home > mjuzik > Wild Songs

kontakt | search |

POLLY BUTLER CORNELIUS: Wild Songs (Innova Recordings, 2012)

Američka sopranistica (opera, oratorij, recitali) Polly Butler Cornelius, trenutno namještena na Elon University u Sjevernoj Karolini, pozabavila se na svome debi albumu između ostalog i sa interpretacijama zagonetnih stihova američke književnice Emily Elizabeth Dickinson (1830-1886). Polly je surađivala s brojnim operama, simfonijskim orkestrima i kompozitorima širom USA, te je imala i nekoliko europskih suradnji Foligno (Italija), Graz (Austrija). Za najširu publiku najviše je poznata po tome što su neki od njenih učenika nastupali u popularnoj TV seriji "Glee".

Na ovome albumu samo uz pratnju pijanistice Victorie Fisher Faw izredala je 12 vokalnih rola koje odgovaraju klasičnim komornim izvedbama. Pjesme su relativno kratke, glazbeno šture u formatu jednostavnih pastorala, odsvirane su kao podloge za njene vokalne performanse naglašavajući svaki stih bez većih posezanja u staccato repeticije. Izuzetak su jedino prve 3 kompozicije "The last roundup", "Rattle the cage/ Bend the bars" i "Wild mercy" u kojoj glazbenu pratnju obavljaju perkusionistice Heather Barringer (članica Mary Ellen Childs ensemble) i Patti Cudd koje koriste zvečke, vibrafon, trianglove, konge, orkestralne bubnjeve, zvonca i još neke šuškalice, te efektne samplove iz eksterijera. U te prve 3 skladbe materijal je moderne klasične građe s blagim ambijentalnim primjesama, a autor tih komada je Steve Heitzeg na tekstove Rachel Carsona, Jane Goodall i Terry Tempesta Williamsa. Osobitost pruža hipersenzibilna vokalna izvedba koja katkad pokazuje i natruhe njujorške minimalističke avangarde. Upravo zbog takve strukture, ovaj početni dio albuma se doima vrlo uzbudljiv, suvremen i neizvjestan.
[ Polly Buttler ]

Polly Buttler

Sav ostatak od 9 kompozicija su piano izvedbe za njen vokal podijeljene u 3 cjeline - "Four Emily Dickinson Songs", "Three Graces for Hildur" (7 kompozicija po stihovima Emily Dickinson) i zadnjeg djela kojeg čine ponovno 2 skladbe Steve Heitzega - "Loveblessing" (stihovi iz Biblije, poslanica Korinćanima, dio 13, citat 4-7) i "Is everybody else alright?" (prema posljednjim riječima Roberta Fitzgeralda Kennedyija prije atentata na Martin Luther Kinga 4.IV 1968). Dakako, uz obaveznu draž komorne piano atmosfere, najdragocjeniji doprinos su upravo Pollyine vokalne interpretacije visokog opernog soprana s melodičnim salonskim piano-bar ugođajem. Njeno uranjanje u dramatično-intelektualne stihove o ljepoti starinske idile 19. stoljeća, grobljima kakvih više nema, te neraskidivoj povezanosti Emily Dickinson s njenom majkom Hildur Wederquist kristaliziraju snažan simbolizam kratkih poema iz kojih ponekad izbijaju moćne i zagonetne fraze i metafore o kojima književni kritičari još dandanas razbijaju glavu što one točno predstavljaju. Neke od njih, poput recimo 'da li će stvarno doći jutro', 'ja sam nitko! tko si ti? jesi li i ti nitko?', 'kakva javnost - poput žabe' ili 'zemlja ima mnogo ključeva' sakrivaju brojne tjeskobne priče i elegije. Dvije od tih kompozicija su vrlo morbidne ("She died" i "If I…"), neke su vizionarsko-proročanske, a gotovo u svima njima se provlače individualni kompromisi protkani elokventno sročenim emocijama.

U principu, čitav ovaj rad u trajanju od 35 minuta doima se cover albumom u kome su akteri pokušali ubrizgati novu i svježu krv simbiozom poetske simbolike s uzajamnom kombinacijom tradicionalnog, klasičnog i suvremenog uz nadahnutu vokalisticu koja je svoj zadatak diskografskog debija dočekala u punoj spremi. Ako bi se tražila 'dlaka u jajetu', Polly je svoj posao obavila tehnički prestrogo i vrlo ozbiljno premda ovdje postoji nekoliko tema u kojima se mogla odvažiti i na opuštenije vokalne role koje izlaze iz konteksta čistog opernog stila. Nema zabave već uštirkanog garda klasicizma. A mogla se katkad otpustiti ta kočnica da se dobije potpuni užitak 'divljih pjesama' u zelenilu prirode, barem onakve kakvu je opisivala Emily Dickinson. Još je to uvijek 'zeleno', a divlje onoliko koliko se pitomoj životinji dozvoli da bude divlje. Samo perfektan, ali vrlo suhoparan vokal.

Naslovi: 1.The last roundup, 2.Rattle the cage/ Bend the bars, 3.Wild mercy, 4.Will there really be a morning?, 5.I'm nobody, 6.She died, 7.If I…, 8.It's all I have to bring today, 9.Ample make this Bed, 10.The earth has many keys, 11.Loveblessing, 12.Is everybody else alright?

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 11/09/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Predigra

LILI GEE: Predigra (2019)

| 20/09/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega

MORE BLACK THEN GOD & MORS MEA: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega (2019)

| 18/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Live From The Artists Den

SOUNDGARDEN: Live From The Artists Den (2019)

| 17/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Pozdrav iz Karina

EDVIN ČANDIĆ: Pozdrav iz Karina (2019)

| 09/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Dead Lotus

MERZBOW: Dead Lotus (2019)

| 05/08/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*