home > mjuzik > Lite Live: Ver.0.0

kontakt | search |

MELT BANANA: Lite Live: Ver.0.0 (A-Zap Records, 2009)

Povodom dolaska japanskih 'crtić' noise čudaka Melt Banana u susjednu deželu (23.IX 2010., Menza pri koritu, Ljubljana), preslušali smo njihovo posljednje live izdanje... Nema gitare?! Pa jel' to moguće...?

Melt Banana su se prilično promijenili, ponešto usporili, kako noizersku ritmiku, tako i diskografski tempo izdanja. Od posljednjeg studijskog albuma "Bambi's Dilemma" (2007) objavili su samo četri singla, dva sa bandom Fat Day za Dark Beloved Cloud Records, jedan 7'' split sa Young Widows (Temporary Residence Records) i jedan solo "Initial T." izdan ujesen 2009., nekoliko mjeseci prije ovog live zapisa.

"Lite Live: Ver.0.0" je njihovo drugo živo izdanje, deset godina nakon ludog "MxBx 1998/ 13,000 Miles At Light Velocity" (1999). Službeno je objavljen 3. studenog 2009., no u kataloge je ušao tek početkom 2010. i prikazuje jedan sasvim novi pristup izvedbi na kojoj nema gitare i basa. Da je to netko mogao naslutiti u vrijeme njihove najznačajnije epohe albuma "Scratch Or Stitch" (1995), "Charlie" (1998) i "Teeny Shiny" (2000), zasigurno bi ga proglasili najobičnijim majmunom. Uostalom, niti na posljednjem ostvarenju "Bambi's Dilemma" se nije moglo pretpostaviti da će ona eksperimentalna upotreba samplera i elektronike u drugom dijelu albuma uzeti maha i posve preobraziti zvuk banda u elektronski noise.
[  ]

Rika Hamamoto (bas) i Ichirou Agata (gitara) svoje uobičajene instrumente zamijenjili su samplerom i synthom, te su zvuk pretvorili u eksperimentalno - psihodelični electro-noise koji jedinu karakteristiku sa starim zvukom ima preko klasičnog seta bubnjeva koje im je lupao Inomata, već jedno deseti posuđeni live/ session bubnjar. Na vokalu je i dalje Yashuko Onuki sa komično brzim ciktavim hc/grind interpretacijama koje zaista nije moguće odgonetnuti premda su odreda na engleskom jeziku. U ovom novom i neočekivanom izdanju snimljenom u Tokyiju, lucidni Japanci su isporučili četiri posve nova broja i osam naslova s prošlog albuma "Bambi's Dilemma", no oni su dobili sasvim nove zvučne parametre prema kojima ih je na trenutke veoma teško raspoznati i poistovjetiti s originalima. Uvodna "Feedback deficiency" sa zujavo iritantnom harmonijom syntha poput cirkulara za piljenje drva, veoma plesnim zvrzlanim ritmom, šašavim eksperimentalnim, ali i melodičnim 'scratch' samplovima i kratkim vokalnim dionicama Yashuko koje su filtrirane preko nekog elektronskog procesora donose posve novu elektronsku atmosferu u njihovu glazbu. No, već naredni set kratkih komada "T for tone", "Slide down", "One drop one life" i "Dig a pit" bombardira s njihovim prepoznatljivim noise/hc-om koji je uokviren u electro-noise gdje eksperimentiraju do mile volje, osobito u instrumentalu "In store" kojeg su pretvorili u psihodeličnu minimalističku kakofoniju. Tempo se rasplinjava kroz elektronski plesni industrial-noise ambijent "Cat and blood" kome malo treba da ne postane techno, no na svu sreću situacija se spašava završnim noise krešendom. "Chain keeper", "Dog song" (sa čuvenim Yashukinim lajanjem) i "Lock the head" su i dalje ostale rastrgane kratke sumanute hc/punk-noise grmljavine, dok je "Last target on the last day" ovdje pretvorena u ekscentričan psycho/ electro-noise eksperiment koji je za razliku od originala djelomično novih kontura. "Humming jackalope waiting for the storm" je ambijentalni psihodelični electro/noise-drone instrumental bez upotrebe bubnjeva koji zatvara ovaj eksperimentalni 'live' album koji po ničemu ne sugerira da je snimljen uživo. Nigdje publike, nema nikakvog pljeska, a pauze između pjesama gotovo da ni ne postoje, već sve djeluje kao studijski rad konceptualnim elektronskim zvukom povezan u prekratkih 28 minuta.

Djelomično će vjernim fanovima zasmetati pomanjkanje Hamamotovih i Agatinih žica, kao i izostanak njihovog klasičnog noise/rock-punka koji je s vremenom evoluirao u sasvim melodične pjesme, no evidentno je da su Melt Banana željni promijena nakon gotovo dvadesetogodišnjeg izvrtanja i eksperimentiranja sa gitarskom bukom. I u ovom novom zvukovlju su se posve snašli i fleksibilno se uklopili u njega otvarajući adekvatne mogućnosti za daljnje kreacije koje su još uvijek uzbudljive. Daleko ležernije, psihodeličnije i eksperimentalnije, ali još uvijek dovoljno intrigantne da pruže neke sasvim nove horizonte njihovog ekscentričnog ludila.

Europska turneja počinje 25.VIII 2010. u Karlsruheu, traje gotovo dva i pol mjeseca, a osim Ljubljane (23.IX), nastupi najbliži našim krajevima stacionirani su u Bologni (22.IX), Budimpešti (26.IX) i Beču (27.IX). Šteta što je Zagreb i ovaj puta mimoiđen...

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 04/09/2010

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: The World Down There

PETRALE: The World Down There (2024)

| 08/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Blitz recenzije from crust till death

VARIOUS ARTISTS: Blitz recenzije from crust till death (2024)

| 07/11/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: The Moons' Shade

ATTUKA: The Moons' Shade (2024)

| 06/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Blight Privilege

NACHTMYSTIUM: Blight Privilege (2024)

| 04/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Bittersweet

VODITE VRAGA: Bittersweet (2024)

| 03/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*