home > mjuzik > Grinderman 2 Rmx

kontakt | search |

GRINDERMAN: Grinderman 2 Rmx (Mute Records, 2012)

Za Nick Cavea nas veže skoro sve ono što se tiče alternative, morate priznati. Grinderman je bio njegov veliki projekt koji je uspješno rezultirao onime što, nažalost, daleko luđi i nesvijesniji The Birthday Party nisu postigli - strpati pare u džep. Nisu niti mogli, a niti znali, ali 30-tak godina kasnije Cave je to umio pretvoriti u veliki biznis.

Sa željom da Grinderman bude samo klasični post-punk/noise bend koji traje 3-4 godine, odlučio je da ova avantura završi također klasičnim 'best of'-om, odnosno kompilacijom remikseva kakvi su uobičajeni na završetku karijere jednog, ovog puta velikog benda. Ponudio je mračni vjernik svoje pjesme sa drugog albuma nekim 'majstorima' remikseva - i šta je dobio? Ono što si niti jedan veliki umjetnik ne bi smio dozvoliti - da mu se pjesme pretvore u nejasan epitaf.

Stvar je sasvim jasna. Ma koliko god da zavodljivo zvučalo ovih 12 remikseva i novih verzija sa albuma "Grinderman 2", one nikada neće i ne mogu nadmašiti originalne skladbe, a tu je glavni 'zez'. Cavea i Grinderman se mora gledati sa one najveće i najdostojanstvenije, umjetničke strane r'n'r-a - alternativni Elvis Presley. Alternativni Mišo Kovač za metalce. Frank Sinatra za darkere. Senzibilni manijak za pijanice i narkomane. Luđak za generacije šlagera 60-ih, umjetnik koji izlazi iz opsega potrošnje muzike i svjetonazora 'ugodnog uhu'.

Nikad neću zaboraviti onaj kaotični koncert u Ljubljani, istu noć kada sam 1987. odlazio u JNA i s kolodvora se zaputio da po prvi put vidim to toliko hvaljeno čudo od The Bad Seeds. Bila je katastrofa, noćna mora koja me proganjala 77 dana, koliko sam bio u toj JNA. Skoro sam si prosvirao mozak na straži koliko mi je taj Cave pojebao moj mladi život. I on je tada bio mlad, još luđi od mene, s mudima većim od Triglava, a heroinom i alkoholom natopljen, da mu se živo fućkalo hoće li doživjeti sutrašnji dan. Takve umjetnike ne smijete gledati kada imate 18 godina, opasni su, pogotovo ako su vam idoli... Na svu sreću, uspio sam preživjeti i analizirati tog čudaka da su mi danas, doslovce skoro izblijedile sve one velike uspomene na njega jer ga znam u tančine. Prije 20-tak i više godina mi je bio urnebes, a danas mi je, zahvaljujući ovom remiks svaštarenju, skoro pa ništa.

"Grinderman 2" je bio odličan album zahvaljujući sjajnim pjesmama, prvi je bio još bolji jer je bio prvi, ono konačno 'nešto konkretno' i nihilistički drsko napaljeno. No ovaj remiks album ne valja ništa. Zašto? Odgovor je jednostavan - nema ono što ima Grinderman (i The Birthday Party i The Bad Seeds) - priču. Nabacani remiksevi koji variraju od nečega što podsjeti na recimo The Prodigy ("Word tamer - A Place To Bury Strangers remix"), do nečega što bi trebalo asocirati na legendarnu "Junkyard" ("First evil"), ali to su mahom promašeni domaći zadaci ljudi koji su radili remikseve. Nisu se dovoljno uživjeli u značaj pjesama i sam smisao 'remiksa' su doveli u pat poziciju dodvoravajući se velikom kultu Cavea da ga ne povrijede, čak štoviše, da mu se uvuku u, zna se kud. A Cave nikad nije radio takve šupčinarske stvari i dozvolio si je da mu tamo nekakve ulizice brćkaju po pjesmama. I dozvolio si je da to bude objavljeno.

Nije sve tako strašno loše; ovdje ima uistinu zapanjenih kreativnih dosega koji izlaze iz opsega Grinderman. Primjerice uvodna "Super heathen child" u kojoj gitaru svira Robert Fripp (a komotno je mogao zadužiti i vrlo sličnog, našeg Slavka Remenarića iz Boe), zatim "Worm tamer (A Place To Bury Strangers remix)" koja iz cijelog konteksta albuma ispada kao da je proizašla iz najboljih, ali sirovih i nikad čujnih The Prodigy, te najdostojanstveniji remiks - "Palaces of Montezuma" kojeg je napravio nekadašnji Bad Seed - Barry Adamson pokazujući kako bi Cave općenito mogao sjajno funkcionirati, nezavisno od lamentacije za Grinderman.

Osim toga, sjajni komadi "Heathen child", "Worm tamer" i "Evil!" ponavljaju se po dva puta i to u jako lošim izvedbama. A neke pjesme su prilično upropaštene nepotrebnim eksperimentarijama koje svatko s malo poznavanja nekog PC programa za snimanje i produkciju audio zvuka može napraviti za tili čas. Bolje bi bilo, kad je već tako ispalo, da je sav materijal dao svojem starom kolegi Blixi da sa Neubautenima naprave svoje verzije...

ocjena albuma [1-10]: 4

horvi // 08/05/2012

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*