home > mjuzik > Playing With Scratches

kontakt | search |

RUCKUS ROBOTICUS: Playing With Scratches (Grease Records, 2007)

Američki majstor remikseva kome mnogi već predviđaju blistavu karijeru objavio je luckasti samplirani debi album. Dovoljno je reći da je remiksirao Bloc Party "Hunting for witches".

Ruckus Roboticus je jedan od mnogobrojnog mnoštva izvođača kojima se ne zna pravi identitet, već se iz biografije može samo izvući nekoliko šturih podataka. Riječ je o autoru koji dolazi iz Daytona (Ohio, USA), te se dugi niz godina bavi zanatom DJ-a koji je između ostalog dijelio kabinu, miks-pult i pozornice sa veličinama poput RJD2, The Juan Maclean, Prince Paul, DJ Jazzy Jeff, Cosmo Baker, DJ Ayers, DJ Premiere, Mr.Lif... Nastupao je na MTV, The Disney Chanell, Numark, Logo TV, remiksirao je Bloc Party, dobitnik je mnogih nagrada poput Rockstar Games (najbolji DJ mix 2003), Solid Steel (najbolji mix 2003), Sicon (finalist takmičenja 2005) ..., te stoga nije nikakvo čudo što ga dobri poznavatelji zovu 'drugi najneumorniji čovjek u show businessu'. Do sada je objavio sedam izdanja koja se pretežito zasnivaju na miksevima i remiksevima - "The Music Machine", "Music Therapy vol.2", "Audio Obstacle Course", "Dance Or Die's Greatest Hits", "The Records Playa" i "Tales From The Crate vol 1 & 2", te se pojavljivao i na nekolicini kompilacija gdje su mu mahom objavljivani remiksevi. Uz to sudjelovao je i na tri soundtracka "The Speed Of Live" (režija Ed Radtke), te u dokumentarcu "The Athens Asylum" i kratkom filmu "All You Zombies" u kolaboraciji s Nik Vandenbergom.

bloc party - hunting for witches (Ruckus Roboticus Remix)


"Playing With Scratches" je prvi zvanični autorski album, te se na njemu služi samo sa miksetom i ritam mašinom spajajući po desetak različitih samplova i kompozicija istovremeno u jednu plesnu cijelinu. Albumom dominiraju uglavnom plesni funk ritmovi, ali ima i podosta izuzetaka poput hip-hopa u otkačenoj "Baby's first scratch", luckastog pjevanog go-go swinga "When I grow ups", uvrnutih dubova "Never play with scratches", kolažnog šarenila evergreen sintagmi kasnih '60-tih sa flower-power manirima i suvremenom DJ koreografijom "How to handle grown ups" i neobičnog valcera "Everlasting ghettoblasting gobstopper" koji je spoj tko zna kakvih samplova i melodija pop, šlagera i klasične glazbe uz pratnju ritam mašine. Nešto vrlo slično upriličili su People Like Us (Vicky Bennett) na čuvenom albumu "Perpetuum Mobile" napravljen u kolaboraciji sa Ergo Phizmizom. Dio albuma koji je plesan i pogodan za disco podije gdje se Ruckus Roboticus oslanja uglavnom na ritmičko nasljeđe funka '70-tih pojačano mnoštvom kolopleta ritam mašina uz brojne vokalne samplove, wah-wah gitare, povremene samplove iz starinskih evergreena, crtanih filmova, glazbe za djecu, ali i čudne psycho ambijente i neobične breakove čini odlična uvodna "The birth of ruckus", zatim "Here we go" koja po bas liniji asocira na C&C Music Factory hit "Things that make you gonna do hmmm" nakon koje se naredni dio albuma pretvara u luckastu smjesu funka i prijatno ekscentričnih izbora samplova. "A child's introduction to drums" je kombinacija go-go ritmova, melodija na klarinetu, šarenog izloga različitih udaraljki i vokalnih upadica, dok je "Taking turns (feat. Skratchmatik)" neobična varijanta Quincy Jonesovog starog hita "Watermellow man" u funk maniru s obiljem scratcheva. Album pri kraju završavaju veoma lagane "Bedtime for sleepyhead" koja je otpjevana kao da su u igri kombinacije vokalnih glasića Mercury REV i Flaming Lips, te mračan, ali odličan trip-hop "Face the music" koji posve odskače od cjelokupne zvrkasto-luckaste koncepcije albuma i prikazuje Ruckus Roboticus u jednom posve drugačijem i daleko ozbiljnijem izdanju. Pretposljednji naslov "The rebirth of ruckus" je umjereni plesni funk-soul sa vedrim laid-back pozadinama, dok je posljednji "(Untitled)" zvuk šuma krckanja i preskakivanja gramofonske ploče pri čemu se Ruckus Roboticus dobro poigrao sa scratch tehnikom samo ovog efekta kreirajući eksperimentalnu kompoziciju u trajanju od pune tri minute. Kritike na album su bile mahom oduševljavajuće i uglavnom se svode na pozitivne reakcije zbog stapanja flower-power vremena sa novovjekom tehničkom potkom što vrlo dobro dočarava i omotnica albuma s ilustracijom dvoje klinaca koji oduševljeno slušaju ploče na starinskom gramofonu. U našim prostorima, dizajn blizak omotnici čokolade Braco i Seka što se veoma dobro uklapa u sadržaj ovih simpatičnih 65 minuta.

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 11/04/2008

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Nobody Loves You More

KIM DEAL: Nobody Loves You More (2024)

| 12/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Evolution In One Take: For Grindfreaks Only ! Volume 2

BRUTAL TRUTH: Evolution In One Take: For Grindfreaks Only ! Volume 2 (2009)

| 12/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*