home > mjuzik > Epic Morning

kontakt | search |

LILIUM SOVA: Epic Morning (Cal Of Ror Records, 2012)

Lilium Sova su instrumentalni trojac iz Švicarske (Ženeva) u sastavu Cyril Chal (bas), Timothee Cervi (bubnjevi) i Michael Borchard (saksofon, klavijature) koji je koncem 2012. godine objavio drugi album. Izraz im se kreće u eksperimentalnom fahu math/metalcorea, progressivea, post-hardcorea, noise-rocka i free-jazza, nisu žestoki, koriste umjerene, pa čak i trome tempove posežući i u ambijente, a na ovom albumu su ugostili i neke znane nam glazbenike poput pjevača Yonni Chapatte (Khelvin, Yog), elektroničara JP Schopfera (Rorcal, Kernal) ili gitariste Diogo Almeide (Rorcal, Vuyvr)... A ima ih još nekoliko na gitarama, samplovima, violončelu i harmonici. Usput, Rorcal su ovih dana objavili novi album...

Album je kompleksnog sadržaja - od uvodnih i relativno žešćih kompozicija do posve ambijentalnih dionica koje se nalaze na samom kraju, a dio su cjelovite fabule koja se proteže tokom jedne noći. Sve pjesme su poredane po satima od 1.00 do 8.00 a.m. pričajući instrumentalima o strahovima, nesanici, paranoji, razmišljanjima i emocijama.
[  ]

Uvodna "1.00 a.m. locked-in syndrome" odgovara kompleksnijem noise-rocku lišenog gitare, no njenu funkciju obavlja snažan distorzirani bas i duboko režave harmonije syntha. Naredna "2.00 a.m. insomnia" otvara vidike progressive/noise-rocka u kojeg se uključuje nevjerojatno melodičan saksofon i koncizna virtuoznost bas gitare kulminirajući u zvrzlanom kaosu, dok je završnica posve smirena. Najkaotičniji dio albuma sabijen je u 5 minuta dugačkom "3.00 a.m. call of sova" koji je pun breakova, središnjih synth i saksofonskih efekata, te eksperimentalija gostujućeg gitarista, a po nekim dionicama stil se opruži i u metalcore. Najdulja u ovom dijelu albuma "4.00 a.m. parasomnia" počinje tihim, ali uznemirujućim synth nastavkom prethodne teme iz kojeg izranja udaljena suptilnost saksofona koja prerasta uronjena zajedno sa synthom u dinamičan noćni psihodelični ambijent bez potpore uobičajene ritam sekcije čija je funkcija jedino u finišu kompozicije kao kraći lajt-motiv. Jednominutni komad "5.00 a.m. premonition" vraća na intenzitet uvodnog dijela albuma, te se iznenada pojavljuje folk/world-music/noise tema "6.00 a.m. ondine's curse" s harmonikom u tango ritmu i stilu vrlo sličnom kakvog znaju upriličiti bjeloruski Port Mone. Jedina pjevana skladba "7.00 a.m. dawn of the sweet villain" s vokalom Yonni Chapatte koji je napisao i tekst sadrži najviše metalcore elemenata, bijesa i energije koja se u središnjem dijelu raslojava na noisersku de-kompozicijsku strukturu, pa se onda ponovno vraća u uobičajen tok. Ovdje su Lilium Sova odradili klasičnu agresivnu 'core' pjesmu po kojoj je vidljivo da imaju itekakvih atributa ukoliko bi se jednog dana odlučili napraviti kompletan album u tom fahu i to s vokalom. Posljednja "8.00 a.m. epic morning" iznosi čak 22 i pol minute, te se potpuno razlikuje od kompletnog materijala s laganim uvodnim piano/klavijature početkom na rubu free-jazza/acida nošenog mekanim melodičnim basovima i širokim rasponom stilova. U kompoziciji se osjeća da je svaki od ove trojice glazbenika došao na svoj teritorij gdje su se pozabavili eksperimentalizacijama i posve slobodnim formama s kojima su iskoračili iz žanrova koji su uočljivi na većini pjesama. Od polovice skladbe uranjaju u laganu i duboku ambijentalnu psihodeliju na ivici stoner/space-rocka kojeg finiširaju melodičnim ambijentom i jako lijepo odsviranom akustičnom staccato gitarom.

Album je u kompletu gledajući sjajno ispleten fabulom nesanice i nemira poput noćnog privatnog dnevnika iz kojeg ne isijavaju socio-političke i društvene, već individualne, psihičke i fizičke frustracije. U tome ima veliki dio artističke slobode i kreativnog egoizma sa željom napraviti što bolju samotnjačku 'noir' priču s trzavicama i posrtanjima 'glavnog junaka'. Predoči li se to u film, ova uloga je psiho-fizički poremećena, a istovremeno i sofisticirana. Moguće da se boji zaspati zbog loših snova, možda je vampir, možda zbog ushićenja čekanja tog 'epskog jutra' koje donosi nešto novo u njegovom životu... Na slušatelju je da otkrije što se to nalazi u ovoj radnji, a to albumu daje draž ponovnog vraćanja k njemu i analiziranju poetske slike zvuka.

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 17/03/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*