Kompozitor, klavirist i dirigent Lawrence Axelrod, česti suradnik The Chicago Composers Orchestra i još brojnih izvođača (Palomar, Ensemble Dal Niente, Pinotage, The Lincoln Trio, The Duo Alhert/ Schwab, The Ensemble JungeMusik Berlin, The Verdi String Quartet...) nakon 3 godine objavio je novi album s kolekcijom radova u rasponu od dvije i pol decenije djelovanja prikazavši širinu izražavanja i emocionalnog raspoloženja redovito spremnog za strastvene angažmane.
Katalog priloženih radova ovog albuma dijeli se na vokalno-orkestralne i instrumentalne, a paralelno i na stare, pa nešto friškije i one ponovno adaptirane s detaljno sročenim pojašnjenjima na ovitku cd-a što je iznenađujuće brzo pristigao na svijetlo dana s obzirom da ih objavljuje vrlo rijetko, u prosjeku tek svake pete godine mada je znao imati i diskografsku pauzu od čak 11 godina. Nije od onih autora kojima je nosač zvuka prioritet, on daleko više pozornosti posvećuje živim izvedbama i suradnjama s orkestrima i glazbenicima upijajući feedback izravnog kontakta. U neku ruku pristaša je teorije da glazba živi samo kada se svira dok je njena reprodukcija putem nosača zvuka ili bilo kakvog snimljenog medija samo nužno zlo.
Elem, ovdje je sastavio zbir tih radova od 1992. do 2007. s time da su neke teme svoje finalne oblike dobile 2014. prebirajući po klavirskim solo radovima, orkestralnim i vokalnim na tragovima kraćih opereta, a opet su podijeljene na 6 cjelina: "
Pos metaphonos", "
Loveletters", "
Common threads", "
Night of stars", "
Four postcards" i "
Saisons" od čega su treća i posljednja vokalne izvedbe mezzosopranistice
Julije Bentley i tenora
Scott Ramsaya uz pratnju
Ensemble Nouvelle Époque kojime dirigira sam Axelrod. Kroz ovakvu nisku miš-maš preplitanja, njegove teme dramatiziraju najklasičniju klasiku preko transcedentalne ljubavi, intimne veze, manje poznate poezije francuskog pjesnika Rainer Maria Rilkea o protoku godišnjih doba s naglaskom na ljudski angažman ka ekološkim preokupacijama (pjevano na francuskom), zatim se ovdje nalazi tema posvećena AIDS Quilt pokretu, te naposljetku i skice memoara na njegove prijatelje koji su mu slali razglednice s raznih strana svijeta.
Za ljubitelje iskonske klasične glazbe bez nekih suvremenijih 'contemporary' elemenata, ovih 60 minuta 'legne' poput čavla u sir, ono što se kaže bez muke premda ovdje nema nikakvih veličanstvenih kompozitorskih bravura, niti se ne naziru konotacije nezaboravnih melodija. Što jest, pak, da Axelrod spada u onu vrstu kompozitora čije je radove vrlo lijepo i opuštajuće slušati zbog samih impresija, izbora humanih i dostojanstvenih tema koje na račun njegove isključive privrženosti živim izvedbama i posrednim kontaktima između glazbenika i publike mogu imati sjajne uzajamne interakcije, no, sve se to vrlo brzo zaboravi i jednostavno ishlapi kad se iz koncertne dvorane izađe na ulicu među stvarni svijet. Na sreću, tu je cd kao dokument kome se uvijek može vratiti i prisjetiti na tu magiju trenutka.
Naslovi: 1.Pos metaphonos, 2.Love letters: I. Light and impetuous, 3.Love letters: II. Tempestuoso, 4.Love letters: III. Dolce semplice, 5.Love letters: IV. Of another era, 6.Love letters: V. If only, 7.Common threads, 8.Night of stars, 9.4 poscards: No.1, Mozart, 10.4 postcards: No.2, Valley of the kings, 11.4 postcards: No.3, Mountain/ lake/ reflection, 12.4 postcards: No.4, Butterfly, 13.Saisons: No.1, Sa nuit d'été, 14.Saisons: No.2, Feu d'autonome
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 01/11/2016