home > mjuzik > Na istem mestu tu

kontakt | search |

INDUST-BAG: Na istem mestu tu (Nika, 2022)

Vrlo sličnom sudbinom mnogih ex-Yu bendova, Indust-Bag iz Metlike tijekom svojih plodnih i kreativnih 80-ih godina nije uspio realizirati vinilni LP. Premda su slovili za jedan od najperspektivnijih i najboljih punk izvođača (krenuli 1979.) nakon Pankrta i Parafa, a godinu-dvije bili i u prednosti spram Sexe i Trobecovih Krušnih Peći s kojima dijele istu povjesnu karizmu što se tiče realizacije albuma, njihovo prvo zvanično ostvarenje bila je kaseta "V obdobju zločina" objavljena tek 1987. kada se postava stubokom izmjenila i tumbala nekoliko puta zbog neujednačenih obaveza služenja vojnog roka. Još su u sumrak Jugoslavije uspjeli realizirati drugu kasetu "V dolini resnic" (1990), a prvi pravi album "Nova leta" kojeg su snimali kod Boruta Činča u Ljubljani objelodanili su sasvim neprimjetno u doba kolapsa države, koncem 1991., te se nedugo potom rasturili.
[  ]

Prvi povratak u tročlanoj postavi donio je drugi album "Brez provokacij" (1998), a onda i treći "Nikoli preveč" (2000), no i to je prošlo sporadično zapaženo van dežele koja je tada imala nekoliko moćnih imena poput Res Nullius, Pulz, Žoambo Žoet Workestrao, Dicky B. Hardy, Štirje Pravi Dedci... Ispalo je da se nekako nisu uspjeli pogurati, pa se desio i drugi razlaz, a i ponovno okupljanje desetak godina kasnije povodom kompilacije "Zvrzena mladost" (2013) s remasteriranim i obrađenim starim, legendarnim snimcima. Taj drugi povratak je donio prvi pravi album nakon punih 15 godina studijske neaktivnosti - "Kontro kontroli" (2015), te se tada činilo da je to završni labuđi pjev po izražanju in ljubezni do glasbe.
[ Indust-Bag ]

Indust-Bag   © 2022

Lijepa je vijest da ipak nisu utrnuli rad jer su imali namjeru proslaviti 40 godina rada, no zbog Covid-19 krize, to se otegnulo u odgađanje. Druga dobra vijest je da je uz jedinog originalnog pjevača i gitarista Gorana Jarneviča, te konstantnog basiste Borisa Vinskog povratnik Andrej Pečarič (gitara), dok je na bubnjevima Leon Pečarič, odnosno sve fluidno kola u njihovoj poznatoj zajednici. Treća stvar jest da su se donekle vratili na ishodišta ranog punka, ovaj puta s više garage-rock elana koji može garantirati još poneki nastavak.



Međutim, malo će pravovjerne punkere koji ih pamte po onim naprednim i lucidnim sferama iz ranih 80-ih bocnuti početak ovog albuma s prve tri pjesme izrazito uronjene u emotivnu mačoidnost: "Zmeda", potom prvi singl "Duh" i bluesom napičena "Pelji me" se baziraju na opskurnim tematikama melodramatike ciljane za komercijalne štoseve nalik Partibrejkersima. U njima jeste dobar dio tog mainstream potencijala, ali toga ima uistinu previše u 21. stoljeću da je praktički samo jedina razlika između njih i recimo Majki, tuzlanskih No Rules i još gomile vrlo sličnih Jarnevičev uvjerljiv vokal nalik na pokojnog D.A.F. Gabi Delgada. Također se uočava jasna crta kalupa sa čvrstim repetirajućim riffom i klasičnim 'pop' aranžmanom, a da u tematskom aspektu ovako ostaje u narednom periodu priloženih pjesama, ovi bi se komotno pretvorilo u čisti mainstream.

Na svu sreću, od brze, gotovo hardcore skladbe "Zarota" počinje sasvim drugačija priča, ona punkerski angažirana i usmjerena na socio-društvene i političke tegobe nerijetko podsjetivši da je nekoć davno Jarnevič bio veliki imitator Jello Biafre s drhtavo vibrirajućim vokalnim eskapadama. O negativnim mislima i političkim igrama zbori "Propad", blueserskim punk-rockom opaljena "V jedru sreče" se sarkazmom odnosi na egzistencijalnu ovisnost, rečemo nadomak The Godfathers, "Opozicija" punim političkim buntom na segment ranih The Clash, dakako i na Paraf, prvo Prljavo Kazalište, te Pekinšku Patku, a jedno od prijatnih iznenađenja je "TV sanje" s veselom rockabilly/ psychobilly/ celtic-punk himnom za gromoglasne arije i ovacije. Naslovna "Na istem mestu tu" nosi kompletan epilog nepravde i zlobe svih koji su živjeli ovdje, dakako aludira se prije svega na socijalističko uređenje koje je danas kompromitirajuće i uzurpirajuće jer postoje horde onih što ga nisu prihvaćali očekivajući od suvremenog kapitalizma novu Ameriku i Nemčijo.

Jarnevič se spretno i dovitljivo retorički obračunava s mišljenjima, kritikama i konstrukcijama promatrajući stalna gloženja i nesporazume ne davajući svoj osobni stav: zna se da nije bio zadovoljan niti u bivšoj Jugoslaviji, a očito nije niti u kurentnoj Sloveniji. Ima i dalje prgav revolt anarhističkog svjetonazora da ništa ne valja makar prve tri pjesme ostavljaju dojam starog punkera koji se prepustio oportunizmu. Da nema te tri uvodne skladbe, ovo bi bio odličan punk-rock album, ovako je samo prosječno dobar s (ne)potrebnim kompromisom između mainstreama i vitalne reference iskonskog punka.

Naslovi: 1.Zmeda, 2.Duh, 3.Pelji me, 4.Zarota, 5.Propad, 6.V jedru sreče, 7.Opozicija, 8.TV sanje, 9.Na istem mestu tu

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 24/04/2022

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Metal infekcija

KAMÄRADI: Metal infekcija (2022)

| 16/05/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Apologetica, EP

PATRISTIC: Apologetica, EP (2022)

| 15/05/2022 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Collapsing Empires

RHYS FULBER: Collapsing Empires (2022)

| 15/05/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Deset pesmi

MATEJ KRAJNC: Deset pesmi (2022)

| 14/05/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Insurmountable, EP

PRIMITIVE MAN: Insurmountable, EP (2022)

| 13/05/2022 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Na istem mestu tu
  • V obdobju zločina, audio-kaseta (1987)
  • V dolini resnic, audio-kaseta (1990)
  • Nova leta (1991)
  • Brez provokacij (1998)
  • Nikoli preveč (2000)
  • Zavrzena mladost (2013)
  • Kontro kontroli (2015)
  • Na istem mestu tu (2022)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*