home > mjuzik > Ball

kontakt | search |

BALL: Ball (Horny Records/ Subliminal Sounds/ Creative Eclipse, 2017)

Misteriozni Syrék Ball iz Švedske navodno je okultni underground čudak koji je odlučio početi živjeti nekakvim 'normalnijim' životom šta god to značilo. Spominje se da je ranije brazdio po crnoj magiji i sličnim konvencijama, a da mu je ovo novi bend s dva starija brata. Deklariraju se kao hardrock iz pakla, a bome, nisu niti daleko od tog žargona.
[  ]

Kroz 33 minute ovog albuma tutnji odjek dobro znanih referenca hard i space rocka 70-ih od elemenata Hawkwind, Blue Oyster Cult i Black Sabbath preko nekih alternativnih struja 80-ih i 90-ih (a i 21. stoljeća) kompaktno satkanih pomoću uglavnom tri osnovna instrumenta (gitara, bas, bubanj + vokal) u različitim varijacijama. Ostavljaju dojam veoma dobro potkovanog sviračkog stroja s prljavo-distorziranom i psihodeličnom produkcijom koja ne naginje, ako kojim slučajem pomislite, na metal. Nikako. Više bi se reklo poput ranijih radova White Hills koji danas, Bože oprosti, rade plitki indie/ dance -rock. Lirike i nemaju mnogo, bazirana je na manrtama screamo vokala uronjenih premisa o djevojkama, komičnom horroru, monstrumima, fliperima i arhaičnim igrama. Prilično zabavno, ali i zastrašujuće onoliko koliko se to primjerice vrlo slično zna poigrati Rob Zombie. Između nekih pjesama čuju se samplovi starinskog flipera, onog s 'keksima' i nagradnim 'rotacijama', a glavni sadržaj nosi svega 6 kompozicija u kojima uz hard rock prevladava i mnoštvo psihodeličnog paravana, koji puta vrlo uspješno kanaliziranog kroz zgodnu produkciju.

Instrumental "Balling" otvara parajućim gitarskim slide-ovima u distorziji nafilanoj wah-wah efektima i melodičnošću od koje se ne odustaje. Relativno umjeren plesan ritam koji puta je naglašen kroz album i 'kravljim zvonom', a recimo najbrža "Speeding" odmah će u početku asocirati one s boljim pamćenjem na "Who was in my room last night" Butthole Surfers, međutim pjesma ima i nenadani obrat u klasični space rock. Najdulja "Satanas" od čak skoro 9 minuta s uvodnikom u kome se osjeti odjek kiše, oluje i nekog udaljenog zvonika poput "Sabbath bloody sabbath" plesniji je komad u kome glavnu riječ vode melodične harmonije klavijatura uz pratnju riffova, a vokal je namjerno iritantan aludirajući na Ozzyja - ide kroz akord, dok je glazba vrlo jednostavan stoner/space uokviren nezaobilaznim improvizacijama koje ovaj čitav album i čine najintrigantnijim. Na momente se može osjetiti i dašak Hendrixove genijalnosti, a pjesma je osim toga dovitljivo bačena oko sedme minute u nagli fade-out, da bi se ponovno vratila s mnoštvom procesuiranih psihodeličnih prevrata.



Singl "Fyre balls" je najkraći komad od svega 2 i pol minute, a u njemu je kompresirano sve ono što bend razvija kroz čitav album: psihodelični efekti, hard rock, gitarske improvizacije, harmonija klavijatura i bubanj kao da je izašao iz pećine. Štampan je i fizički singl u 1000 komada do kojeg više nije moguće doći; razgrabljen je čim ga je Horny Records pustio u opticaj, ali je ponovno reizdan za USA label Waxploitation. Nastavak pjesme je vrlo dinamična "Fyre" koja je još bolje pojačana uvodnim Hendrixovim asocijacijama na "Foxy lady", čitav temperament je blues kroz okular hard rocka prije pojave metala, a da intriga bude još kompaktibilnija, središnji dio aranžmana odlazi u kompleksniju gradaciju koja se skoro giba po putanji de-kompozicije. Po mom mišljenju, ovo je najkompleksnija i najzanimljivija stvar s kojom su Ball postigli svirački i kreativni vrhunac albuma, dok je posljednja "Galaxy 666" više nego očit dokaz sveg tog acid fuzza da se uz psihodeličnu svirku (čak ima i klavirskih dionica) i vješto sofisticiranu produkciju retro može učiniti još uvijek vrlo primamljivim, ali dakako, tek kroz okular undergrounda.



Teško je zamisliti da bi ovakav bend s ovakvim totalno underground štimungom mogao polučiti neki jači komercijalniji doseg. Naravno, na radiju se niti jedna pjesma neće zavrtjeti jer ovo nije mainstream materijal, ali bend ima vitalno jaku fikciju ka živim svirkama s kojima obaraju audijenciju. Navodno su vrlo zanimljivi uživo, a prema ovome albumu može se hipotetski naslutiti da je sva ova zafrkancija stvorena samo isključivo zbog zabave koja djeluje na prvi pogled jezivo. Makabričnosti ima, a što će dalje biti, zavisi o mnogim faktorima…

Naslovi: 1.Balling, 2.Speeding, 3.Satanas, 4.Fyre balls, 5.Fyre, 6.Galaxy 666

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 19/06/2017

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Ob bistrem potoku je mlin

MATEJ KRAJNC: Ob bistrem potoku je mlin (2017)

| 22/06/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Serpents

EIGHT SINS: Serpents (2016)

| 21/06/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Atom EP

MAMMOTH & YASHEM: Atom EP (2017)

| 20/06/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Ball

BALL: Ball (2017)

| 19/06/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Mizantropolit protonapasnik velikocinik

SUKOB INTERESA: Mizantropolit protonapasnik velikocinik (2017)

| 18/06/2017 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> wi giv medi[k]a[al] suport to:
df
> diskografija
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*