home > njuz > Pressica "Ex-Yu rock enciklopedija 1960-2015", 11.X 2016., Rockmark

kontakt | search |

Pressica "Ex-Yu rock enciklopedija 1960-2015", 11.X 2016., Rockmark

U predvečernjim satima, u utorak 11. listopada 2016. održana je vrlo prijatna i ugodna pressica povodom četvrtog dopunjenog izdanja obimog djela "Ex-Yu rock enciklopedija 1960-2015" uglednog beogradskog novinara i poznatog glazbenog kritičara Petra Janjatovića koji je i osobno bio prisutan.
[ Petra Janjatović potpisuje knjigu, Rockmark, 11.10.2016. ]

Petra Janjatović potpisuje knjigu, Rockmark, 11.10.2016.   © Horvi

Ovo izdanje okupilo je finu količinu glazbenih stručnjaka, kolega rock kritičara, raznoraznih muzikanata i inih poznatih lica, kako je vrlo šaljivo prokomentirao jedan od dva moderatora Ante Perković 'šteta što u četrdesetim ima sve manje ljudi koje ne poznajem'. Za zaista pravu domaćinsku atmosferu kao da smo u najboljem slučaju kod nekoga u dnevnom boravku, a ne u knjižari, pobrinuo se naš kolega Krešimir Blažević s portala muzika.hr koji je sve goste počastio čašicom domaćih rakija (više vrsta), pivom i sokovima (nevjerojatno, ali bilo je i takvih), te je sasvim nonšalantno s dobrih 45 minuta zakašnjenja otvorio neformalnu spiku od koje se čak i očekivalo da je neće biti jer smo praktički svi okupljeni pod jednom te istom zastavom rocka i svega oko njega čavrljajući došli do skoro pa istih zaključaka da je ova knjiga od samih početaka (prvo izdanje je objavljeno početkom 21. stoljeća) do danas jedan uistinu preobiman i prezahtijevan posao kome samo treba skinuti kapu.
[ Petar janjatović, Ante Perković, Sale Dragaš i Krešimir Blažević ]

Petar janjatović, Ante Perković, Sale Dragaš i Krešimir Blažević   © Horvi

Gospodin Petar je neobično prijatan i šaljiv komentator vlastitog djela: uputio nas je u sam proces nastanka opće ideje oko ovakvog poduhvata kada je jednom prilikom sreo nekog beogradskog kolegu (oprostite, ali zaboravio sam mu ime) koji sticajem okolnosti živi u Ljubljani i predložio mu, ha, pa zajednički projekt oko ove enciklopedije, no shvatio je, rekavši 'to neće biti dobro. Tamo gdje se sastanu dva Srbina, odmah imaš tri stranke, pa sam odlučio to djelo raditi sam, no ubrzo mi je taj kolega na mahove počeo slati brdo informacija i fotosa iz Ljubljane'. A naravno, za dobar dio materijala o izvođačima iz 60-ih i 70-ih zahvalio se prisutnom Siniši Škarici i Dragi Mlinarcu, kojeg nisam vidio.
[ Petar Janjatović, legenda rock novinarstva ]

Petar Janjatović, legenda rock novinarstva   © Horvi

Ako se to tako može reći, moderatori Ante Perković i Aleksandar Dragaš su se vrlo pohvalno izrazili o knjizi ističući njezine brojne vrline koje internet ne može poremetiti duhovito se izražavajući bez ikakvog unaprijed pripremljenog scenarija koji u ovakvim 'knjiškim' prilikama umije biti pompozan i pretenciozan poput onih masno plaćenih recenzista koji prilikom otvaranja neke izložbe ili uvodnika u neko literarno ostvarenje umiju napričati toliko sofisticiranih metafora da na koncu ne znate da li prisustvujete promociji nečijeg djela ili političko-retoričkoj govoranciji pokojnog Ivice Račana koji je umio satima pričati, a da ništa konkretno nije rekao. Na svu sreću, u rock'n'roll kulturi toga nema. Svi smo se uz njih trojicu na koje se nadovezao i sam Siniša Škarica, bivši katalizator Jugotona koji je između ostalog zaslužan i za sve one sjajne ploče izvođača legendarnog jugoslavenskog novog vala jako lijepo zabavili i družili dobra dva sata kao da smo na nekom koncertu. Znate ono, glazbeni kritičari koji namrgođeni negdje na šanku škrabaju u notes voljni da se posvađaju s nekim, no kako smo takoreći svi u istoj branši, i nismo imali prevelikih šansi da se zakačimo oko sitnica jer smo premazani svakojakim mastima. Tu je bio i Davor Gobac koji je tu i tamo ponešto zajedljivije dobacio svojom duhovitom ironijom (usput si je kupio i majicu The Velvet Underground traživši kožne gaćice s njihovim natpisom) i tako svašta nešto se zanimljivog događalo bez ikakvih velikih strateških planova i glomaznih ideja oko nekakvih veličina i komercijalnih pobuda.
[ Petar janjatović, Ante Perković i Sale Dragaš ]

Petar janjatović, Ante Perković i Sale Dragaš   © Horvi

Dopunjeno izdanje s nekih 70-tak novih izvođača od kojih je 50-tak iz Srbije na žalost ne sadrži mnoga novija imena koja su zaslužila da se pronađu, spomenuti ću samo Šank? i Brkove koji pune velike prostore, te Matej Krajnca, najplodnijeg autora s ovih teritorija koji momentalno ima nekih 80-tak albuma i 40-tak objavljenih knjiga (možda pretjerujem, ali znam 3/4 njegovog opusa). Gospodin Petar me se u neformalnom razgovoru našao zatečen 'nemam pojma o tom liku' i odmah si ga upisao u notes. U enciklopediji nećete naći Dječaka iz vode, Aleksander Cepuša, DreDDup, Infernal Tenebru, Father, Subscale, Marinadu, Kinoklub, Kodagain, Ramirez/ Pavel, Svemir, U pol' 9 kod Sabe, Žoambo žoet workestrao, Andriju, Žen, Punkreas, Biciklić, Bokerinija, pa niti Cinkuše i još mnogo toga, uvjetno rečeno friškijeg premda mnogi od njih rade već jako dugo još iz vremena bivše velike federacije. Nije mu bilo 'na radaru' što je i opravdano (isto kao i u slučaju Bogomira Mijatovića "Ilustrovana enciklopedija rok muzike u Vojvodini 1963-2013"), elem enciklopedija se bavi manje-više mainstream scenom i trebati će je u narednim izdanjima proširivati s brojnim imenima 'ispod poklopca', te nastaviti ovaj ogroman posao evidentiranja svih točnih podataka do kojih je u mnogim slučajevima jako teško doći. Za tako nešto postoje ljudi poput John Peel-a, potpisnika ovih redova.
[ Petar Janjatović ]

Petar Janjatović   © Horvi

Knjiga se tada mogla dobiti po promotivnoj cjeni od 199 kuna, a koliko će koštati u javnoj distribuciji nije spomenuto (biti će je valjda u svakoj knjižnici). Tvrdih je korica, sve ajnc-a, fotosi su crno-bijeli, obrađeno je 487 jedinica, pisano je strogo enciklopedijski bez subjektivnosti i pristranosti (birth, school, work, dead, ha-ha-ha), ali i s mnogo duhovitosti kako je rock kultura u vremenu hladnog rata na ovim područjima između dva snažna bloka uspjela iznjedriti impozantnu količinu kreativnih autora koji su se, da se poslužim riječima velikog Danila Kiša 'cenzura je ponekad blagotvorna jer primorava umetnike na to da se služe metaforma i da svojom razvijenom poetikom zaobiđu sve zamke koje im sistem i cenzure nameću'. Danas toga više nema i stoga je rock sve manje zanimljiv klincima koji slušaju Queen, Guns'n'Roses, Dire Straits, Bijelo dugme, Thompsona i sampliranu 'armoniku dugmetartu.

horvi // 11/10/2016

Share    

> njuz [last wanz]

cover:

"Slijepi duh" u akustičnoj izvedbi bjelovarskog kantautora Fyu

| 27/03/2024 | promo guy |

>> opširnije


cover: Riječki Jonathan objavili dugoočekivani album

Riječki Jonathan objavili dugoočekivani album "Everyone Else Is OK"

| 27/03/2024 | promo guy |

>> opširnije


cover:

"Supercluster" novi singl i video THOT

| 25/03/2024 | terapija |

>> opširnije


cover:

"Broken Beauties" improvizirani dark-jazz dueta LIL

| 24/03/2024 | mr x. |

>> opširnije


cover:

"Kad imamo mirne glave" novi album TIDAL PULL

| 22/03/2024 | promo guy |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*