KILLING JOKE: Total Invasion (Live in the USA) (Cadiz Entertainment/ Killing Joke Records, 2021)
Snimljen prije covid-19 pandemije na zajedničkoj američkoj turneji s Tool 24. rujna 2019. u PNC Areni Raleigh, Sjeverna Karolina, ovaj 40-minutni živi zapis je veliki dokument snažnog benda koji odoljeva zubu vremena.
Uvijek privrženi odmjerenoj kombinaciji metala, industriala, post-punka i gothica u uobičajenoj četveročlanoj postavi s petom pridruženoj članicom, koncertnom klavijaturisticom Roi Robertson prepleli su pomalo iznenađujući, vrlo stari set pjesama s prvog albuma "Killing Joke" (1980, UK no.39) uvrstivši čak 4 komada: uvodnu "Tomorrows world", "Complications", "SO36" i "The wait" koju je svojevremeno obradila Metallica. S proslavljenog petog "Night Time" (1985, UK no.11) je "Eighties", iz 90-ih je samo "Pandemonium" na samom završetku, a iz 21. stoljeća tek samo tri - "Seeing red", "Total invasion" i "Loose cannon", sve s "Killing Joke" albuma (2003, UK no.43), jednog od rijetkih koji se pronašao i na američkoj independent listi no.30.
Već taj sam pogled na izabrani repertoar dovoljno ukazuje da su Jez i ekipa igrali na pravu zicer kartu zaobišavši recentniji opus posljednja tri albuma"Absolute Dissent" (2010), "MMXII" (2012) i "Pylon" (2015) s kojima su znatno pospješili komercijalni prosperitet, ali na europskom tržištu. Kako je Amerika redovito bila gluha i nezainteresirana za njihov rad širem krugu auditorija, tako im je ovaj poziv Tool došao idealno kao zagrijavanje terena i kakvo-takvo upoznavanje publike s jačim metal-industrial/ post-punk temama.
Premda se na youtube mogu pronaći cjeloviti video zapisi od čak sat i pol, pa i dva sata, ovaj njihov 18. live album u karijeri doima se na prvi pogled kao da su u svojstvu predgrupe imali svega tih maleckih 40 minuta za svirku bez ikakvog Jezovog kontakta s publikom. No, video zapisi govore drugačije, Jez je impresivan showman što ovaj live audio ne potvrđuje, ali zato je svirka na iznimnoj razini snažne ritam sekcije i neurotičnih gitarskih distorzija u izvedbi s kojom mogu parirati na više žanrovskih kolosijeka dokazujući da su vješto fleksibilan bend koji neprekidno ostaje privržen svome stilu samo mijenjajući zvuk.