Pat je bipolarni profesor povijesti koji izlazi iz mentalne ustanove, a njegova jedina misija je da se pomiri sa svojom ženom. Njihov brak, a unutar njega i njegova bolest kao veliki kamen spoticanja, pretrpi jedan šokantni čin. Patov povratak u normalni život započinje sa maničnim čitanjem lektire koja se nalazi u programu predavanja njegove žene, a čije učinke i razmjere njegovi postariji roditelji osjećaju na svojoj koži usred noći. Trenuci tišine i ludila, nevjerojatne fokusiranosti i krhke stabilnosti naslovnog lika Pata, vode prema nevjerojatnoj premisi u kojoj će se on sasvim sigurno opet povezati sa ženom, a čisti žar s kojim se on vodi podsjeća na opsesiju koja mu daje fokus. Iako on toga možda i nije svjestan u tim trenucima, ono što je zapravo jedan vid stabilnosti i stremljenja služi kao jedna faza oporavka, jer je privid onoga što nikada nije ni imao samo jedan od temelja za njegov kvalitetniji i smisleniji život u budućnosti. Svježina Patovog pristupa u interakciji s drugim ljudima omogućuje stvaranje humorističnih situacija, koje u isto vrijeme pokazuju koliko je on, kao 'poremećeni bolesnik', normalniji od naizgled normalnih ljudi koji tjeraju stil života kakav se nameće u reklamama i filmovima, a koji sa sobom nosi pritiske i frustracije zbog svoje plastičnosti i nametnutosti. Prilikom jedne večeri kod prijatelja upoznaje Tiffany.
Mladu udovicu koja se sasvim dobro nosi sa pričanjem bez suzdržavanja. Nakon što ju Pat otprati do kuće, večer završavaju neslavno, a u danima nakon toga se počinju sretati tijekom trčanja. Njihova povezanost na jednoj dubljoj, a ujedno i jednostavnijoj razini zbog okolnosti u kojima se nalaze, čine Pat i Tiffany povezanijima. Dinamika njihovog odnosa i dijalozi koje vode posebno dolaze do izražaja zbog izvrsnih glumačkih doprinosa glavnih glumaca. Bez ikakve patetike, bez trunka nategnutih i namještenih scena i odnosa, scenarij britko i izravno prepliće jedno zanimljivo prijateljstvo dvoje ljudi koje okolina smatra oštećenima i nedostatnima, sa zanimljivim sporednim likovima obitelji i prijatelja. Tiffany i Pat u jednom trenutku počinju provoditi sve više vremena zajedno; Tiffany uspijeva pridobiti Pata za jedno natjecanje u plesu, u zamjenu za pomoć oko ponovnog osvajanja njegove žene. Bez previše blokada i potrebe da budu pristojni, ovo dvoje ljudi predstavlja jednu izrazito rijetku i pohvalnu poziciju para koji to i nije. Otvoreni su, izravni, prepušteni svojim mislima, neopterećni svojim djelima i postupcima. Paralelno s plesnim vježbama, Patov otac prati, uz veliku pomoć praznovjerja i oklada s prijateljem, utakmice jednog tima američkog nogometa, Philadelphia Eaglesa.
To je klub za koji njegov otac živi i diše, to je jedna od rijetkih stvari oko koje se njih dvoje mogu složiti i koja služi kao most preko kojeg, donekle, oni komuniciraju. De Niro ovdje ne pruža maestralnu ulogu, ali uspijeva nakon dugo vremena pokazati da je sposoban odraditi posao u dobrom filmu, sa dovoljnom dozom prisebnosti i usredotočenosti. Ulogu Patove majke je odlično odigrala australska glumica Jacki Weaver, a sporedni glumci su savršen omjer smješnog i polu-tragičnog. Ova drama uspijeva biti i komedija s elementima romantike, a da usput uspješno izbjegava isprane šablone i zamke sličnih filmova (ali sličnih samo do neke osnovne razine). Posebno je pohvalna činjenica da glavni likovi ne završavaju, barem ne za vrijeme trajanja filma, u krevetu. Film nema jednostavnih rješenja, ali je dobar, svjež, pokretan i dovoljno izmaknut iz središta struje da ne djeluje kao još jedno djelo servirano na otpacima bezbrojnih, generički ispraznih gluposti. Središnji odnos je napisan s velikom pažnjom i učinkovitošću, a što je još važnije, uspješno je prenesen na ekranu i oživljen uz pomoć dvoje raspoloženih glumaca. Zadnja trećina filma, uz nekoliko paralelnih radnji koje imaju jako visoke uloge - kako na materijalnom tako i na emocionalnom planu - uspješno određuje neke nove okolnosti i otvara aktere filma prema jednoj svjetlijoj budućnosti. Ovdje sretan kraj nije razultat nekakve saharinske inačice bajkovitih predispozicija, nego samo početak jednog dugog, složenog, i nadasve zanimljivog odnosa između dvoje ljudi.
ocjena filma [1-10]: 8
robert tabula // 24/02/2013