home > koncert > Postmodern Jukebox @ Tvornica Kulture, 11/12/2018

kontakt | search |

Postmodern Jukebox @ Tvornica Kulture, 11/12/2018

Na mnoge su načine 2010e doba nostalgije. Gdje je svako desetljeće u prošlosti nekako stvaralo svoj jedinstveni identitet čini se kao da je u ovome vijeku ubrzanog toka informacija takav identitet možda i nemoguće konstruirati. Trendovi sve brže rastu i padaju, a sveopći (post)postmodernizam, post ironija i razni drugi neki postovi ne dopuštaju formaciji sveobuhvatnog narativa. Nije ni čudo tako da je nostalgija postala industrija, nešto što se najlakše da očitati u suvremenoj kinematografiji, ali ne izbjegava ni svima nam dragu glazbu. Žanrovi poput retrowave-a, povratci starih zvijezda te nostalgični trash partiji. Sve su ovo zanimljivosti koje su izvirile tek u proteklih nekoliko godina, često potencirane sveprisutnim zagrljajem interneta. Upravo je u ovakvim uvjetima mogao do izražaja doći jedan Postmodern Jukebox. Jednadžba je bila jednostavna: (popularne pjesme + nostalgija za prvom polovicom 20. stoljeća) * youtube=uspjeh.
[  ]

Pozerčina kakva jesam naravno da gajim onu posebnu, romantiziranu nostalgiju za dobom u kojem mi ni roditelji nisu rođeni, no i više od toga jednostavno uživam u muzici koja potječe iz razdoblja '20ih do '50ih. Kada sam čuo da ona ekipa kaj radi vintage obrade pjesama na youtube-u dolazi u Zagreb bio sam ekstatičan. Karta je doduše bila skupa, ali zahvaljujući ovom divnom džepnom e-zineu to nije bio problem. Tako sam se našao u prvim redovima s dvije prijateljice oko 22:15. Tvornica je bila ugodno popunjena, no većinski ljudima koji su od mene godinama puno bliže razdoblju od '20ih do '50ih. Bilo je tu i mladih naravno, većina ih je došla s bakama, očevima, majkama i tu i tamo neki s djevojkama. Što sam duže slušao pomalo jazz obrade pjesama iz raznih perioda i žanrova to sam više shvaćao da demografija publike nije slučajno takva. Bio je ovo jedan gradski koncert dostojan Trga bana Jelačića za vrijeme adventa. Politički korektan, lagan, zabava za cijelu obitelj i ponajviše pristupačan svima. Shvatio sam ubrzo da sam ja dosta daleko od ciljane publike ovakvog nastupa. Svaka je moja kritika na ovih 2 sata vremeplova tako još više nevažeća nego inače.
[  ]

U svojoj srži ovaj je koncert bio jedna slušaona, štala by DJ Mario Kovač prožeta laganijim tempom. Bilo je ovdje pjesama od Queena, Radioheada, Katy Perry pa i Haddawaya. Sve su ovo odsvirali vrsni muzičari koji očito imaju godine glazbene naobrazbe iza sebe, a otpjevali fantastični vokalisti i vokalistice koji u glasu imaju više oktava nego ja sintaktičkih pogrešaka u izvještajima. Ništa tu nije bilo krivo ili loše što se tiče samih izvedba, moji je problem s ovom gažom sezao malo dublje. Većina ovih obrada nema veze s razdobljem koje Postmodern Jukebox tobože dočarava. Da, svi oni nose kostime iz dotičnih vremena, kretanje po pozornici im je na razini, al jebeš tu šminku kad falšaju u samoj srži svoje filozofije. Njihovo viđenje tog glazbenog razdoblja se svodi na usporavanje pjesama, stavljanje većeg naglaska na vokal i sviranje s jazz instrumentima. Ovo je vjerujem postupak koji pokušava približiti tu glazbu široj publici, al lagali ste nas. Lagali ste nas i u tome da će biti petnaest ljudi na pozornici. Stalna je postava pet svirača te se rotiraju pet vokalista, plus jedna fantastična step plesačica. Lagali ste nas na kraju i u prividnoj profesionalnosti kojom PMJ barata. Vrlo se lako vidi da fali ona jedna osoba s vizijom koja bi konstruirala koherentnu strukturu nastupa. Ima taj jedan glavni vokalist koji najavljuje ljude, ali izuzev toga pjesme ne prate neki promišljeni redoslijed, onda se od jednom pojavi plesna točka, onda od jednom pauza od 15 minuta pa onda počinje a capella, pa onda opet plesna točka. Jako cijenim raznovrsnost i to je bio jedan od snažnijih aspekata nastupa, ali uistinu fali nekog ljepila koje to sve drži zajedno.
[  ]

Istina je ipak da na trenutke kad pogode u sridu atmosferu tog vijeka osjećate se kao da ste transportirani na nekakav kristalni plesnjak iz 50ih popraćen vrlo plesnim ritmovima. Istina je također da tu ta njihova centralna ideja napokon dolazi do izražaja što god se događalo na pozornici. Istinsko je njihovo međusobno prijateljstvo što često čini izvedbe puno jačim 'no što bi inače bile. Posebice je to bilo vidljivo na kraju koncerta kad su svi izašli na binu pa potom nešto trčkarali, ludovali i skakali impersonirajući valjda kaotične crtiće iz tog doba. Na trenutke se ovo činilo jako fejk, al to su Amerikanci, oni žive taj fejk. Ima tu manipulacija naravno, sve toliko pristupačno mora ih imati. Ponajviše su me zasmetale neke internetske reference koje su smiješne sam zato što hahaha ja znam za to, ziher i vi znate za to (sviranje Darude - Sandstorm npr.). Ipak vjerujem da je na kraju ovo ekipa koja se uspjela probiti radeći ono što vole i nastavljaju raditi to što vole. Grupica drugara i drugarica koji imaju priliku putovati svijetom i uveseljavati velike količine ljudi. Možda bi mi izvještaj imao daleko ciničniji kraj da nije advent, ali eto u ovo vrijeme mi je drago da su takvi. Nasmijali su masu ljudi i svi su malo skakutali u publici. Ja eto valjda jednostavno nisam za te koncerte dopadljive svima i svemu.

jan vržina // 14/12/2018

Share    

> koncert [last wanz]

cover: JABADERA + COLOSTRUM, 07/03/2024, Sax, Zagreb

JABADERA + COLOSTRUM, 07/03/2024, Sax, Zagreb

| 11/03/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: REBEL STAR @ Močvara, Zagreb, 07/03/2024

REBEL STAR @ Močvara, Zagreb, 07/03/2024

| 08/03/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Cryptopsy, Atheist, Serpentslain, Almost Dead @ Močvara, Zagreb, 05/03/2024

Cryptopsy, Atheist, Serpentslain, Almost Dead @ Močvara, Zagreb, 05/03/2024

| 08/03/2024 | ognjen bašić |

>> opširnije


cover: Yann Tiersen@Tvornica ZG 05/03/2024

Yann Tiersen@Tvornica ZG 05/03/2024

| 07/03/2024 | mario m. |

>> opširnije


cover: Monsieur Doumani i Dunjaluk @ Močvara, 01/03/2024

Monsieur Doumani i Dunjaluk @ Močvara, 01/03/2024

| 04/03/2024 | dora p |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*