home > mjuzik > Fukorama

kontakt | search |

BABILONCI: Fukorama (Slušaj najglasnije, 2014)

Novi, biti će 16. album Babilonaca ponovno je snimljen, po drugi puta u onoj postavi koja je realizirala čuveni, skoro 8-satni rekordni album "Za jedan dobri fuk". Pridružio im se i novi bas gitarist Marjo, a i Car se također prihvatio bas gitare. Elem, dva basa, Hotko na trubi, Kralj-Marek na elektronici i Zdena na vokalu, a nešto sitno im je priskočila i Ljubica na mikrofonu.

Na 13. rođendanu www.terapija.net u SPUNK-u 6.V 2014. kada su nastupili Babilonci u ovoj postavi pokazalo se da naša underground publika, kako god da se nazivala zdušnim alternativcima, uopće ne razumije njihovu glazbu i niti ih najmanje ne zanima. Zanimljivo je promotriti da na nekim društvenim mrežama Babilonci samo zbog Zdene dobivaju mnogo klikova 'like it', ali kad treba doći na koncert, onda se ostane doma i ko' te jebe Zdena, bitno da si ti legenda o kojoj bruji čitava ex-Yu regija, a moj glas za tebe će uvijek biti dobrodošao znak podrške kad mi trebaš objaviti neki album. Izmisliti ću neki razlog zašto nisam došao na tvoj koncert, već ću nešto ciganski nabrzaka kume slagati kad te prvi puta vidim ili kontaktiram s tobom...

Nego, ovako, "Fukorama" je čisti eksperimentalni rad gdje ekipa radi što god želi i ne povinuje se nikakvim zakonima. Snimci su sirovi, neproducirani i nedorađeni, uostalom, oni zaista rijetki koji uistinu znaju što su to veličanstveni umjetnici Throbbing Gristle radili još 70-ih, te u nenadjebivom reunionu sredinom prošle dekade radili sve do iznenadne smrti 'duše' Petera Christophersona Sleazyija, nikako neće ostati iznenađeni s ovih impozantnih 3 sata raznih snimaka s proba nastalih u periodu od 1.I. do 1.V 2014. godine. A oni ostali koji zaista ne razumiju ovu glazbu i zašto ona postoji kao takva, teško da će ikad i shvatiti njeno kulturološko značenje premda ništa bitnije po performansima ne odskače od recimo kurentnog albuma "To Be Kind" povratničkih Swans. Jedna velika razlika jest u tome da "Fukorama" nema ama baš nikakav koncept niti priču, da Zdena nije uspio ništa bitnije izaći poetski izvan svojih okvira zafrkancije, da su snimci pravi lo-fi s vrlo mutnim i nejasnim tonalitetima, odnosno onako kako su Throbbing Gristle zvučali tamo na početku karijere 1975-1976 kada su svim silama pokušavali napraviti čudo u glazbi koje su vrlo brzo i ostvarili.

Na žalost, Babilonci su upravo u zametku kada eksperimentiraju ne znajući kuda će te eskapade poći jer im fali priča koja bi objedinila ovo ogromno zdanje. Nedugo nakon ovog albuma odlazi glavni meštar Kralj-Marek u novi život na Island zajedno sa svojom porodicom, a možda će, ako mu šanse dopuste barem preko internetske razmjene nadopunjavati njihove sessione nekim svojim zamislima.

Nego, krenimo redom. Ovaj album jako fino počinje mračnom mantričkom drone elektronikom "Ja nisam taj", obaveznom ambijentalnom free-jazz trubom koja pospješuje izuzetan dojam minimalizma, te Zdeninim vokalima u obilato prljavim echo/delay efektima. Ko' Coil/ Throbbing Gristle negdje na probi i uglavnom, sva ova 3 sata provedena uz slušanje "Fukorame" nadebelo podsjeća na ta vremena. Druga pjesma, a ima ih čak 24 komada, je vrhunac albuma. Iznosi čak pola sata i u njoj se Zdena poslužio s nekolicinom tekstova Lou Profe, pa kompozicija ima, nazovimo medley-poeziju "Samo se šalim/ Krasan dan/ Kutak/ da li itko za nas umjetnike pita?/ Skini gačice/ Nema grijeha/ Pic pic pic/ Sve kaj bum delal od sad/ Friki beibe/ Free your moneymaker". Naravno, ovdje će pravi poznavatelj Zdeninog opusa prepoznati i Zdenine stihove, ali prvih 10 minuta uz ambijentalni drone tek pravo iznenađenje raspreda u eksperimentalnom nastavku koji se pretvara u istinski noise-industrial nabijen žicama basova, dinamikom i monolitnom kakofonijom. Ako netko slučajno zna što su svojevremeno radili češki Zabloudel, onda je stvar jasna. Upoznao sam tu ekipu negdje 2000/01 u Močvari i napravili su još teži kakofonični kaos. "Krizanteme", također na tekst Lou Profe adaptiran je komad za dvije bas gitare s vrlo dobrim repetativnim staccato efektima prisjećajući se ranih Einsturzende Neubauten. Ovdje im se pridružuje Ljuba na vokalu koji je trebao biti čišće produciran. I to je gotovo sve ono što se izdvaja na ovome albumu jer su sve naredne kompozicije doslovce nerazrađene. Još će se jedino u drugom dijelu naletjeti na koherentno sročenu plesnu pjesmu "Katarina" u kojoj ima i zanimljivih gitarskih melodija, te još na poneku, začudno kraću kompoziciju od 3-4 minute.

Osim Profinih i Zdeninih stihova, ovdje još ima lirike Satana Panonskog i Klita - Dražena Karakaša, nekoć frontmena benda D'polikkia. S ovime materijalom od kojega barem polovica nema nikakve pa niti prosječno loše lo-fi standarde Babilonci su mogli isčupati u produkcijskom kompleksu solidan materijal za klasičnih 45 minuta da su izbacili gomilu bespotrebnih igara, repeticija i eksperimenata koji su ovdje samo zbog eksperimenata, te da su zaokružili dorečenu priču oko "Fukorame". Slušanje njihovih probi u ovakvom izdanju ima samo dokumentarističku vrijednost; masa ovih snimaka je mirne duše mogla biti pohranjena negdje 'sa strane' za nekakvo zasebno lo-fi demo izdanje, tako da ne narušavaju homogenost prvih 50-tak minuta solidnog zvučnog zida. Osim toga, očekivalo se barem nešto više elektronskih beatova kojih gotovo i da nema, te daleko više psihodelične infrastrukture koja se nazire tek u ponekim trenucima. Spram onog megalomanskog "Za jedan dobri fuk", ovdje ima daleko manje uzbuđenja. Što zbog čiste organske svirke na kojoj još trebaju raditi, a što zbog samih tonskih performansa koji u većini kompozicija nisu adekvatno naštelani. A i zbog činjenice da su neke kompozicije i ponavljali, skraćivali i vršili neke preinake u njima, a to slušatelja ne bi trebalo mnogo zanimati, kao što nikoga ne zanimaju nedorađeni i nezavršeni studijski sessioni velikih bendova.

Naslovi: 1.Ja nisam taj, 2.Samo se šalim/ Krasan dan/ Kutak/ da li itko za nas umjetnike pita?/ Skini gačice/ Nema grijeha/ Pic pic pic/ Sve kaj bum delal od sad/ Friki beibe/ Free your moneymaker, 3.Krizanteme, 4.Male cice, veliko dupe, 5.Fly high, 6.Mr. Blue, 7.Orkestar/ Sutra super, 8.Kurvini sinovi ljuti/ U magli, 9.Humorist, 10.Sjeti se/ Kutak, 11.Da li itko za nas umjetnike pita? 12.Skini gačice, 13.Nema grijeha, 14.Bledoliki darkeri, 15.U lice si mi pljunula, 16.Katarina, 17.Biljka mala, 18.Moreš si zet il ostavit, 19.Instrumental, 20.Carevanje, 21.To nismo, 22.Koga nema, 23.Rege za zagorske brege, 24.Nedodirljivi

ocjena albuma [1-10]: 5

horvi // 27/05/2014

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Fukorama

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*