home > mjuzik > Svetla, svetlosti, reizdanje

kontakt | search |

BJESOVI: Svetla, svetlosti, reizdanje (SKC Novi Sad, 2022)

Po mnogim šprancama kritike, glazbenih stručnjaka, a i dobrog dijela publike, Bjesovi iz Gornjeg Milanovca su jedan od najkvalitetnijih srpskih alternativnih rock bendova. Imali su nesreću domovinskog rata da su u vitalno krucijalnim godinama 90-ih čamili u kultorološko-političkoj blokadi, pa je njihov prvi, a i najznačajniji dio karijere s tri odlična albuma bio nedostupan van Srbije.
[  ]

Nakratko su se razišli 1997., pa ponovno okupili 2000. objavivši tek samo jedan pravi studijski album u 21. stoljeću - dvostruki "Bolje ti" (2009. za PGP RTS) uz reizdanja i nekoliko živih zapisa. Ovaj album "Svetla, svetlosti" je ranije bio realiziran kao free download izdanje 2015. za magazin Nocturne, ali nije riječ o autorskom materijalu nego obradama nekih njima značajnih i omiljenih pjesama, autora i bendova.
[  ]

Ne bih ulazio u odabire kompozicija, ionako su sastavljene da obuhvate široki ex-Yu region od Makedonije do Slovenije pretendirajući koliko-toliko na mogućnost turneje i klasičnog srednjestrujaškog proboja, dakako, ako se stvari pokažu relevantnim u promociji, no budući da je izdanje već doživjelo spomenuti free-download, pitanje je koliko uopće ima interesa za opipljivi CD nosač zvuka. Kako god, ovdje je 15 obrada u solidnoj studijskoj produkciji i čvrstoj sludge/ stoner/ post-grunge svirci s minimalističkim obrascima, elem standardnim gabaritima žanra kojeg uz repetativne riffove obogaćuju sitne intervencije dvojice gitarista (Ivan Kovačević i Slobodan Vuković) uz upečatljiv rockersko-metalski vokal korpulentnog frontmena Zorana Marinkovića koji varira od senzibilnih indie-rockerskih (Bajs iz Kleimor, Subotex i Infra-Red, te Velibor Nikolić - Brigand, Jewy Sabatay su očito imali istog uzora) do grčevito oporih, gotovo growlova i crustova.



U dole navedenom popisu obrada nalazi se manje-više poznata pjesmarica tipična za alternativan i donekle underground šmek, ajde Al Green i EKV, pa i Majke to baš i nisu, pa čak niti Idoli, no odabir pjesama, njihovo značenje i ukalupljenost u kontekst, ovdje imaju opravdani prioritet. Prije svega to su iznenađujuće obrade Asima Saravana, By-Pass, Drugi dan na Zemlji i malo znanog tuzlanskog dvojca Machina koji već poprilično dugo nisu ništa realizirali iz Leipziga gdje borave dvije dobre decenije (a možda i jesu, samo moguće nisam u toku jer ih nema na Slušaj najglasnije). Električni Orgazam, Braća Left, Borghesia, Grč, The Stone i završni Mizar su sasvim povoljne prilagodbe.



Ovaj cover album je iznadprosječno solidan, ali nikako perfekcionistički urađen, neke pjesme znatno opadaju po intenzitetu ili su pak, kao u slučaju Borghesie "Tako mladi" izgubile osnovni smisao pretvorivši se tek u puki spomenar, dok su Majke ("Lutak iskrivljenog lica") skoro pa nepotrebne. Mogla se izabrati neka druga pjesma.

Naslovi: 1.Probudi se (TAKO), 2.Svetla, svetlosti (ASIM SARAVAN), 3.Akido (BRAĆA LEFT), 4.Rough cut (DRUGI DAN NA ZEMLJI), 5.Tako mladi (BORGHESIA)/ Divna je noć (BJESOVI), 6.Sjaj (BY-PASS), 7.Raskomadana strv (GRČ), 8.Odvedi me do reke (AL GREEN/ IMPERIUM OF JAZZ), 9.Nemo (IDOLI), 10.Nebo (ELEKTRIČNI ORGAZAM), 11.Zemlja (EKV)/ Crv (ANGEL'S BREATH), 12.Ustaj, majko zemljo (THE STONE), 13.Lutak iskrivljenog lica (MAJKE), 14.Istina (MACHINA), 15.Gradot e nem (MIZAR)

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 06/08/2022

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Delta

THOT: Delta (2024)

| 19/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Necrotic Biomechanics Immortalitatis

POLTERNGEIST: Necrotic Biomechanics Immortalitatis (2024)

| 19/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa

MATEJ KRAJNC: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa (2023)

| 18/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Mood I'm In

TONY HADLEY: The Mood I'm In (2024)

| 17/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Resurrectionis

THE AMBIENT HERMIT: Resurrectionis (2024)

| 17/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*