home > mjuzik > At Action Park

kontakt | search |

SHELLAC: At Action Park (Touch & Go, 1994)

Niz od stotinjak produciranih albuma među kojima su i Nirvana, Pixies, The Breeders, Fugazi, P.J.Harvey, The Jesus Lizard… vinuli su Steve Albinija kao lučonošu američkog bučnog noise - rocka u ikonu kulta. Paralelno s produkcijskim zadacima vješto je objavljivao vlastite albume kroz projekte Big Black i Rapeman s kojima je ustoličio novu filozofiju tretiranja gitarske buke i samog korištenja bučnih tonova u proizvodnji novog svjetonazora rocka koji je svoje gnijezdo pronašao u procvaloj američkoj independent struji koncem osamdesetih i početkom devedesetih godina. Svojim radom kao producent, glazbenik i pisac, Albini je stvorio najprogresivniji rock obrazac devedesetih godina koji je iznikao iz punk ostavštine koji se temelji prvenstveno na buci. Uostalom, on je sam potvrdio da "tamo gdje nema buke, nema ni života".

Shellac je jedan od njegovih projekt - sastava u kojem se očito najbolje snalazio jer u prilog tome ide i dugogodišnje egzistiranje ovog tročlanog banda. "An Action Park" je prvi album, a osnovni temelj glazbe se zasniva na tri esencijalna elementa - gitara (Albini), bubanj (Tod Trainer) i bas (Bob Weston) - koji zvuče sirovo, oštro i podjednako dominantno, dok vokal popunjava praznine aranžerske cjeline. Inače, Shellac je ime azijskih insekata koji proizvode specifični materijal za proizvodnju gramofonskih ploča (koristio se sredinom stoljeća), a omot ploče je napravljen od istog materijala, tako da ime potpuno odgovara vanjskoj fasadi.

Zvuk albuma je kristalno čist, atmosfera ploče je potpuno ujednačena obiljem bučnih dionica gitare koja zvuči disciplinirano i pretvara se u raspone tiho / bučno stvarajući dramatičnu dinamiku kompozicija. Nepotrebno je izdvajati bilo koji od deset naslova budući da sve pjesme imaju gotovo proporcionalna težišta, dok je tematika zasnovana na lucidnim pričicama koje čine konglomerat različitih neuobičajenih skica. Osim što je album utjecao na underground struju noise rocka sredinom devedesetih, te stekao kultni status kao i svi Albinijevi radovi, njegov utjecaj na glavninu zbivanja u okvirima svjetskog rocka je sveden u otprilike istim paralelama kao i utjecaji nekih žanrovski drugačijih izvođača koji imaju sličan kultni status, primjerice The Fall, Captain Beefheart, Frank Zappa ili Tom Waits.

horvi // 27/06/2004

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*