home > mjuzik > 1 Giant Leap

kontakt | search |

SOUNDTRACK: 1 Giant Leap (2002)

"In tough times of my life, I can listen to music and it makes such a difference…"

Soundtrack dokumentarnog filma kojeg su idejni tvorci Jamie Catto (Faithless) i Duncan Bridgeman (glazbenik i producent, surađivao s Transvision Vamp, Duran Duran, Dido, Cinerama,…) koji su prošle godine ustanovili projekt pod nazivom "1GiantLeap" te se uputili na putovanje širom naše planete koje je uključivalo SAD, UK, Senegal, Ganu, Južnu Afriku, Ugandu, Indiju, Tajland, Australiju i Novi Zeland. Noseći digitalnu kameru i vodeći svoj dnevnik, željeli su upoznati razne kulture i, između ostalog, uspostaviti neki oblik glazbene suradnje. Više o samom projektu (pogotovo o njegovoj vizualnoj strani) možete pronaći na zanimljivoj stranici www.1giantleap.tv dok se mi ovdje ograničavamo na glazbeni proizvod cijele te priče čiji su producenti upravo gornje spomenuti dvojac.

Nakon uvodne "Dunya Salam (feat. Baaba Maal)" koju bi najlakše bilo opisati kao atmosferični world music (iako mi se taj naziv svjetske glazbe ne čini kao najsretnije rješenje pa ću radije koristiti pridjeve lokalna ili narodna glazba) koji kada slušam zatvorenih očiju sa slušalicama na ušima me definitivno odvodi na neka druga mjesta (kao uostalom i veći dio ovog albuma), dolazi i potencijalni hit - "My Culture". Suradnja je to, nažalost, Maxi Jazza i Robbie Williamsa i glazbeno najviše podsjeća na Maxov i Cattov matični bend Faithless. Atmosferični lagani uvod, kul gitara, danceble ritam, Jazzov glas - sve se čini ultra kul! Do momenta kada uleti Robbie… (Uh, da mi je samo nabaviti Robbieless verziju te stvari…). Slijedi jako dobro pogođena suradnja: Michael Stipe & Asha Bhosle u osmominutnoj "The Way You Dream" koja kreće kao gitaristiko akustična laganica uz lagane bongose, a završava u jungle ritmu. "Ma' Africa (feat. The Mahotella Queens & Ulali)", koja poziva afričke narode da prestanu s međusobnim uništavanjem, pokazuje zašto se Afrika s pravom naziva kolijevkom glazbe, dok "Braided Hair (feat. Speech & Neneh Cherry)" dobiva prolaznu ocjenu na račun boljeg prvog dijela pjesme. Tu je još i zanimljiv spoj elektronskih zvukova, udaraljki i moćnog glasa Baabae Maala u "Bushes", a slušajući "Passion (feat. Michael Franti)" spontano u mojoj glavi nastaju slike plesa oko vatre u nekom afričkom plemenu.

U globalu bi se stvari na albumu mogle podijeliti u tri kategorije: one s prvenstveno jakim prizvukom lokalne glazbe, one koje uključuju suradnju međusobno lokalnih ili pak lokalnih i zapadnih glazbenika, te one koje su plod suradnje zapadnih glazbenika. Upravo je ta treća kategorija dala najlošije rezulate, no na sreću, ona je i najmanje zastupljena.

Vjerojatno će glazbeni čistunci kategorije etno/world-music imati prigovora na ovaj glazbeni spoj Zapada i ostatka svijeta, no većini ljudi otvorenog glazbenog ukusa, kojoj je i namjenjen, bio mogao baš fino leći. Kao zaključak se nameće ona poznata rečenica: dosta dobar (i u ovom slučaju zanimljiv) album koji bi bez par stvari bio još bolji. U svakom slučaju, ritam na cijelom albumu dokazuje da je idejni cilj projekta, "traženje jedinstva u različitostima", i postignut.

sale // 12/06/2002

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Boter Krajnc

MATEJ KRAJNC: Boter Krajnc (2020)

| 30/11/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: DSM-5

BLOOD FROM THE SOUL: DSM-5 (2020)

| 29/11/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: 10_2020_XU

SVEGA POMALO: 10_2020_XU (2020)

| 28/11/2020 | pedja |

>> opširnije


cover: Finchley Road

MATEJ KRAJNC: Finchley Road (2020)

| 28/11/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: The Malignant Fire, EP

REFUSED: The Malignant Fire, EP (2020)

| 27/11/2020 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*