home > koncert > DIE ANTWOORD @ Velesajam, 13/06/2016

kontakt | search |

DIE ANTWOORD @ Velesajam, 13/06/2016

U hangaru devetog paviljona zagrebačkog velesajma izložen je prošlog ponedjeljka južnoafrički supersonični party avion zvan Die Antwoord. Njegovo slijetanje u hrvatski metropolis iščekivalo se nekoliko mjeseci te je pobudilo interes brojnih (sup)kulturnih entiteta od alternative i šminke sve do ušminkane alternative i poalternativljene šminke. Zbog gomile nafarbanih lica, šarenih kostima i drugih rekvizita koji su krasili posjetiteljsku svitu ulazna aleja je nalikovala modnoj pisti ili pak crvenom tepihu na kojem se svaka duša mogla osjećati kao selendrity samim time što dolazi na ovaj divovski separe rezerviran za preko 2000 VIP-ovaca.

Kako i priliči zvijezdama ceremonije, kasnile su s rezanjem vrpce za početak party-ja skoro sat vremena. Ali čim su se pojavile na cockpitu, počelo je masovno pohitavanje nakinđurenog naroda u redove čim bliže prvima. Oni koji su zakasnili s proguravanjem kroz rulju imali su prilike da ih pola hangara svečano zamrzi, a ponegdje čak i fizički sprječava da napreduju dalje. Neki su bili uvrijeđeni da šta se mi imamo gurati, ako su si oni dali truda ući prije dva sata ne bi li "rezervirali" svoju poziciju. Poželio sam im da si popiju Cedevitu i ščilaju se, jer ne radi se o numerisanim sjedištima za kulturnu priredbu, nego o poprištu za supkulturni raspašoj. To je valjda posljedica sudara različitih svjetova iz kojeg koncertno posjetiteljstvo potječe, a Die Antwoord ih navodno spaja.

Od količine svjetlosnih efekata, različitih video projekcija po cijeloj scenografskoj arhitekturi i futuristički kostimiranih performera koji su proparadirali binom sve skupa je više nalikovalo kombinaciji psihodelične filmske projekcije i erotične kazališne predstave nego koncertu. Tim više što su Yolandini vokali nerijetko išli preko playbacka. Valjda ponedjeljkom mora štedjeti svoj tanki djevojački glasić za lokacije "bitnije" od Zagreba. Povrh toga, mjesta za partijanerski muving je bilo strahovito malo, tako da je podosta ljudi bilo osuđeno na mirno stajanje i gledanje. A oni koji su došli radi muvinga nisu mogli napraviti više od pola koraka u stranu i jednog skoka uvis. No, kad bi se ljudi zgusnuli kako bi nosili na rukama Ninju koji je često skakao s mikrofonom u publiku, pokazalo bi se da odjednom ima više prostora nego što se čini. I bitno da ljudi svršavaju i žele Ninjine mlade kad im dotični skoči na rame i iščaši im ga (ne karikiram, bilo je i toga!), a mi obični smrtnici moramo podnositi prodike radi guranja dva reda bliže bini.

Zvuk je bio mutan do te mjere da su i poznavatelji njihovog repertoara morali stavljati prste u uši da skuže koja pjesma se izvodi. Zbog vrućine i nedostatka zraka, cijela dvorana je nalikovala masovnoj sauni. Krajem koncerta sam doslovno žmikao majicu od znoja kao da sam tri metra skakao u zrak, a zbog krkljanca sam se jedva maknuo s mjesta. Ako ništa drugo, barem sam se riješio toksina. Ali svakako je preporuka da se ovakvi događaji ubuduće rade na otvorenim prostorima kako bi se eliminacijom gužve i zagušljivosti stvorio komforniji prostor za zabavu. Prostor u kojem bi ljudi bili manje nervozni i pristupačniji za konstruktivnu interakciju.

Koncert je trajao sat vremena i 10 minuta uz lažni bis, a pozivi na pravi nisu urodili plodom, iako su ih ljudi dozivali i preko 5 minuta. Neki su se kleli da su bili na koncertu života. Ali koncert je ostavio za sobom i mnogo duša žednih after party-ja, što je najzornije ilustrirao skup od 50-ak ljudi koji su postkoncertno ispred Velesajma skandirali "After! After!" bacakajući se lijevo-desno na neku tehnjavu puštenu s mobitela.

Impresivna je količina truda da se sav taj multimedijalni spektakl pripremi, kao što je i neupitno da bi Ninja i Yo isijavali karizmom sve i da su na bini samo pričali međusobno, a kamoli uza svu tu teatralnost, koreografiju, izmjene kostima i interakcije s drugim scenskim akterima na dvokatnoj bini. Međutim, čitav vizualni prostor je preopterećen orgijama nekontrolirane akcije koja ide na to da impresionira količinom podražaja više nego bilo čim drugim. Die Antwoord tako zaista bombardira čula kišom odgovora, ali bez da ih je itko išta pitao. Jer kad ih pitate nešto o životu (u intervjuima), trollaju vas o svemu ikad i na kraju niste sigurni da li je ijedna priča iz njihovog privatnog života istinita ili se radi o anti-konceptualnom stvaranju javne konfuzije oko njihovog identiteta. Utoliko ih sav taj blještavi i dinamični show dodatno obavija velom mistike gdje od šume ne vidiš stablo. Na kraju čak pomislim da to nisu ni ljudi, nego neki kiborzi koji su programirani da žive život kao stage persone. Oni ne stvaraju djelo, oni su sami svoje djelo. Ninja i Yo žive za pozornicu i od nje i stvarno čovjek stekne dojam da su u privatnom životu postali ono što glume. A ako je tako, onda si ne smiju dopustiti nastupe odrađene rutinski i s pola energije kao što je bio ovaj. To je problem kod hiperaktivnih grupa. Kad te naviknu na visoku razinu energije, onda primijetiš i najmanji pad iste, iako je i na toj nižoj razini Antwoordova scenska aktivnost jača nego što će ju neki ikada imati na vrhuncu forme.

ognjen bašić // 15/06/2016

Share    

> koncert [last wanz]

cover: Noflipe, Martin Ladika @ Dva Osam, 21/03/2023

Noflipe, Martin Ladika @ Dva Osam, 21/03/2023

| 28/03/2024 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

| 26/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Veja @ Vintage, 20/03/2024

Veja @ Vintage, 20/03/2024

| 24/03/2024 | dora p |

>> opširnije


cover: TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

| 20/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

| 20/03/2024 | bir |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*