home > mjuzik > Contents May Differ

kontakt | search |

PAT O'KEEFE: Contents May Differ (Innova Recordings, 2014)

Klarinet solo? Mnogima baš i ne ulijeva povjerenje, no prisjetite li se nekih sjajnih radova Jeremiah Cymermana (gostovao s Kayo Dot i Tartar Lamb u KSET-u 5.II 2011.), ili još konkretnije, ako ih se detaljno razmatra, taj stav se stubokom može promijeniti.

Pat O'Keefe spada u mlađi naraštaj novih američkih izvođača iz branše moderne klasike. Živi u St. Paulu (Minnesota) gdje je član ansambla Zeitgeist i aktivan je u mnogim različitim varijantama. Nastupa samostalno, radi sa simfonijskim orkestrima, duhačima, svira za trbušne plesačice i sa Zeitgeist održava ulične nastupe 'rokajući' sambu. Njegov stil je multidisciplinaran: uključuje smisao za extended tehniku sa strastvenim, eksplozivnim i isprekidanim načinom disanja i puhanja u klarinet što je itekako uočljivo u ovome njegovom prvom solo albumu skladanom za klarinet i bas klarinet.

Autori ovih 6 kompozicija su skladatelji iz Minnesote obogativši solo kompozicije za klarinet pri čemu su neki dodali piano i ponešto elektronike. To se ne uočava u prve dvije teme "Dissonant grooves" (autor Jeff Lambert) i jednoj od najduljih "Dendrite" (Ann Millikan) gdje O'Keefe uglavnom prakticira ritmički nestašluk, kontra blastove i dugotrajna rastezanja koristeći bas klarinet. Tek od naslovne "Contents may differ" (Scott Miller) počinje kohezija s elektronskom potkom u drone disonantama multifonije povezane sa sinusnim tonovima i nepravilnim otkucavanjem pokvarenog sata prikazujući potpuni raskol fikcije: one koje se možda očekuje od one koja možda jeste. Zbog toga je i sam naslov takav kakav jeste - 'sadržaj se možda ne poklapa' aludirajući na eksperimentalniji pristup, a monolitna "Unbound" (Brett Wartchow) poteže omiljenu tehniku autora ka Edgar Vareseovim strukturama konstantno se vraćajući na izgrađene sheme s neprekidno novim gradacijama. Jedina O'Keefeova skladba "Silent snow" ubjedljivo se izdvaja od ostatka materijala zahvaljujući interakciji s prigušeno potisnutim minimalističkim improvizacijama na pianu dižući dramatiku radnje gotovo do laganog zemljotresa. Tek u posljednjoj, četverodjelnoj "The broken mirror of memory" (stavci "I - Entaglement", "II - Soliloguy", "III - Tango", "IV - Flight") otkriva se klasično razgrađen smisao za sonatu koja zvuči kao da je nastala negdje koncem 19. stoljeća. Dakako, autor Paul Cantrell se samo poslužio partiturom za piano, klarinet i tek nešto malo elektronskih efekata s kojima dobiva dubinu zvuka.

Album u konstanti prati izmjene tišine s letargijom i sentimentalnošću, romantikom i povremenim pejzažima, te nekim neočekivanim minimalističkim tehnikama gradiranih po samom stupnjevanju razvoja dinamike. Vrlo je intiman i prisan, osobito u temama s pianom, dok je u onim sa solo karinetom vrlo ogoljen i djeluje samotnjački izolirano, međutim koncept po kome je rađen navodi na intenzivnu pozicioniranost izvođača u skladu s potrebama slušatelja. Mada skroman u rasponima fokusiranih epicentara, može bitno utjecati na smireni kardiogram bez ikakvih sofisticiranih paravana. Vrlo je nježan i suptilan, te dobrodošao za intimističku izolaciju koja nikada ne škodi. Smiruje živce.

Naslovi: 1.Dissonant grooves, 2.Dendrite, 3.Contents may differ, 4.Unbound, 5.Silent snow, 6.The broken mirror of memory_I - Entaglement, 7.The broken mirror of memory_II - Soliloguy, 8.The broken mirror of memory_III - Tango, 9.The broken mirror of memory_IV - Flight

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 01/11/2014

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Bullet For My Valentine

BULLET FOR MY VALENTINE: Bullet For My Valentine (2021)

| 24/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Odsihdobščina

MATEJ KRAJNC: Odsihdobščina (2021)

| 23/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: The Bridge

STING: The Bridge (2021)

| 22/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Cure Is The Fire, EP

ACIDFATHER: Cure Is The Fire, EP (2021)

| 21/11/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: 30

ADELE: 30 (2021)

| 20/11/2021 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*