home > koncert > Damir Imamović Trio na 2. ZGetno FESTIVALu, ITD

kontakt | search |

Damir Imamović Trio na 2. ZGetno FESTIVALu, ITD

ITD je bio pun, s nestrpljenjem sam očekivala ovaj koncert, jer je to moj prvi susret sa ovim Triom. I mogu reći organizatorima, ovaj koncert je bio pravi pogodak, jer ono što sviraju Damir, Edvin i Vanja, je ONO nešto što sam čekala od modernog sevdaha. Sa Damirom sam stupila u kontakt preko mail-a, nekoliko dana prije njihovog dolaska u ZG, upravo ga pitavši kako on doživljava ono što rade.
[ Damir Imamović Trio ]

Damir Imamović Trio   © marietta

M: U opisu albuma i muzike, koju svirate, stoji : "Ova minimalistička formacija ( akustična gitara, kontrabasa i violina ) njeguje muziku otvorenu improvizaciji što sevdahu daje drugačiji karakter od onoga na koji smo navikli i zapravo ga vraća, po Damirovim riječima, "njegovom izvoru koji jeste improvizacijski". Ono što nastaje iz ove smjese tradicionalnog i inovativnog zasigurno nije sevdah koji se već odavno primakao svadbarskoj muzici, nego kamerna muzika koja slušaoce angažira onako kako to čini jazz. " Koliko zapravo takav odmak može očuvati korijene sevdaha? Gubi li se time identitet tradicijske glazbe?<

Damir: Iskren da budem, nikada nisam težio tome da "očuvam korijene" i njihovu tobožnju "čistoću". Bilo je dosta nesporazuma kada smo tek počeli nastupati kao DI3 u vezi s tim šta to mi "čuvamo" a šta mijenjamo. Naprosto ljudi ne mogu u kontekstu etnonacionalnih kultura da misle "izvornost" drugačije do kao nešto do u beskraj pomjereno u prošlost. To se onda imitira, ponavlja dok svima ne dosadi. Upravo zato što nema nekog pomaka, prihvatanja svih uticaja koji mogu biti plodni, "tradicijska glazba" je postala eksponat za muzeje. Volio bih da sam dio žive tradicije, one u kojoj je "izvornost" i danas moguća. Međutim, ona nije izvornost na kakvu smo navikli. I ja, i Edvin, i Vanja odrasli smo ne samo na sevdahu, nego i na R'n'R, jazzu, funku, popu i sl. Nemoguće je da se to ne čuje kad sviramo sevdah i to je neka "savremena izvornost".

M: Kako gledate na odnos etno - muzika i globalizacija? Da li je bolje da budemo zatvoreni u svoj krug nacionalizma?

Prije dvadesetak godina Peter Gabriel je izjavio kako će doći vrijeme kada će se u pop-glazbi spojiti tradicionalna foklorna baština s trenutnim trendovima, te kao nova glazbena struktura poplaviti svijet show-businessa. To se zaista i ostvarilo.

Koliko globalizacija utječe na muziku. Je li taj utjecaj pozitivan, negativan?

Damir: Naravno da nije bolje da budemo zatvoreni u svoj krug nacionalizma. Dobre stvari u svakoj umjetnosti su zastrašujuće rijetke tako da propuštamo mnogo ako se ograničimo samo na ono što mi u BiH zovemo moja "mahala" ili komšiluk, ili susjedstvo. S druge strane, mora postojati neka "disciplina" kada se nešto uči. Baš kao što ne možete naučiti govoriti uopće, nego uvijek morate najprije naučiti neki konkretan jezik. Ista stvar je u umjetnosti: svaki umjetnik/ca mora imati neku "ishodišnu tačku", neku tradiciju u kojoj će naučiti alfabet. Da li će to biti vrsta muzike (klasika, jazz, sevdah, indijska klasična muzika) ili uža, oralna muzička tradicija (hrvatska, bugarska, sjevernoindijska ili južnoindijska), to je manje važno i zadato nam je obično odgojem ili sredinom u kojoj smo rođeni. Dakle, normalno je da imamo ishodišta, ali je pogubno da se bojimo prevazići ih.
[ Damir Imamović Trio ]

Damir Imamović Trio   © marietta

Mislim da je dilema oko globalizacije lažna. Sve ovo što se danas dešava s muzikom u svijetu, već se desilo u mikrosredinama. Samo je danas horizont svjetsko tržište. Na primjer, latino ritmove ste imali i u ex-jugoslovenskoj pop i folk sceni još od 60ih. Od 60ih imamo i "narodnjačke" tekstove i napjeve kao R'n'R himne u SFRJ. To se čak može sjajno pratiti upravo na primjeru Gorana Bregovića: on danas radi isto što je radio cijeli život, samo je sada tržište veće. Neprestano umišljamo da je globalizacija počela nedavno, a zapravo se radi o tome da su je tek nedavno u kulturološkom smislu prihvatili veliki centri kapitala.

M: Kako promatrate posredničku ulogu masovnih medija, osobito elektronskih - radija, televizije i interneta, koji su omogućili trenutni prijenos informacija s jednog kutka planete na drugi?

Damir: Presudna uloga medija u ovom procesu kulturne fuzije odavno je već opće mjesto. Ipak, internet je posebna stvar jer otvara mnoštvo mogućnosti za slobodnu razmjenu informacija koje nijedan drugi medij nije u stanju pružiti u tolikoj mjeri. Interesantno je možda spomenuti da sam upravo preko interneta pronašao neke od najinteresantnijih snimaka sevdaha; zatim, preko interneta svakih nekoliko mjeseci otkrivam različite muzičke tradicije od kojih užasno puno učim. Ništa ne može zamijeniti direktnu i ničim posredovanu komunikaciju koju kao pojedinac možeš ostvariti s nekim iz, npr., Pakistana, ko će te uputiti u pakistansku klasičnu muziku, poslati ti snimke, otkriti ti cijeli novi svijet. Na sve to više ne moramo čekati izdavačke kuće, radio i televiziju.

M: Nastupali ste zajedno sa Afionom, u Aquarius 29. svibnja 2007. na tom koncertu nažalost nisam bila, ali po vašem mišljenju, postoji li razlika između publike u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini? Kako ste prihvaćeni u Hrvatskoj?

U Zagrebu sam svirao jedan solo koncert, još prije Trija, u Booksi u Martićevoj, 2005.-e. U Hrvatskoj smo nastupali još i u Dubrovniku u Art Lazareti prije nekih mjesec dana. Naravno, tu je i gostovanje Afionu s nekoliko pjesama u Aquariusu. Ovo je zapravo prvi koncert DI3 u Zagrebu. Iako još uvijek nemamo ni izdanje ni distributera našeg prvog CDa za Hrvatsku, dosta ljudi već zna za nas. Opet internet. Dobili smo zaista značajan broj mailova iz Hrvatske, ljudima se sviđa ono što radimo i kako to radimo; neke radio stanice čak puštaju naš CD i čuli smo da su reakcije slušateljstva zaista dobre. Nadam se da ćemo ovim koncertom steći još veći krug slušalaca u Zagrebu i češće svirati u Hrvatskoj.
[ Damir Imamović Trio ]

Damir Imamović Trio   © marietta

I da se na kraju vratim koncertu koji se bazirao na stvarima prisutnima na objavljenom CD-u "Damir Imamović Trio svira standarde", među kojima se mogu sjetiti naslova Teško meni jadnoj u Saraj´vu samoj, Djevo, djevo, Moj behare, Oj, međice, međice... Damir se osvrnuo na naziv fusion sevdah, kojim neki muzički teoretičari nazivaju ono što rade, te da su tiskali majice i bokserice sa tim nazivom, no na dovik iz publike, nek' pokažu, samo se osmjehnuo te rekao da će to ostaviti za poslije ;o) Improvizacija, elementi jazz-a, te razigranost koji se isprepliču daju ovom Triu šansu, da poput Afion-a i Kriesa češće gostuju u Hrvatskoj i to u većoj dvorani bez sjedećih mjesta, jer ova muzika definitivno vodi tijelo na gibanje i ples. Držim im fige za ubuduće, jer voljela bi ih još jednom gledati i slušati.

marietta // 20/09/2007

Share    

> koncert [last wanz]

cover: KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

| 26/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Veja @ Vintage, 20/03/2024

Veja @ Vintage, 20/03/2024

| 24/03/2024 | dora p |

>> opširnije


cover: TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

| 20/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

| 20/03/2024 | bir |

>> opširnije


cover: JABADERA + COLOSTRUM, 07/03/2024, Sax, Zagreb

JABADERA + COLOSTRUM, 07/03/2024, Sax, Zagreb

| 11/03/2024 | terapija |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*