ADELE: 25 (XL Recordings, 2015)

Adele je odrasla, postala majka i ostavila tinejdžerske srceparajuće drame iza sebe unovčivši ih u basnoslovnim milijunskim ciframa prethodna dva albuma. Dugo se nećkala, oklijevala za novi, treći album, nekoliko puta prekidala snimanje jer je sama bila svijesna da nema dovoljno dobre kompozicije, lirika joj je izmicala u nekim pogrešnim smjerovima povodeći se za ostacima pripitih tugaljivih adolescentskih dana kada je sama sebe znala mrziti drugi dan nakon što je pročitala stihove natopljene vinskim jadima, pa nije bilo druge nego uz ogromnu ekipu suradnika, tekstopisaca i kompozitora (njih ukupno 14!) raditi pjesmu po pjesmu puževim koracima.

Neke od pjesama su nastajale oko jednog stiha mjesecima, pa i godinama čekajući na neku adekvatniju inspiraciju, a većina na piano natuknicama koje su se laganom dinamikom pokazivale idealnim rješenjima za lirske deficite ponukavši Adele da sve svoje stare emotivne lamentacije usmjeri u novonastali život majčinstva, brige oko sina, porodice, a i nostalgije za prohujalim vremenima bezbrižne mladosti. Sama je priznala da joj je u tome najviše pomogao Madonnin album "Ray of Light" nastao 1998. nakon što je i Madonna postala majka i ozbiljna pop umjetnica, no za razliku od njenog glazbenog remonta u elektroniku i natruhe tech-dancea, Adele je donekle zadržala karizmu jednostavnih pop balada omogućivši joj prijenos emocija što ih je satirički usporedila s kombijem punog vlastitog smeća spremnog za odvoz na deponiju.



Sa stalnim izmjenama suptilnih emocija, album varira od teme do teme, a tako i na glazbenim relacijama od prvog singla "Hello" uronjenog u piano-soul i lagane orkestracije, lepršavog contemporary r'n'b-ija "Send my love (to your new lover)", obrednog folka s komornim ugođajem Hammonda "I miss you", tek malčice plesnog popa i soula "Water under the bridge" i "River lea", a ponajviše klasičnih piano balada poput "When we were young", "Remedy", "Love in the dark" i "All I ask" koje su uz to i prilično turobne. Svoje nekadašnje akustične gitare s kojom je i ostvarila medijski proboj prihvatila se tek u referentnom kantautorskom folku "Million years ago" nalik na prve ženske akustičarke iz 60-ih i u završnoj "Sweetest devotion" pod primjetnim utjecajima gospela i countryija.

Zvučna kulisa je strogo minimalizirana oslanjajući se prvenstveno na vokalne vrline i dramatičnu poetiku satkanu od mreže emocija što ciljano vrebaju ekonomski efekt. Prvo onaj potencijalni radio-singl proboj na sve medije, a potom i onaj tržišno najekonomičniji cilj - što veći milijunski tiraž. Međutim uz sve Adeline vokalne perfekcije koje ne ostavljaju nimalo ravnodušnim, albumu nedostaje jačih i poletnijih stvari kao što su na prethodniku bile proslavljene "Rolling in the deep" i "Rumour has it". Nekako je prebrzo s obzirom na godine otišla u bazični i prerevijalni mainstream zaobišavši u velikom luku kurentne pop trendove prilagodivši se prvenstveno serijski uravnoteženom balansu kakvog su znali isporučivati Elton John i George Michael postupno pretvorivši album u zatrpanu panoramu klavirskih najjednostavnijih etida. Istina, sve Adeline priče u stihovima imaju zveketavi odjek uvijen u plačno i patetično privlačno ruho klasične retrogradne infrastrukture s kojom ništa osobito duboko nije rečeno da bi bilo filmski ili još bolje, književno rafinirano. Ovo je samo jedan intiman dnevnik prebrzo odrasle tinejdžerke raspoložene za stvaranje hitova prepletenih tugom, radošću, strašću, toplim emocijama i dostojanstvenom iskrenošću, te mada će komercijalni učinak možda nadmašiti veleuspješne prethodnike, ipak ostaje dojam da nam je mnogo toga ostala dužna u toj prebrzoj tranziciji iz melankolične mladosti u ozbiljnu zrelost.

Naslovi: 1.Hello, 2.Send my love (to your new lover), 3.I miss you, 4.When we were young, 5.Remedy, 6.Water under the bridge, 7.River lea, 8.Love in the dark, 9.Million years ago, 10.All I ask, 11.Sweetest devotion

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 30/11/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*