Umjereno i ležerno, elegantno i intimno. Upravo je ta mješavina karakteristična za novi album makedonskog multi-instrumentaliste Saska Kostova i njegovog sastava The Waiting Waits. Glazbeno, ovaj album je putovanje kroz razne žanrove i utjecaje. U kojem se brojne stilske strukture u uravnoteženim omjerima stapaju u jedan eklektični ali zreli rukopis. Ispisan vještom rukom glazbenika koji se izvrsno snalazi kako u jazzu, tako i u elektronici ili rocku. Shodno tome, slušatelj se može obradovati nad dvanaest pjesama prepunim sitnih detalja i koje se uspješno otimaju nekakvom strožijem kategoriziranju.
"Silent in the Crowd" je album, ili bolje rečeno izraz one neprikosnovene i najuzvišenije želje umjetnika utisnuti što više svoj vlastiti štambilj na neko djelo. Međutim, ovdje se to dešava potpuno nepretenciozno. Niti u jednom momentu se nema osjećaj da je nešto načinjeno iz prekomjerne taštine, što nažalost tako često prati mnoge talentirane umjetnike. A Sasko Kostov je zacijelo talentiran. Titula najboljeg solo-umjetnika mu je 2008.-e godine dodijeljena od strane makedonske televizije. Pored toga student je na fakultetu glazbenih umjetnosti Goce Delčev. A njegova specijalizacija na instrumentalnom jazzu i afro-kubanskoj glazbi je nezaobilazno uočljiva i u ovim skladbama. Koje su sve redom superponirane brojnim vrlo ritmičnim obrascima iz afričke i karipske glazbe. Upakirano u moderne elektronske ritmove. Bubnjar Kire Nikolovski je prisutan samo kada Kostov nastupa uživo sa svojim Waiting Waitsima. Inače je on sam odgovoran za sve perkusije. Isto kao i za vokal, gitare, keyboard. Odluku da formira bend Kostov je donio nakon šest godina solo-karijere. Za to je pozvao bivše članove sastava Bad Sector - Oliver Tevčev (gitara, keyboard), Peev Slavco (bas), Igor Lefterov (gitara) i povremeno već spomenuti bubnjar Kire Nikolovski.
Sasko Kostov & The Waiting Waits
Njegov treći po redu dugosvirajući album sa svojih ukupno dvanaest pjesama predstavlja presjek dvije godine stvaralaštva. Međusobno različite stilove, tonove, ambijente i ritmove Kostov umije vješto ispreplitati, te ih svojim tipičnim emotivnim ali i rezerviranim vokalom povezati u jednu cjelinu. Priču koja slušatelja vodi od uvodnog putenog electro-pop ambijentalna "North", preko sočne jazz kompozicije "Nothing to stay" u sredini, do oraničnog indie rocka skladbom "Like my dark" u završnom dijelu albuma. Ono što mnogi pokušaju i ne uspiju, naime, preraditi u jednom albumu više žanrova i utjecaja a ipak sačuvati jednu osnovnu nit vodilju, je ovdje Kostovom pošlo za rukom i to sa začuđujućom lakoćom. Afro-karipski perkusivni elementi kao u skladbi "Say something" se potpuno prirodno uklapaju s noiserskom gitarom. Dok se bujni zvukovi trompeta skupa s dinamičnim elektronskim ritmovima stapaju u plesni komad "Cigarettes", začinjen atmosferičnom ali suzdržanom funky gitarom. Obrada raznih utjecaja s promišljenom metodom. Utjecaja koji sežu od osebujne vokalizacije Barry Whitea ("North") ili minimalističke zvučne estetike Depeche Moda ("Whisper"). Osjetljivi mediteranski štih akustične gitare kao u skladbi "Damn you..." dolazi skupa s mračnim delayima bubnjeva i melankoličnom klavijaturom. Međutim, visoku kvalitetu Kostov ne zadržava uvijek konstantnom. Tako je na lošem njemačkom otpjevana "In deinem Garten" nezaobilazna mrlja za cijeli album. Pjesma koja nipošto nije trebala dobiti svoje mjesto među ostalima. Također cijeli album pati od pretežno teške atmosfere. Tek se u skladbama poput "Like my dark", razigrane "Nothing to stay" ili lagano plesnih "Say something" i "Cigarettes" probijaju na površinu ublažujući vedriji i živahniji ugođaji.
Usprkos tome, album "Silent in the Crowd" je jedno pomno izrežirano i pažljivo sastavljeno djelo. Što u svim segmentima nadmašuje ono što se poima kao komercijalno ili mainstream. Već je jedan individualno prekrojeni album zrelog, vještog i višestranog glazbenika, koji odbacuje bilo kakva žanrovska ograničenja, te strastveno stvara svoj vlastiti put. Pa gdje god ga to u konačnici odvelo.
ocjena albuma [1-10]: 8
z. marković // 12/04/2012