U posve nekonvencionalnom poduhvatu, Steve Reich je angažirao 3 umjetnika da izvedu njegove notne zapise pripremljene za London Sinfoniettu, gudački orkestar pokrenut još 1968. koji je nekad radio i s John Cageom. Djelo je nastajalo postepeno godinama, a dovršeno je tek 2012. i komisiono s London Sinfoniettom premjerno izvedeno 5.III 2013. u londonskom Royal Albert Hallu, no Reichu je sinula jedna druga zamisao da na nosač zvuka utisne sasvim drugačiji performans.
Iznenađenje ili ne, čitav ovaj rad je inspiriran s dvije pjesme Radiohead - "Jigsaw falling into place" (album "In Rainbows", 2007) i "Everything in its right place" ("Kid A", 2000), a Reich ih je preradio u instrumentale, dao im nove aranžmane i nova značenja. Kako je radeći sa spomenutim gudačkim orkestrom 2011. surađivao i s vrlo sličnim njujorškim mješovitim ansamblom Alarm Will Sound (oni i Reich djeluju pod istom etiketom Nonesuch Records), njihovom dirigentu i klavijaturisti Alanu Piersonu ponudio je partiture prerađenih kompozicija Radiohead. Još ranije su Alarm Will Sound napravili dva albuma s obradama Reicha "Steve Reich Tehillim/ The Desert Music" (2002) i "Steve Reich Music for Large Ensemble" (2001), pa im ova ponuda i nije došla kao neobičan ili težak zadatak. Njihova uloga je ovdje najšira u 5 paralelno povezanih tema satkanim praktički od cijelog orkestra (piano, gudači, duhači, ksilofon) s promjenjivim intenzitetima tempova u dvije varijacije osnovne teme "Radio rewrite" - "Fast" i "Slow" koje se kroz stavke neprekidno nižu 20 minuta.
Središnji dio albuma pripao je pijanistici Vicky Chow u gotovo 14 minuta dugačkoj minimalističkoj "Piano counterpoint" odsviranoj s nekoliko pari ruku, a uvodni, ništa kraći samom Johnny Greenwoodu, gitaristi Radiohead koji je pokazao izvrsnost staccato interpretacije nasnimivši 5-6 paralelnih gitarskih 'math' dionica pojačanih klasičnim Reichovim vibrato tretmanima s korištenjem bas gitare u trećem, rockerskom stavku "Electric counterpoint: III.Fast".
Ovo svakako nije teren standardnog indie-rocka ili brit-popa odakle je crpljeno ležište jezgre kompozicija već suptilan Reichov minimalistički kontigent brda repeticija s melodičnim i harmonično brižljivim partiturama koje su vrlo zahtjevne za izvedbu u kojoj konciznost i brzina rada ruku naglašava konfiguraciju tema. Naoko se doima poput programiranog elektronskog obrasca s loop tehnikom i copy/paste sistemom, no dakako da je to samo privid. Prava ljepota njegovog tehnički složenog sistema nadogradnji otkriva se postepeno, ali naravno da svi oni koji znaju i razumiju ovakav stilski pasaž ne pate od neke monotonije ravnomjerno skladanih tonova s brdima staccata i repeticija.
Za fanove Reicha i minimalizma, a tek onda za Radiohead i inu indie publiku.
Naslovi: 1.JOHNNY GREENWOOD - Electric counterpoint: I.Fast, 2.JOHNNY GREENWOOD - Electric counterpoint: II.Slow, 3.JOHNNY GREENWOOD - Electric counterpoint: III.Fast, 4.VICKY CHOW - Piano counterpoint, 5.ALARM WILL SOUND, ALAN PIERSON - Radio rewrite: I.Fast, 6.ALARM WILL SOUND, ALAN PIERSON - Radio rewrite: II.Slow, 7.ALARM WILL SOUND, ALAN PIERSON - Radio rewrite: III.Fast, 8.ALARM WILL SOUND, ALAN PIERSON - Radio rewrite: IV.Slow, 9.ALARM WILL SOUND, ALAN PIERSON - Radio rewrite: V.Slow
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 21/01/2015