home > njuz > Otvorenje samostalne izložbe Abadon, autora Mihaela Bađuna u Galeriji Crta!

kontakt | search |

Otvorenje samostalne izložbe Abadon, autora Mihaela Bađuna u Galeriji Crta!

O autoru

Mihael Bađun rođen je 18.10.1996. godine u Varaždinu. Po završetku školovanja na Prvoj gimnaziji Varaždin, 2015. godine obrazovanje nastavlja upisujući preddiplomski studij Likovna kultura na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu kojeg završava 2018. godine. Akademski naziv magistar edukacije likovne kulture stječe 2021. godine, pod mentorstvom profesorice Ines Krasić.
U svojem radu bavi se stripom, slikarstvom i ilustracijom. Izlagao je na dvadesetak grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu te na dvije samostalne izložbe. Kreator je nekolicine kraćih, objavljenih stripova, ilustrirao je naslovnice četiriju knjiga te je autor dvaju murala u javnom prostoru. Član je HDLU-a od 2021 godine.

"Denis Vedak i Mihael Bađun 2019. godine završili su scenarij pod nazivom Abadon koji će adaptirati u istoimeni strip-album. Radnja, koja se u najkraćim crtama može opisati kao priča o mržnji u osam poglavlja, prati dvojicu kriminalističkih inspektora u lovu na serijskog ubojicu, samoprozvanog Abadona - anđela bezdana. Ovaj zamršeni triler inspiraciju crpi iz filmskih klasika kao što su Sedam (1995.) i Privedite osumnjičene (1995.), nudeći pritom posve vlastita promišljanja o društvenim fenomenima poput podvojenost između dobra i zla, smrti, pravde, ljubavi i morala, umotanih u napetu radnju ispunjenu dramskim obratima.
Tjeskobna, mračna i "zgusnuta" atmosfera, kao lajtmotiv scenarija, stvara jake vizualne slike, izrazito podobne za pretapanje u rešetke stripovskih kadrova. Postavljanje storyboarda, vizualna interpretacija likova te potraga za savršenim kadrom "prepreke" su koje se autorima nameću tijekom pretvaranja proznog teksta u likovno-proznu formu stripa. Naglasak je stavljen upravo na procesu nastanka stripa, dajući publici svojevrstan "behind the scenes" uvid u stvaralački koncept autora kroz brojne skice, studije, preliminarne kompozicije te finalne strip table."


Mihael Bađun
[  ]

Mihael Bađun "Abadon"

Specifičan vizualni jezik stripa i njegov hibridan karakter strip su gotovo uvijek smještali na margine umjetnosti. Sasvim nezasluženo, imajući u vidu kompleksnost stvaranja stripa koja od autora zahtijeva izuzetnu posvećenost u razradi scenarija, tuširanju skica i koloriranju nebrojenih crteža. Drugim riječima, kako piše Neil Cohn, radi se o bimodalnoj jezičnoj sposobnosti kroz pisanje riječima i pisanje kadrovima.
Doista je zahtjevno predočiti dugotrajnost proces stvaranja sekvencijalne umjetnosti, odnosno stripa. Pred sobom nerijetko imamo gotov materijal u fizičkom obliku, otisnut par stotina puta dok ga ponekad doživljavamo u digitalnom obliku. U oba je slučaja pitanje aure umjetničkog objekta nešto o čemu valja promišljati u kontekstu originala i kopije. Upravo zbog toga je proces stvaranja još i teže imaginirati, budući da se ne susrećemo sa živim potezima, nanosima boje ili linijama skice. Doista je rijetka prilika suočiti se s procesualnošću, s dugotrajnim kreativnim radom koji obilježava djelovanje strip umjetnika.
Međutim, Mihael Bađun, autor mlađe generacije izložbom "Abadon" predstavlja upravo procesualnost izrade stripa i ukazuje na njegovu kompleksnost i dugotrajnost stvaranja. Naime, strip "Abadon" višegodišnji je projekt koji polazi od scenarija kojeg je razrađivao zajednički s prijateljem Denisom Vedakom. Inspirirani kriminalističkim filmovima poput Sedam (1995.) ili Privedite osumnjičene (1995.), autorski dvojac 2017. započinju razvijati scenarij, dok po završetku pisanja Mihael Bađun kreće djelovati u polju vizualnog jezika, crtajući, odnosno slikajući strip.
Naime, uobičajena dugotrajnost procesa u slučaju "Abadona" naglašena je radi metoda i tehnika koje Mihael Bađun koristi. Umjesto digitalnog crteža koji danas ima uvjerljivu prevlast u polju stripa, on se odlučuje na zahtjevniji i sporiji, a time i impresivniji rad. Vodeći se tematskim okvirom stripa, on stvara vizualni identitet koji će dodatno naglasiti atmosferu čitavog narativa. Premisa stripa je jednostavna: dva detektiva, svaki sa svojim životnim križem, u lovu na serijskog ubojicu. Međutim, priča se komplicira u različitim smjerovima, a sukladno tome i umjetnički izričaj prati radnju. Mihael Bađun kadrove stripa prvo slika, koristi tehnike kolaža ili eksperimentira u drugim medijima, a zatim radove skenira i digitalno oblikuje, istovremeno koristeći tradicionalne i suvremene tehnike. Takav pristup bio je svojevrsna nužnost pri stvaranju specifičnog vizualnog jezika koji bi dočarao sumornu i zgusnutu atmosferu scenarija.
Ovom izložbom stječemo uvid u čitavi proces stvaranja stripa, u nevidljivi rad umjetnika koja leži iza strip albuma koji će doskora biti dovršen i tiskan u određenoj nakladi. Scenarij, skice, storyboard i drugo elementi su koji će gledatelje odvesti na dugotrajno, izazovno i nadasve uzbudljivo putovanje o jednoj priči koja naposljetku nadilazi samu sebe.

Maja Flajsig

promo guy // 14/12/2021

Share    

> njuz [last wanz]

cover: Diskont TV no.24 - POCKET PALMA

Diskont TV no.24 - POCKET PALMA

| 24/04/2024 | promo guy |

>> opširnije


cover: Frenkie najavio svoj deseti album

Frenkie najavio svoj deseti album "Manifest"

| 23/04/2024 | ivana |

>> opširnije


cover: KEKAL počinje s akustikom kao K432

KEKAL počinje s akustikom kao K432

| 22/04/2024 | mr x. |

>> opširnije


cover:

"Mater Dolorosa", četvrti album MÓÐIR u ovoj godini

| 20/04/2024 | mr x. |

>> opširnije


cover:

"Centaurus A Galaxy", još jedan video s hvaljenog albuma KING UBU

| 18/04/2024 | terapija |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*