home > mjuzik > Red Room

kontakt | search |

PIG: Red Room (Metropolis Records, 2024)

Nekako samozatajno se u zadnjih desetak godina kreće karijera Raymond Wattsa, veterana londonskog industriala u kome je prisutan još od ranih 80-ih prošlog stoljeća. Još od stidljivih suradnji s njemačkom pjevačicom Sabine Bredy alias Mona Mur kada joj je bio zvučni tehničar, ukapirali su ga Einsturzende Neubauten kojima je ozvučavao i radio tehnički posao koncerata u najkreativnijoj fazi do cirka 1990. (a, na žalost ne navodi ga se niti na jednoj ploči), te kada je realizirao prvi samostalni album "A Poke in the Eye... with a Sharp Stick" (1988), ovaj talentirani multiinstrumentalist je odriješito tijekom 90-ih servirao značajne diskografske ubode s petnaestak albuma, EP-ijeva i singlova, ušetao u krug vrlo popularnih kada je bio na turneji s Nine Inch Nails (album "Downward Spiral", 1994) sa svinjskim glavama na kolcima, da bi se početkom 21. stoljeća naglo primirio gotovo nestavši sa scene. Objavio je tek jedan album "Pigmartyr" (2004) i mirovao do 2016. kada se ponovno vraća, a da nije bilo onih čudaka KMFDM s kojima je surađivao još u 90-im na kolaboracijskom EP-iju "Sin Sex & Salvation" (1994) koji je doživio reizdanje ovih dana, vjerojatnost za njegovu ekspanziju ostala bi i dalje u marginama.
[  ]

Na ovome 14. službenom albumu posegnuo je u veliki zalogaj. Osim što je praktički oneman band, svira klavijature, gitaru, programira i pjeva, ima prateći živi bend sa starim suradnicima (bubnjevi, još dva gitarista i programera), te je pozvao uistinu zavidnu listu gostiju među kojima su Alexis Mincolla (3Teeth), Chris Hall (Stabbing Westward), PIG Choir: Chris Connelly (Revco, Ministry...), Emily Kavanaugh (Night Club), I Ya Toyah, Marc Heal (Cubanate), Burton C Bell (Fear Factory), En Esch, Susannah Doyle, Anita Kyoda, Mark Alan Griffiths, Mike Watts, Jimmy Livingstone... Hej!?



U principu, stvorena je starinska industrial parada koju on voli zvati svinjac, a odmah da kažem, u vrhunskoj formi zadirkivanja, ismijavanja, provokacije i lascivnog mračnjaštva punog zlonamjernog poštovanja, blještavila, glamura, ljigavosti, perverzija, kojekakvih smicalica, grijehova i swingerstva. Barem onoliko koliko se to još može s obzirom da ima 63 godine (rođen je 1961.). Neke od ovih pjesama radio je u suradnji s Jim Daviesom iz Pitchshifter koji je znao svirati gitaru s The Prodigy, pa se tako ovaj album može smatrati kao rad supergrupe s mnogo žilavih fora i fazona u napetim riffovima, sekvenciranih elektronskih basova, kojekakvih dodataka željezarije, živih i programiranih bubnjeva, a sve to aludira na onaj klasičniji period kada su industrial bendovi išli na turneje svirajući uživo, a ne šepureći se raskošnim playbackom poput Ministry koji, kako reče Nivek Ogre iz Skinny Puppy nisu niti jedan ton odsvirali na koncertu nakon velebnog uspjeha albuma "Psalm 69" još od 1992.

Otvarač "Crumbs chaos & lies" s glavnim vokalom Alexis Mincolle ima višeslojne dionice protežirajući naslovnjaču "Red room" za sumorno prljavu zabavu u svinjskom blatu "Dum dum bullet" s okusom zgražavajuće blasfemičnog evanđelja. Neke stvari će podsjetiti na rane Nine Inch Nails poput "Does it hurt yet", a neke na kombinaciju Depeche Mode kada su se pokušavali dodvoriti Bowieu, elem, to je "Slave to pleasure" koja bi mogla proći u radio eteru. Kako album odmiče, tempovi jenjavaju i za očekivati je kako bi zadnji dio mogao imati posve mračan, tmuran i oporo težak fijuk smrada iz svinjca, ali ne. "Six eye sand spider" je više EBM kao i neugodna "PIG is at the window" s iznenađujućim limenim aranžmanom duhača. Sve ovdje štima po svinjskom načelu Raymond Wattsa: ostao je vjeran svojoj mračnoj satiri, eklektičnosti, pa i ekspresijama da se ne libi neumoljivo teških tema s nekim nenadanim preobratima, ali kada bi, eh, a pitanje je hoće li ikad uopće svoju zlobnu i zajedljivu jezičinu uperiti u općenitije obzore i razmatranja, ovaj album ili, bolje rečeno, ovakva glazba bi s umivenijim, da ne kažem pristojnijim tekstovima imala daleko bolju medijsku prođu. No, ekipa se očito jako dobro zabavljala i po svemu sudeći ništa drugo ih niti ne zanima.

Naslovi: 1.Crumbs chaos & lies, 2.Red room, 3.Dum dum bullet, 4.Does it hurt yet, 5.Trash temple, 6.Slave to the pleasure, 7.The sick man's prayer, 8.Six eye sand spider, 9.Dirty mercy, 10.PIG is at the window, 11.Body count, 12.False flag

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 30/05/2024

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Death Spell

DEATH MASK: Death Spell (2024)

| 12/06/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: ...and Jasta for All

JASTA: ...and Jasta for All (2024)

| 11/06/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Znakovi

BENI DUCENT & SARA KAJARI: Znakovi (2024)

| 11/06/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: 25. maj

KYЛТУРНО УМЕТНИЧКИ РАБОТНИЦИ: 25. maj (2024)

| 10/06/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Post Human: Nex Gen

BRING ME THE HORIZON: Post Human: Nex Gen (2024)

| 09/06/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Red Room
  • A Poke in the Eye... with a Sharp Stick (1988)
  • Praise the Lard (1991)
  • The Swining (1993) - Japan only release; reissued in 1999 in the US as The
  • Swining/Red Raw & Sore
  • Sinsation (1995) - US release in 1996
  • Wrecked (1996) - Japanese release; US release in 1997 has somewhat different track listing
  • Genuine American Monster (1999) - US release in 2002
  • Pigmartyr (2004) - UK only release, using the "Watts" name, although it was re-released in 2005 as Pigmata under the "PIG" moniker
  • The Gospel (2016) - co-written and co-produced by Z. Marr
  • Risen (2018)
  • Candy (2019) - album of covers
  • Pain Is God (2020)
  • The Merciless Light (2022)
  • Red Room (2024)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*