poteškoća s hodanjem, međutim oni sustavno odbijaju da njihova fizička indisponiranost dođe u prvi plan. Svakako su u pravu i o tome više nema smisla trabunjati. Prvi puta sam ih vidio u KSET-u 16.V 2013. kada su ostavili odličan dojam, a mene su osobno iznenadili sjajnom pjesmaricom i odličnim Kristijaninim vokalom.

Ove njihove dvije pjesme snimljene su na dvije različite, ali susjedske lokacije - žive u zgradi u čijem podrumu se nalazi privatni studio PCVC-a, pa su jednu pjesmu snimili kod njih, a drugu u svome stanu. Obje su vrlo dobrih tonskih i tehničkih kvaliteta, a naveliko su im pomogli Tin Ejđer Ostreš (bubnjevi), Marko Levanić (bas), Zdeslav Klarić (klavijature), Hrvoje Papratović (usna harmonika, inače basist LeMoon i tvorac studio Pećina b15 iz Đakova), te producent i gitarist Ivan Božanić (PCVC) i gitarist Alan Sredić (In Puls) koji je i stalni član Črnog Pesa.

"Reggae odhebonž" je njihova prva snimljena pjesma u studiju Pipsa u proširenoj postavi (klavijature, bubnjevi, bas plus akustična gitara), u cijelosti je pjeva Marko, a tekst je napisala Kristijana, no s klasičnim reggae ritmom i nema puno veze. Uz vrlo plesan lakoglazbeni pop-rock/humpa-cumpa tempo s pomalo kabaretskim prizvukom popraćenim metlicama, tambourinom i sitnim klavirskim minijaturama, te dvodjelnim aranžmanom s frenetičnom instrumentalnom završnicom punom sirovih jazz improvizacija, svakako se najupečatljivije izdvaja tekst:

'Odavno cijenim život
on mene ne
vjeruj mi živote vrijedim
i zato jebi se

Što gledaju kroz mene
I zavidan osmjeh im pokriva lica
Mira mi ne daju
I laži je prepuna svaka sitnica
Što mrze me dok govore a šute
I na svaki se krasni ljute
Ljubaznost im je bolna strana
Iskrenost slomljena grana

Što ne znaju kud bi sa sobom i žale
Što su im misli nedovršene i male
Dok plaču za pol života svog
I krive druge
A moja sreća ih svrbi i grebe
Ma živo mi se jebe
'.



Uf, ti bokca koliko provokacije u 3 i pol minute kao da je riječ o nekom angažiranom hardcore/punk/metal bendu, no Marko je to otpjevao vrlo zabavnim tonom kao da pjeva neku country/americana poskočicu adaptiranu za radijski festival. Ustvari, ovdje je Črni Pes pokazao vrlo drsko srednji prst svim onim mrcinama koje pojma nemaju o ljudskoj stvarnosti, a stavljeni su u poziciju dušebrižnika nacije po mnogim načelima ovog prokletog i prezrenog modela. Pjesma je uperena protiv moćnika i svih onih koji na bilo koji način pokušavaju nametnuti svoju moć i silu, a riječ 'odhebonž' je inačica onih prijevoda 'fuck off' često konvertiranih kao 'odhebi'.

"SMS karma" je nešto siromašnije infrastrukture (gitara, tambourin, usna harmonika, te na samom početku pjesme signal SMS poruke s mobitela) govori o zaluđenosti naivaca koji vjeruju u one priče o feng-shui iscjelivanjima putem SMS poruka čiji je jedini cilj da izmame što više love od potrošača.

'Sms sreća u sati dvadeset i tri
Feng shui sreću ti donosi
Pet vreća s novcem
Il pet krupnih sranja
Sve ti to daruje sms karma
Pet vreća s novcem
Il pet krupnih sranja
Sve ti to daruje sms karma

Bojim se da zbog nedostatka para
moram prekinuti lanac sreće,
I da postajem jedan od onih
što po feng-šuju pljuju
I da će me svi kineski i japanski bogovi početi naganjati,
A već mi je tlaka i od ovog jednog napeg se sklanjati

Sms sreća u sati dvadeset i tri
Feng shui sreću ti donosi
Pet vreća s novcem
Il pet krupnih sranja
Sve ti to daruje sms karma
Pet vreća s novcem
Il pet krupnih sranja
Sve ti to daruje sms karma

Stići će me loša sms karma
Za nastavit lanac ja nemam para
Stići će me loša sms sreća
Sms vjera u operatera

Ja čekat ću svojih pet karmičkih sranja
Prekidam lanac jer nemam para
'.

Nikad nisam koristio ama baš nikakve slične stvari (a imam i prastari mobitel star 10 godina koji mi samo služi za poruke i pozive), tako da praktički nemam pojma o svim tim nadogradnjama koje me zaista ne zanimaju. Sigurno je da nisam kompetentan o čemu točno ovdje Črni Pes zbori, no evidentno je da su imali jako dobrih iskustava u tom pogledu koji su im samo oduzeli lovu, a zauzvrat ništa konkretno nisu dobili. Jednom davno, baš otprilike u vrijeme kad sam nabavio mobitel s kojime se služim i dandanas, na kratko vrijeme sam drugovao s jednim prijateljom koji je liječio ljude s onom reiki tehnikom putem telefona, te sam bio u prilici da vidim kako se radi telefonsko tarot gatanje. Ma, to je presmiješno u šta ljudi vjeruju...

Kako god, Črni Pes su iz svojeg intimnog okruženja dali dvije jako poučne i revoltirane pjesme na vrlo zabavan način u kome je zajebancija neminovni sadržaj s protestno-punkerskim leksikom koji u istom košu povezuje Dylana, Byrdse, Neil Younga, Van Morrisona, mnogo starih folk-rock vedeta (uključujući i nekad slabo znani slovenski Kladivo, konj in voda), zatim R.E.M., The Smiths i naše dugoselske perjanice stila - Olovni Ples. U taj niz se može još mnogo štošta toga nabrojati, ali za ovu priliku prvog upoznavanja s njima, to je sasvim dovoljno.

Treba spomenuti da im je velika podrška Zvonimir Varga, te da imaju cijeli niz pjesama koje samo čekaju da budu snimljene.

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 07/06/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*