home > mjuzik > Devout

kontakt | search |

GLETSCHER: Devout (self-released, 2014)

Posredstvom promotivne agencije Five Roses Press pristigli su nam neki vrlo zanimljivi bendovi, a jedan od prvih su švicarski trojac iz Zuricha kojeg čine dva momka Marc Ysenschmid (bas) i Raphael Peter (bubnjevi), te jedna djevojka Joileah Concepcion na vokalu i gitari s putovnicom iz Brooklyna. Nekad je radila sa Sleeping People, Victoria Concepcion i Temporary Residence.
[ Gletscher ]

Gletscher

Svoj prvijenac "Devout" odlučili su 18.I 2014. objaviti u vlastitoj d.i.y. distribuciji kao download sa bandcampa, a radi se o, kako sami kažu rock and rollu. Dakako, ne treba to uzimati zdravo za gotovo budući da u njihovom stilu ima ponajviše alternativnih, a daleko manje klasičnih r'n'r asocijacija.

Postava je standardna (bubanj, bas, gitara, vokal), a po zvuku najviše aludiraju na umjereni, pa čak i pretjerano miran noise-rock zbog konstantnih korištenja distorzija na basu i gitari. Može se primijetiti i određena doza math-rock tehnike u gitarskim intervalima koji su metodički ukalupljeni kroz minimalističke gradacije i repeticije. Vokal je vrlo senzibilan, strastven i čist na razmeđi Bjork i Sinnead O'Connor, a po šarmu i općenitom dojmu cijela slika nalikuje na rane albume PJ Harvey. Produkcija je vrlo dobra, no zbog te strastvene vokalne izvedbe pune neosporivog šarma s gutanjem riječi, cijepkanjem na slogove i isprekidanom glasovnom tehnikom ponekad je vrlo teško odrediti na kojem jeziku ona točno pjeva.

Kratki amplificirano/akustični staccato uvodnik sa finim tremolima "Eulenmann" se definitivno ne može razumijeti. Čini se da pjeva na njemačkom, no kako je ona Amerikanka, njen akcent je posve drugačiji, a koliko se uopće iz ovih pjesama može prokljuviti, ima ovdje još nekih sličnih, po svemu sudeći namjernih egzibicija. Ali naslovna "Devout" jeste na engleskom s veoma emotivnom, vatrenom i strasnom lirikom otpjevanom gotovo u slogovima. Vrlo sličan performans nastavlja u sjajnoj "Vessel", a instrumental "December" se posebno ističe kompleksnijim gitarskim radom i blagim primjesama math-rocka. "Owl man" u također sličnom math-rock elanu ima vrlo malo teksta i to samo na početku skladbe, ali što li ga to čara ova mala vatrenjača, teško je odgonetnuti. Prilično snenim i duboko uronjenim u melodične vokalne arije razliježe se najlaganija tema "Empire" uoči kratke ambijentalne instrumentalke "Le mal dominant" i dugačkog finala "Notfall" od čak 8 i pol minuta u kome ima tek nekoliko stihova, ali i najkompleksnijeg aranžmanskog pristupa.

Muzičari solidno sviraju, nije to ništa specijalno posebno u fahu minimalističkog math-rocka (recimo naši Peach Pit i post-rockeri Man Zero su daleko jači i potkovaniji instrumentalisti), ali Gletscher ima fino razgibanu aranžmansku liniju da umiju zaustaviti repeticije u odgovarajućem momentu. U biti, ne zamaraju, razvijaju melodiju, imaju vrlo malo tekstova i od svega najviše imponira njen vokal. Jeste da su siromašni kreativnošću u nekim pogledima, nemaju ama baš nikakvu poantu pjesama osim individualnog užitka u stvaralačkom procesu, no iza svega toga stoji vrlo lijep šarm benda koji se očito traži u vlastitom izrazu.

Naslovi: 1.Eulenmann, 2.Devout, 3.Vessel, 4.December, 5.Owl man, 6.Empire, 7.Le mal dominant, 8.Notfall

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 05/02/2014

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Bullet For My Valentine

BULLET FOR MY VALENTINE: Bullet For My Valentine (2021)

| 24/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Odsihdobščina

MATEJ KRAJNC: Odsihdobščina (2021)

| 23/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: The Bridge

STING: The Bridge (2021)

| 22/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Cure Is The Fire, EP

ACIDFATHER: Cure Is The Fire, EP (2021)

| 21/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: 30

ADELE: 30 (2021)

| 20/11/2021 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*