home > mjuzik > 57th & 9th

kontakt | search |

STING: 57th & 9th (Cherrytree/ Interscope/ A&M, 2016)

Teško se i pravome fanu Stinga sjetiti kada je ne samo napravio album što miriše na rock, već i neku sličnu pjesmu. Toga nije bilo pa skoro dobrih dvadesetak godina još od ponekih pjesama s albuma "Mercury Falling" (1996) mada neki eksperti tvrde da se pronašla još i na naredna dva "Brand New Day" (1999) ili "Sacred Love" (2003). Takva neočekivana odluka sasvim sigurno je ponukana glamuroznim kreativnim promašajima unazad desetak sezona kada je počeo eksperimentirati sa stilovima posežući u folk, arhaičnost i uistinu nepotrebne orkestracije jer je on prije svega uvijek bio rock i pop autor što je imao i vrlo visokih standarda u pogledu spajanja s jazzom, soulom i rock steadyjom. Vratio se starom bendovskom principu kreiranjem pjesama za gitaru, bas i bubnjeve bez mnogo dodataka, ali s mnogo gostiju na pratećim vokalima i ponekom egzotičnijem instrumentariju (tek u pjesmi "Inshallah" s natruhama Orijenta), zapalivši vrlo finu i žestoku rock vatru najavnim singlom "I can't stop thinking about you" kakvu nije napravio gotovo od vremena trećeg - četvrtog albuma "The Soul Cages" (1991) i "Ten Summoners Tales" (1993), te onog singla za proslavljeni film "Demolition Man" (1993) sa Silvester Stalloneom, Wesley Snipesom i Sandrom Bullock po istoimenoj pjesmi The Police.



Materijal je napucan čvrstim rockom, dakako srednjestrujaškim s produkcijom Martina Kierszenbauma, trendly meštra zaduženog za uspjehe Lady Ga Ga, Madonne, Keane i t.A.T.u., a odlikuje se upravo izbjegavanjem tih pop zahvata u kojima nema elektronike, klavijatura i sofisticiranih elemenata ispoljavajući čistu analognu svirku 'žica i palica'. Drugi singl "50,000" (ili "Fifty thousand") je nešto sporijeg tempa bubnjara Josh Freesea (drugi na palicama je Vinnie Colaiuta) s hard-rock riffovima stalnog mu gitariste Dominic Millera i očekivanim atmosferičnim intervalima, a treći "Petrol head" ušaltan u rasplesani blues r'n'r s ponovnim pritiskom na papučicu distorzije s kojom se ekipa vratila na onaj period početaka 90-ih. Vrijedi spomenuti i živi bonus izvedbe prastare The Police "Next to you (live at Rockwood Music Hall)" gdje su originalni punk zamijenili šarenim i dostatno energičnim tex-mex/country-rockom. I Stingov vokal je kroz ove rokačine dobio onu prepoznatljivu režavu prljavost s kakvom je rijetko izlazio u fazi stilskih koještarenja, a, naravno, kako bi to bilo bez balada i laganijih tema: ima ih, vrlo prijatno su oblikovane kroz rock obrasce kretavši od umjerenih "Down, down, down" (taman kao nastavak starih hitova "Fortress around your heart" i "If I ever lose my faith in you"), vrlo lijepe "One fine day" u stilu Bowievih klasičnih rock manira, preko tremoliziranog valcera "Pretty young soldier" koji vraća one tradicionalne Stingove obligacije spajanja countryja, soula, popa i soft-rocka, sve do akustično-klavirskih laganica "Heading south on the great north road", "If you can't love me" i "The empty chair" što su daleko podnošljivije u ovakvoj kolekciji nego li na onim grozomornim albumima "The Last Ship" i "If On A Winter's Night...". Ekipa se ovdje dobro nasvirala, dinamika i dramatika su postignute, a uobičajeni lirski kontekst zadovoljen s podjednakim omjerom ozbiljnih emocija i patetike. Naslov albuma nije nikakva zakukuljena enigma već jasna lokacija križanja u New Yorku 57. i 9. ulice preko kojih je Sting prolazio svakodnevno snimajući album u Hell's Kitchen studiju. Bez filozofije i nekadašnjih velikih angažiranih ekoloških, političkih i inih priča (ok, "Inshallah" i "Pretty young soldier" imaju poveznica s izbjegličkom krizom i odlaskom plaćenih vojnika na frontove u neke nepoznate zemlje) s čistom organskom izvedbom ponovno vraćaju ovog šezdesetpetogodišnjeg kantautora na pozicije koje si je sam srušio bespotrebnim artističkim vrludanjima i luksuznim elitizmom.

Dobrodošao povratak u rock.

Naslovi: 1.I can't stop thinking about you, 2.50,000, 3.Down, down, down, 4.One fine day, 5.Pretty young soldier, 6.Petrol head, 7.Heading south on the great north road, 8.If you can't love me, 9.Inshallah, 10.The empty chair, BONUS: 11.I can't stop thinking about you (LA version), 12.Inshallah (Berlin session version), 13.Next to you (live at Rockwood Music Hall)

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 17/11/2016

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: 57th & 9th
  • The Dream Of The Blue Turtles (1985)
  • Bring On The Night, live (1986)
  • …Nothing Like The Sun (1987)
  • …Nada Como El Sol (1988
  • The Soul Cages (1991)
  • Ten Summoners Tales (1993)
  • Demolition Man (1994)
  • Mercury Falling (1996)
  • Brand New Day (1999)
  • Sacred Love (2003)
  • Songs From The Labyrinth with Edin Karamazov (2006)
  • The Journey And The Labyrinth, live (2007)
  • If On A Winter's Night… (2009)
  • Symphonicities (2010)
  • The Last Ship (2013)
  • 57th & 9th (2016)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*