home > mjuzik > Cloaks of Oblivion

kontakt | search |

ERUPTION: Cloaks of Oblivion (Xtreem Music, 2017)

Slovenski thrash/speed bend svoj izdavački rad i dalje nastavlja preko španjolskog Xtreem Music (Alvused, Disgorge, Zubrowska, Haдимач, Necronomicon, Masacre, Infest, Panikk, Nadimać...) s ovime trećim albumom koji im pojačava čvrsti status nakon petogodišnje diskografske stanke u kojoj su realizirali kraći živi zapis "Live Transmissions" (2014) snimljen u zagrebačkom Ribnjaku. Bend je praktički okupljen iz cijele Slovenije (Ljubljana, Brežice, Kranj...), nemaju striktnu lokaciju premda im je baza u Ljubljani, a članovi su potekli iz mnoštva sastava koji su uglavnom svi odreda aktivni (Dickless Tracy, GMB, Rager, Gonoba, Crossbreed, Tenacious Zhgantsi, Evokate...). Jedini originalni član od osnutka 2004. je frontmen Klemen 'Buco' Kalin, dok se glavni svirački dio ekipe ustalio od cirka 2011. kada su pridošli bubnjar Ivan 'Tegla' Cepanec i gitarist Andrej Čuk. Drugi gitarist Grega Kamenšek im se pridružio 2014., a friška članica im je basistica Nika Krmelj prethodno nastupajući s GMB iz Kranja koji još uvijek nosi demo status.
[ Eruption ]

Eruption

Ovako potekli i izniknuli iz gomile slovenskih metal bendova stvorili su vrlo moćnu i autoritativno jaku heavy glazbu koja na ovome albumu pokazuje i određene karakteristike speed/ deatha, odnosno tehnički i svirački ubjedljivu sliku koja gotovo po ničemu ne pokazuje da dolaze iz dežele. Štoviše, vokal Kalina je toliko upečatljiv da bi se mogao poistovjetiti s američko-britanskim frontmenima koji idu u 'dlaku' intonacije, ne samo jezične ili one uronjene u akorde, već i simetrije slenga što potvrđuje da je 100% privržen zanatu. A sviračka ekipa je nevjerojatno koncizna s nepravilnim ritmovima, galopima, visokim brzinama i tehničkim vještinama u kojima izmjenjuju mnoštvo bravura s kojima se čak niti velebno popularni bendovi thrasha s konca 80-ih ne bi posramili. Odmah tu na misao padaju usporedbe s Metallicom, Anthrax, Annihilator, Testament, Sodom, no Eruption imaju još jednu sposobnost: zaokreću i izvrću aranžmane koji nerijetko odlaze u kompleksnije strukture ne mimoilazeći niti melodičan spektar u svakoj od 9 prezentiranih pjesama.



Nakon kraćeg instrumentalnog staccato uvodnika "Pharos" izljeće moćan komad "Sanity ascend" koji se nameće jednim od najubojitih na cijelom albumu s obiljem žestine, gromkih back vokala (Anže Železnik, David Orehar, Matic Babič) i lepršavom melodičnom potkom. Naslovna "Cloaks of oblivion" izranja iz veoma fine staccato melodije u kojoj se osjećaju natruhe srednjevjekovnog folka nastavljajući u umjerenijem tempu šireći karizmatičnu progresiju punih 6 minuta šarajući melodijskim spektrom bez ikakvog gubitka na uravnoteženosti kojom su nekoć slični bendovi znali prtljati u neskladu 'catchy' izleta i globalne strukture. "Drones", "Seven archons" i "The yearning" su još također kvalitetni galopi s nekoliko obaveznih mekših breakova (ova potonja ima čak i psycho elemente), a laganija "Reborn into demise" pokazuje interes i za stoner/sludge u prvih minutu i dvadesetak sekundi, no glavna srž se ponovno vraća na klasičan thrash. Predah se isporučuje tek u sedmoj "This barren existence", laganoj, ali ne i baladičnoj temi vođenoj izmjenama staccato intervala s psihodeličnim lajt-motivima i naglim eksplozijama; u tom rangu je teško ukalupljiva s klasičnim metal 'sweet' baladama jer joj je završnica trijumfalna progressive erupcija, dok je završna "The prophet" ubjedljiv instrumentalistički poduhvat kojim se Eruption dokazao na svim teritorijima kojih se prihvatio u još jednom kompleksom zahvatu od čak 7 i pol minuta s himničnim refrenom 'vizije su donijele smrt i propadanje' kojim pečate dostatan dio lirskog koncepta baziranog na podosta hardcoreaškom pamfletu loših uspomena koje se pokušavaju zaboraviti. Od problema s bankovnim računima i općenite egzistencije sve do unutarnjih nemira koji su tokom čitavog albuma prikazani s paranoičnim efektom nadahnutog poete koji svijet takav kakav jeste ne smatra idealnim mjestom za život, no vrlo dobro mu služi za inspiraciju izmjene svjetlih i mračnih opsesija s mnogo metafora, a bome i cinizma, štoviše i zanimljivo sročenih karikiranih poruka.



Ova vrlo bogata sviračko-kompozitorska struktura u iznimno kvalitetnoj produkciji potpomognutoj Simonom Jovanovićem i pratećom ekipom iz studija Negligence (Žiga Zmazek, stručnjak za snimanje bubnjeva) nikako nije materijal kojeg bi valjalo zaobići kada je thrash metal u pitanju. "Cloaks of Oblivion" (ogrlica zaborava) ima 9 prejebeno dobrih pjesama vrhunske kakvoće; žanru su podarili i tu progressive finesu s kojom doslovce šutaju u stražnjicu mnoge velikane, odnosno, napravili su oldschool album koji se sluša od početka do kraja ne fokusirajući se samo na jednu-dvije izrazite hit pjesme po kojima bi album mogao biti zapamćen. Moja je pretpostavka da će album svoje definitivno otkriće kod šire publike thrasha, a i metala dosegnuti tek s narednim godinama, a možda će trebati proći i decenija da se ukapira genijalnost ovih Slovenaca. Ne samo iz aspekta ex-Yu, odnosno regionalne metal produkcije, već i svjetske scene gdje i pripadaju.

Naslovi: 1.Pharos, 2.Sanity ascend, 3.Cloaks of oblivion, 4.Drones, 5.Reborn into demise, 6.The yearning, 7.This barren existence, 8.Seven archons, 9.The prophet

ocjena albuma [1-10]: 9

horvi // 05/09/2017

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Зелен, сончев ден, reizdanje

ФОНИЈА: Зелен, сончев ден, reizdanje (2018)

| 21/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Standard Cream

TYPO CLAN: Standard Cream (2018)

| 16/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Walk Between Worlds

SIMPLE MINDS: Walk Between Worlds (2018)

| 09/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Sleep Well Beast

The National: Sleep Well Beast (2017)

| 07/02/2018 | ivan blažinović |

>> opširnije


cover: Vol.1.

LucidFer: Vol.1. (2018)

| 05/02/2018 | johnny mcfearless |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*