home > mjuzik > Vespertine

kontakt | search |

BJORK: Vespertine (Elektra, 2001)

Ažurnost buzdovan cvrljiti se čvrstoća ća dabar džunka đuture. Ezoteričan fabrikant guzonja humak iako ja kvasac. Labav mužjak nužno njihalo ožiljak pužić. Rabarbara svukuda šablona tvrtka užgan vabac za žvaljenje.

Sad se sigurno Vi pitate kakvih se ludih gljiva ovaj lik najeo i kojim to jezikom pokušava pisati? Vjerujte mi, i ja sam se slično osjećao čitajući članak gospodina Svena Semenčića u Globusovom prilogu "TV Globus" (br. 563 od 21/09/01) na istu temu.

On tamo kazuje, između ostalog "...Vespertine je hermetičan i osoban album koji od slušatelja zahtijeva aktivan emocionalni angažman kakvog uspijevaju evocirati tek najdragocjeniji umjetnički iskoraci (skladba "Pagan Poetry")...", pa dalje "...Sugestivni elektricitet njezina glasa savršeno prenosi poruku nadrealističkih tekstualnih vinjeta opsjednutih traženjem skrivenih mjesta u dubinama duše (sjajan nastupni single "Hidden Place")..." i "...Svjež i moderan aranžmansko-produkcijski attitude koncizno objedinjuje tisuće zvukova i utjecaja različita porijekla u potpuno novi glazbeni pejzaž, a upravo superiorno podvrgavanje tehnološkog okružja vlastitoj umjetničkoj viziji postavlja Björk na prijestolje kraljice art-popa...". !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!??

Call me stupid, but... Sad sam tu prepisao skoro cijeli tekst, dotičnog gospodina, i na kraju još manje kužim nego na početku. U usporedbi s ovim, tekstovi recenzija u "Nomadu" su vrlo razumljivi i informativni.
Koji su to "utjecaji različita porijekla"? Koji je to "novi glazbeni pejzaž"? Da li je moguće da ja kao prosječan slušatelj dođem do "aktivnog emocionalnog angažmana" pa da razumijem "najdragocjenije umjetničke iskorake"? Da li je "art-pop" suprotno od "pop-arta"? I da li postoji kralj "art-popa"?

Ko zna pitanja na ova pitanja nek mi se javi. Imam ja još pitanja.
Npr. Da li se Vi kao potencijalni kupac ovog cd-a nakon ovakve kritike možete odlučiti za kupnju tog proizvoda?
No dobro, da ja ne davim previše. moram priznati da se nisam mislio upuštati u pisanja o novom albumu "kraljice art-popa", no neki su me razlozi naveli i na to.

Veći sam štovatelj Sugarcubes stvaralaštva, nego njenog solo opusa, iako smatram da i tu ima odličnih pjesama (Big Time Sensuality, Army of Me, Human Behaviour, Hidden Place). Problem je u slušljivosti. Bilo koji album od Björk, nakon 4-5 pjesama mi dosadi i nemogu ga više slušat. Ne znam dal' mi je ikad uspjelo odslušati neki njezin album u komadu, sve do sad. Vespertine sam preslušao dvaput zaredom, pokušavajući uhvatiti neke njene najdragocjenije umjetničke iskorake i drugo. Vjerojatno je ovaj album najslušljivije njeno djelo. Miran, tih, opuštajući i nenapadan. Prava glazba za relaksaciju.
No, ništa novo i ništa revolucionarno u njenom stvaralaštvu.

pedja // 02/10/2001


PS: Ovaj tekst ide bez ocjene jer i nije pravi osvrt, nego osvrt na osvrt!
Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Heaven & Earth

YES: Heaven & Earth (2014)

| 26/07/2014 | horvi |

>> opširnije


cover: Dog Years

THE GREAT SABATINI: Dog Years (2014)

| 25/07/2014 | horvi |

>> opširnije


cover: World Peace is None of Your Business (Deluxe Edition)

MORRISSEY: World Peace is None of Your Business (Deluxe Edition) (2014)

| 25/07/2014 | pedja |

>> opširnije


cover: Tribal

IMELDA MAY: Tribal (2014)

| 24/07/2014 | jura |

>> opširnije


cover: Redeemer Of Souls

JUDAS PRIEST: Redeemer Of Souls (2014)

| 24/07/2014 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> wi giv medi[k]a[al] suport to:
SuperUho!
> diskografija
cover: Vespertine
  • SUGARCUBES Life's Too Good (1988)
  • SUGARCUBES Stick Around For Joy (1992)
  • BJORK Debut (1993)
  • NEARLY GOD Nearly God (1996)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*