home > interwju > LUKE PORTER

kontakt | search |

LUKE PORTER

ovo je tvoj prvi nastup u Hrvatskoj. kakva su ti saznanja o hrvatskoj elektronskoj sceni, poznaješ li rad hrvatskih DJ-a i producenta?

moram priznati kako nisam previše čuo o vašoj sceni, stoga sam se raspitao kod kolega koji su nedavno svirali kod vas. oni su mi ispricali fantastične stvari o sceni, ljudima, klubovima. jedva čekam dolazak. najviše informacija o Dj-ima sam našao na Myspace-u, pogotovo o dečkima s kojima nastupam u petak, DJ-ima kao što je E-Base iz Zagreba. jako se veselim upoznavanju i zajedničkom nastupu..

u Australiji je velika hrvatska zajednica. kada si prvi put saznao nešto o našoj zemlji i što točno?

Hrvati, zapravo, već dugi niz godina igraju veliku ulogu u stvaranju australskog nogometa. reprezentacija Australije uvijek je bila sastavljana od igrača s hrvatskim korijenima, koji su imali važne uloge. zanimljiva je bila situacija kad je Australija izbacila Hrvatsku iz daljneg natjecanja na svjetskom kupu 2006., tada su mnogi Hrvati u Australiji bili podijeljenih osjećaja..

Kakva je elektronska glazbena scena u Australiji, je li dobro organizirana, koje su, po tvom mišljenju, dobre, a koje loše strane na sceni downunder?

U Melbournu, mom rodnom gradu, postoji nekoliko velikih kompanija koje se bave organiziranjem najvećih partija i festivala u Australiji, te organiziraju turneje za najveće svjetske zvijezde. to su eventi sa stvarno najboljom organizacijom i produkcijom. osim njih, tu je i veliki broj malih neovisnih organizacija koji pokušavaju promovirati redovite klupske ili underground programe, koncentrirani na najkvalitetniju glazbu. stoga je doista teško započeti nešto samostalno a da istovremeno bude i uspješno. u Melbourneu ima jako puno odličnih DJ-a, ali ponekad mi se čini kako, zbog velike koncentracije evenata i DJ-a nemaju priliku zasjati na pravi način.

nedavno si se preselio u London, za stalno.. jesi li se lako privikao na londonski, pa na neki način i europski način života? kakva je razlika živjeti u Australiji i Ujedinjenom Kraljevstvu?

bila je to VELIKA promjena. sada, nakon 4 mjeseca, mogu reči kako sam se napokon smjestio, ali nisam siguran da ću se tako brzo priviknuti na englesku klimu. nedostaju mi obitelj i prijatelji, ali u Londonu ima tako mnogo dobrih prilika za razvoj, stoga je ova velika promjena bila ujedno i dobra ideja. Australia je prekrasna zemlja, no ponekad je u nekim aspektima izolirana od ostatka svijeta i zato sam odlučio doći u centar svjetskih glazbenih događanja, London..

kakav je dojam na tebe ostavila elektronska glazbena scena u Londonu? jesi li imao kakva očekivanja, jesu li se ispunila?

u Londonu sam bio dosta puta u proteklih nekoliko godina i glavna prednost je što imate ogroman broj kvalitetnih elektronskih bandova i DJ-a svakog tjedna doslovno pred kućnim pragom. ostvario mi se i moj mali san, prisustvovao sam legendarnom Bedrock partiju (legendarna klupska večer u organizaciji svjetski poznatog i priznatog dj-a Johna Digweeda) na kojem je Digweed ugostio Erica Prydza. programi poput Bedrocka su za mnoge u Austaliji samo san, a ja sad imam priliku prisustvovati svemu, što je za "clubbera" u meni, fantastično!

tu je i nekoliko neovisnih klupskih program koji dobro rade.. nastupao sam za Chris Raynera na njegovom INHALE eventu (www.inhale.org.uk) i bilo je odlično. kao što sam prije spomenuo, nije lako promovirati vlastitu klupsku večer, ma gdje god se u svijetu nalazili. stoga je super kad vidite puno ljudi koji se odlično zabavljaju na večerima poput Inhale-a.

kako vidiš budućnost progressive house glazbe i smatraš li sebe tipičnim progressive house DJ-om?

nisam siguran ima li uopće više "tipičnog" progressive house DJ-a, jer to je sad široki glazbeni pravac. volim puštati široki spektar stilova u svom setu, od progressiva do tech house stvari.meni je to sve dobra glazba i zelim "složiti" svoj set tako da odgovara osjećajima publike koja me sluša u tom trenutku..

sam termin "progressive house" imao je negativne konotacije neko vrijeme, do te mjere da se neki dj-i nisu željeli uopće povezivati s tim stilom glazbe. zamalo pa je postala prosta riječ! za mene, progressive je uvijek bio stil s dušom i odličnim grooveom, slojevit i s visokoim stupnjem muzikalnosti. no, u prercepciji prosječnog "clubbera" to je bila glazba, vrlo "tamna", dosadna, 11 minutne stvari koje nikud ne vode. mislim kako je pravi izazov za sve nas u budućnosti pridobiti sve te ljude natrag, a i pokazati novim generacijama "clubbera" koliko je zapravo uzbudljiva i ispunjavajuća ova glazbena vrsta.

u posljednje vrijeme, festivali ponovno dobivaju na popularnost, neki traju i duže od 3-4 dana. što misliš o open air festivalima, njihovom povratku i o, često , izmješanim nastupima izvođača (DJ-i nastupaju između punk, rock, indie bandova)?

mislim da su open air festivali odlična stvar! možeš pobjeći iz granica kluba i lutati okolo u miru, slušati nastup kojeg god banda poželiš. dobro je što ima puno glazbenih stilova. ima jako puno ljudi (i ja također) koji vole poslušati i rock band i dobar DJ set.

voliš li više velike superklubove ili mala underground mjesta?

ako gledamo najbolju atmosferu, svakako mali underground klubovi, jer ljudi tamo dolaze uživati u glazbi, što je najvažnije.. no i veliki klubovi poput Ambasade Gavioli ili Besta imaju svoju draž..

na kakvom projektu trenutno radiš?

upravo završavam dva remiksa: Alter Breed za Echoplast recordings i jedan za nadolazeći album Nicholasa van Ortona. nakon toga koncentrirat cu se na turneju koja počinje upravo u Hrvatskoj!

kakav je bio osjećaj kada si vidio svoje pjesme na playlistama velikih svjetskih DJ-a, poput Dannya Howellsa, Sandera Kleinenberga, Nick Warrena? je li bilo ispunjavajuće?

bilo je to uistinu uzbudljivo! sva ta imena kojima sam se godinama divio i koji su mi bili uzori, sada sviraju moju glazbu! uzbudljivo je uopće vidjeti bilo kojeg dj-a koji svira moju glazbu.. zadovoljstvo je kada, nakon mjeseci provedenih radeći u studiju, pjesme krenu u svoj vlastiti život po klubovima širom svijeta i, nadam se, rasplešu ljude:-)

što misliš o izdavačkim kućama, velikim ali i malim? kakav je tvoj stav o digitalnim izdavačkim kućama?

glavna razlika između velikih i malih je u reputaciji i mogućnostima promocije. neki veliki izdavači će uvijek iprodavati glazbu na temelju svoje prošlosti i starih izdanja. ljudi znaju što očekivati od njih, a imaju i zavidni broj promotivnih kanala koje koriste za svoja izdanja.

manje izdavačke kuće suoćavaju se s izazovima izgradnje branda i pokušavaju se promovirati na već ionako prenapućenom tržištu. danas, ako nisi poznat, teško ćeš biti zapažen. uglavnom je dobro biti uz takve projekte jer ti ljudi se trude izgraditi reputaciju, gladni su uspjeha i zaista vrijedno i puno rade na tome. oni su i pravo mjesto za mlade i nadolazeće umjetnike jer će im lakše pomoći u proboju nego veliki koji igraju na "zicere".

digitalne izdavačke kuće su dvosjekli mač. pozitivno je to što su omogućili umjetnicima objaviti glazbu koja možda nikada ne bi ugledala svjetlo dana, no upravo tako je gomila loše glazbe preplavila tržište, a večina toga nikad nije ni otisnuta na vinilu. tako se danas trebaš stvarno jako pomućiti kako bi našao nešto kvalitetno na download stranicama poput Beatporta!

ako gledamo na internet kao na sredstvo distribucije glazbe, što misliš kakva mu je budućnost? koji je slijedeći korak u on-line glazbenoj distribuciji? postoji li ili je u razvoju kakav medij koji će zamijeniti internet u tome?

teško je prognozirati. mislim da se je trend omogućiti skidanje sve kvalitetnijih i "težih" traka jer im to dopuštaju sve brže internet veze i sve veći kapaciteti prijenosnih uređaja za reprodukciju glazbe. prije par godina je bilo nezamislivo skinuti nekoliko nekompresirani .wav file-ova, a danas to možete uraditi u tren oka. MP3 algoritmi revolucionirali su u prijenos glazbe, no čini se da je napravljen puni krug, jer danas više nije važna kvaliteta ukoliko je dopušteno žrtvovati kvalitetu zvuka tolikim smanjivanjem veličine file-a.

možeš li nam opisati kako je opremljen tvoj studio?

upotrebljavam Intel Quad Core CPU, TC-Electronics konnekt 24d audio interface, KRK VXT8 zvučnike i Sony MDR-V6 slušalice.
od softwarea upotrebljavam Cubase 4.1 kao sekvencerski program, te gomilu Vst instrumenata i efekata: FabFilter Twin, Trilogy, Surge & Nexus, sve to odrađuje odličan posao na mojim pjesmama.
slijedeće godine planiram nabaviti outboard kompresor, te, ako uspijem skupiti novce, Waldorf Q+ sintisajzer koji ima jedan od najboljih zvučnih banaka koje sam čuo. moj prijatelj u Melbourneu ima jedan takav i jako sam mu zavidan na tome:-)

kao se pripremaš za skladanje i produciranje, što ti je inspiracija?

najbitnije je ne forsirati! ako sjednem pred komp i kažem "eh, sad ću napraviti novu stvar", obično ne bude ništa od toga.. obično sam najkreativniji kad se odmorim i ispraznim glavu nekoliko dana nakon zadnjeg sessiona.
ponekad mi je u glavi ritam ili bas linija koje onda zapišem u Cubase-u, ponekad samo eksperimentiram nekoliko sati s raznim zvukovima i ritmovima dok ne dobijem željeni rezultat ili nešto novo što zvuči "cool", pa oko toga složim cijeli aranžman. oko toga ne treba raditi preveliku frku:-)

što voliš raditi u slobodno vrijeme, ako ga uopće imaš? kakvu glazbu slušaš, osim elektronike?

veliki sam ljubitelj filmova, čak sam studirao film neko vrijeme.. napokon sam nabavio novi DVD player, pa ću moći pogledati više filmova u slobodno vrijeme, najdraži su mi Donnie Darko, The Usual Suispects, The Prestige, Heat.

volim slušati druge vrste glazbe jer mi pomažu odmoriti glavu od elektronike, što je zapravo jako važno.. rastao sam uz mnogo alternativne rock glazbe, uz bandove kao što su Tool ili The Tea Party, pa još i danas volim poslušati takve bandove kad god imam priliku.

jesi li "gadget" frik? ima li neki uređaj o kojem "ovisiš"?

moj iPod je postao moj najbolji prijatelj u Londonu. provodim jako puno vremena u javnom prijevozu i u pješačenju pa je jako važno imati nešto za slušati.

CD, vinil ili Final Scratch? što preferiraš, ašto misliš kakva će biti uloga DJ-a u budućnosti? što će koristiti kao medij za reprodukciju glazbe?

za nastupe u klubovima koristim CD-e i mislim da ću nastaviti tako sigurno još neko vrijeme. danas se za snimanje DJ setova koristi software poput Abeltona ili MixMeistera. sa njima mozete učiniti čuda, a kako su dostupni i u prenosnom obliku, moguće ih je koristit uživo što daje nove neslućene mogućnosti DJ-ima.

je li glazbeni video nužno potreban za uspjeh u poslu kojim se baviš?

ovisi u kojem smjeru ideš kao producent. video znači i određeni stupanjpop komercijalizacije. glazba koju ja skladam (bar ne trenutno:-) ne spada u tu kategoriju i nemam ju namjeru istraživati. mislim da je Eric Prydz dobar primjer producenta koji je uspio na oba polja. zabilježio je ogroman uspjeh hitovima poput Call on Me i Proper Education, dok u isto vrijeme svojim Pryda izdanjima osvaja undergound sladokusce..

kada si prvi put shvatio kako želiš biti DJ?

kao i sve stvari koje se strasno vežem, poželio sam dovesti svoju glazbu na što viši nivo. kao i mnogi drugi DJ-i, slušanje glazbe nije mi bilo dovoljno, poželio sam podijeliti tu glazbu s drugima, a vrlo rano sam poželio raditi i svoju vlastitu glazbu. stvaranje glazbe i puštanje nadopunjuju, odnosno hrane jedno drugog, stoga nikad ne bih bio zadovoljan radeći samo jedno od toga!

što misliš koliki je radni vijek DJ-a i je li taj posao opasan na bilo koji način?

nema granice za DJ-e. ako si dobar i ljudi te žele slušati, nema dobne granice. no mislim da nitko ne želi slušati baš 60-godišnjaka kako pušta glzbu 20-godišnjacima.

pasivno pušenje najveća je opasnost u klubovima, pogotovo ako provodiš puno vremena u njima. u Londonu i Melbournu pušenje je zabranjeno unutar klubova, pa je zrak unutra odista čist. primjeti se razlika nakon noći provedene u klubu, jer ti za promjenu kosa i odjeća ne smrde po dimu!

i za kraj par brzopoteznih, odaberi svoj odgovor:

aktivni ili pasivni odmor? pasivni

pivo u boci ili točeno? omiljeno piće u klubu? U boci. no dobar party ne može proći bez Jager bombe

breakbeat ili trance? breakbeat (Fretwell!!!)

Paul van Dyk ili Tiesto? PvD

80-te ili 90-te? 80-te!

zima ili ljeto? Ljeto

najdraža turistička destinacija? Grčki otoci

skijanje ili snowboard? snowboard!

nogomet ili rugby? nogomet

sportski auti ili SUV? sportski auti

veza ili zabava za jednu noć? trava je uvijek zelenija..:-)

najdraži evergreen izvođač? Dousk

najdraži DJ? John Digweed

promo guy // 27/03/2008

Share    

> interwju [last wanz]

cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: DONKEY HOT - 'mi smo rock'n'roll bend'

DONKEY HOT - 'mi smo rock'n'roll bend'

| 04/02/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: Ben Ward (ORANGE GOBILN)

Ben Ward (ORANGE GOBILN)

| 30/01/2023 | terapija |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*