home > mjuzik > Revelations of the Mother Harlo

kontakt | search |

VITAM AETERNAM: Revelations of the Mother Harlo (Crime Records, 2022)

Press i promo pijari često znaju biti jedna velika napumpana prevara. Obradovao sam se kad vidjeh za ovaj album da stoji 'avant-garde'. I k tome 'metal'. A to znači, oho-ho svačega.

Eh, ali definicija avangarde kao hrabre prethodnice nekom novom dobu s novim načinima izražavanja ovdje nemaju nikakvog smisla. Vjerojatno je autor pijara naveliko pobrkao pojmove, a možda niti ne shvaća kontekst avangarde smatrajući da je to kada si drugačiji, a nisi samo alternativniji od scene, no čudi da je takav kiks-paradoks došao iz Norveške, relativno friške etikete Crime Records koja za sada ima 20-ak izvođača u ponudi (Bloodsmak, Clive Nolan, Octohawk, Impalers, Brood Of Hatred...).
[  ]

Vitam Aeternam je u bazi trojac s Jake Rosenbergom (klavijature, programi, samplovi), Râhoolom (vokal, gitara, bas, klavijature, zbor) i André Aaslijem (gitara, piano, moog, melotron, orkestracije), a oni bolji poznavatelji sjetiti će se da su radili ili još uvijek rade u Desperate Machines, In Progress, A Flying Fish, Inferzenal, Funeral, Profane Burial, Images At Twilight, Abyssic, Gromth, Woodwindz, Omnia Moritur... S avangardom i nemaju mnogo toga, tek samo u sitnim konotacijama, pa nije valjda da se takvima smatraju jer nemaju bubnjara (ugoste ga za potrebe 2 pjesme), a glazbu rade uglavnom elektronskim programima, točnije elektro-akustičnim načinom koji jest bio avangarda, ali prije skoro jednog stoljeća, te na album pozovu desetak muzičara. Po tome bi onda svaki artist koji ovako kombinira trebao biti avangarda. Ma, ni govora.
[ Vitam Aeternam ]

Vitam Aeternam   © 2022

Doduše, kada se zavrti uvodni polu-instrumental "Veil of Isis" s gitarskim echo efektom i šaputavo-režavim spoken-wordom, čovjek se i nada da je to tek samo predigra u koju su uključeni i psihodelični samplovi s programiranim orkestracijama u gordoj monumentalizaciji što ne bježi daleko od suvremene rock opere i mjuzikla. Onda slijedi klasičan progressive rock "Redemption" s nekoliko izmjena, nimalo daleko od kombinacije Van Der Graaf Generator i Genesis s Peter Gabrielom, ali to sve kratko traje. Obje stvari zajedno iznose tek nešto manje od 5 minuta. A naredni tijek albuma su 3 dugačke pjesme koje su standardni rock-opera fazoni. "Sick & pious" miješa elektronski hip-hop ritam, ponešto world-musica, poluoperne mješovite vokale i stalne amplitude 'up & down' na granicama mjuzikla uz soundtrack fabulu o hirovitoj biblijskoj majci bludnici prerađivajući teme božanstva kroz tehnološko društvo fiksirano na destrukciju. Nadalje, fabula je fino zamršena brojnim citatima i metaforama arhetipskih figura osmrti i preporodu revidirajući religiozne ostatke rimokatoličke crkve u gorko-slatkom ambijentu s ponešto vizija straha, užasa, nade, ekstaze i konačnom rezultati da je božanstvo rođeno koje će donijeti sasvim novu rasu.



Tu ima lijepih dionica klavira, sintetičkih orkestracija, nijemih zborova, bogate instrumentalizacije, ambijenata ("Bardo Thodol"), ma i grozomorno spetljanih i zakompliciranih aranžmana u najduljem komadu "Promethea" gdje je spojeno barem 5-6 pjesama, a neki žešči heavy zvuk dođe tek u galopirajućoj 8. minuti kojeg je odjahao Alsdair Dunn iz Ashenspire. Nepravedno bi bilo reći da ovih nepunih 40 minuta nije koncizno urađeno po shemi opere uz izvedbu gotovo minijaturnog simfonijskog orkestra kojim dirigira bend protežući uglavnom lagane, čak i pop obrasce sljepljene kolažno jedan na drugi. Ima svoje finese i čari kompleksnih zahvata i tih monumentalnih bravura, ali da je avangarda, to nikako. Sve se ovo odavno čulo.

Naslovi: 1.Veil of Isis, 2.Redemption, 3.Sick & pious, 4.Bardo Thodol, 5.Promethea, 6.Finis gloriae (feat. Einar Solberg)

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 19/05/2022

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Manifestations of Pure Hatred, demo

DRÄKAVTRÉ: Manifestations of Pure Hatred, demo (2022)

| 07/07/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Dom, w którym mieszkał Wąż

-S-: Dom, w którym mieszkał Wąż (2022)

| 06/07/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Close To The Edge

YES: Close To The Edge (1972)

| 05/07/2022 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Trapped in a Future Unknown

ELUSIVE GOD: Trapped in a Future Unknown (2022)

| 05/07/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Towards the nameless darkness

HVILE I KAOS: Towards the nameless darkness (2022)

| 04/07/2022 | marko šiljeg |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*