home > mjuzik > 16. meridijan, EP

kontakt | search |

PENNY LANE: 16. meridijan, EP (Slušaj najglasnije, 2013)

Kažu ovi zagrebački momci da su nastali krajem 2011, te da im je cilj pružiti nešto novo na našoj glazbenoj sceni. Već samo toj ideji treba skinuti kapu, a stvari stoje ovako - basist Goran Bunčić je jedan od najtalentiranijih novih muzičara koji su se pojavili u zadnjih nekoliko godina, dok je Stefan Nožica jedan od najobećavajućih i najsenzibilnijih pjevača s vokalom koji još uvijek nije dovoljno dotjeran. Osjeća se u njemu Eddie Weddera, Bajsa iz Kleimor, pa i elemenata Maynard James Keenana.

Plivaju oni tehnički u demo/d.i.y. vodama, produkcija je dost klimava, može se zažmiriti na nju, no općeniti dojam jest da su se prihvatili vrlo teških formi progressiva u alternativnom rock izrazu kojeg još valja itekako isklesavati.

Imaju samo 5 komada ovdje u trajanju od 22 minute, te su ih otprilike poredali po jačini kvalitete. Prve četiri "Introspekcija", "Hibrid", "Život" (pojačana grunge završnicom) i najžešća "Glamur" su svakako najbolje, dok se u posljednjoj "Nevidiljivost" osjeća nezgrapnost, pa i blaga smušenost kod svirke, aranžmana i prelaska iz bržeg u tromiji tempo. Inače ne prakticiraju, barem za sada, neke vrtoglavo kompleksne aranžmane s obiljem promijena. Kompozicije im teku prilično staloženo, dosta su kratke (maksimalno do 5 minuta), ne zamaraju se sa solažama i kojekakvim intervencijama koristivši samo dvije gitare (Hrvoje Ćurlin i Dino Lujo), bubnjeve (Frano Delić), te dva spomenuta aduta na basu i vokalu. Tek tu i tamo primijeti se pokušaj sitnih sviračkih eksperimentiranja i psihodeličnog ambijenta u svrhu obogaćivanja kreativnog dojma bez podebljanih distorzija (posebice u ponajboljoj uvodnoj skladbi), bez bučnih dionica ili nekih pretjerano žestokih riffova po čemu odudaraju od šablona post-rocka/ metala u koje bi se mogli proturiti tek odokativno. Erupcije nastaju u refrenima koje naglašavaju wah-wah efektima gitara i tek ponekim jačim riffom, a uz vrlo dobre sviračke performanse, najjači akcent su im lirske opservacije pune filozofsko-metafizičkih, duhovnih, pa i religijskih motiva o funkciji života i ljudske osnovne uloge u njemu. U tom pogledu su veoma sofisticirani, katkad mračnije orijentirani ispreplitanjem hedonizma, poroka i ljudskih otuđenja, no u globalu gledajući, pozitivizam kojim isijavaju umnogome vuče vodu na mlin christian-rock svjetonazora.

Tekstovi i svirka odlični, još samo posložiti aranžmanske odnose i 'hoblati' stilski izraz. Savršenstvo se nazire.

Naslovi: 1.Introspekcija, 2.Hibrid, 3.Život, 4.Glamur, 5.Nevidljivost

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 01/12/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*