home > mjuzik > Under The Spell Of The Unlight

kontakt | search |

GLOOMY GRIM: Under The Spell Of The Unlight (Anticulture Records, 2008)

Priča o ovome sastavu iz Finske vrti se oko osnivača Agathona (vokal, klavijature) koji je kao tinejdžer bio zanesen metal sastavima Venom, Hellhammer i Bathory. Navodno je imao vlastiti sastav još negdje sredinom '80-tih i poznavatelji tvrde da je to bio prvi black metal u Finskoj. Sredinom '90-tih počeo je komponirati skladbe uz pomoć klavijatura, bubnjeva i kompjutera, te je pod imenom Gloomy Grim 1995. startao kao one-man band, a najveću inspiraciju za svoje teme i glazbu pronalazio je u horror filmovima koje je strastveno sakupljao. Uz rane demo materijale "Fuck The World, Kill The Jehova!" (1996) i "Friendship Is Friendship, War Is War" (1997), potpisao je ugovor sa francuskim Holy Records, te objavio 4 albuma, napravio 3 video materijala i održao dvije turneje po Francuskoj. Nakon četvrtog albuma "The Grand Hammering" (2004) koji se prodao u zavidnih 30 tisuća kopija i turnejama po Skandinaviji i Baltiku, prelazi u engleski Anticulture Records iz Northamptona koji mu sredinom 2008. objavljuje peti album "Under The Spell Of The Unlight".

Sama postava Gloomy Grim uz Agathona na klavijaturama i vokalu je klasičan kvartet (dvije gitare, bubnjevi i bas), a album ne izlazi pretjerano iz okvira umjerenog tempa black/death metala. Sav melodični i aranžmanski kostur glazbe bazira se na klavijaturama i turobno kreštavo-paklenom vokalu Agathona, dok se za ekipu glazbenika slobodno može reći da su mu prateći band koji samo slijepo prati kompozitorske strategije. Uz nekolicinu mračno raspoloženih metal bandova poput Cradle Of Filth, Dimmu Borgir ili Therion koji imaju očiglednih utjecaja na Agathona i na ovaj album, ovdje je prije svega riječ o vješto sklopljenom sympho-metalu s brojnim kompozitorskim bravurama. Agathon veoma dobro barata klavijaturama, bojama zvukova (klavir, synth, piano, atmosferski detalji), raznolikim efektima (bilo analognim, bilo sintetičkim), te svojim mračnim tonovima i pomno odabranim spektrom eksperimenata nemilice šara harmonije i melodije od prve do zadnje minute. No, glazba nije standardan gitaristički black/death metal mada postoji nekoliko tipičnih kompozicija gdje su gitare uglavnom u prvom planu (poput uvodnih "Within the woods", "Why are they screaming at nights" ili "Cold fingers"). Naime, najveća kompozitorska sprega dolazi do izražaja u skladbama gdje Agathon naglašava bogatu orkestraciju nalik na simfonijski orkestar ("Cellar dweller", "And the bird came in"), a dobar dio ritmike čekičarskih taktova asocira na spregu industrial metala. U tematskom pogledu album donosi zanimljivu dark obojenu fabulu kroz 12 pjesama koje na inverzan i sofisticiran način govore o 12 mjeseci u godini. Album počinje s mjesecom aprilom (travanj), nastavlja se kroz proljetne, ljetne, jesenske i zimske mjesece, a završava sa martom (ožujak).

Uostalom i bez fabule koja je ovdje dosta zamršena i ponekad pretjerano mračno ekscentrična, ovo je album kojeg na cd-playeru vrijedi staviti u poziciju 'repeat'.

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 10/01/2009

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Tuesday, soundtracks

ANNA MEREDITH: Tuesday, soundtracks (2024)

| 08/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Ciklus

ŽEN: Ciklus (2024)

| 07/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Tko Je Ovdje Kome Guzica?

MAMOJEBAC: Tko Je Ovdje Kome Guzica? (1995)

| 06/10/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Foundations, EP

SERJ TANKIAN: Foundations, EP (2024)

| 04/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Na rubu mjeseca

LADO BARTONIČEK: Na rubu mjeseca (2024)

| 02/10/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*