Ravnajući se po omotu i imenu benda, a i naslovu albuma, laički bi se moglo pretpostaviti da je ovo neki crni izvođač, možda iz Afrike, Jamajke, s Kariba u nekom afrobeatu, možda reggaeu, funku, možda r'n'b, hip-hopu ili nekom sukladnom žanru. Osim ove prve pretpostavke, elem da je crni bend - izvorni projekt stanovitog frontmena Anaiah Lei-ja (paralelno radi kao bubnjar i u vrlo sličnom kalifornijskom Dare, a ranije je s bratom imao indie-rock bend Bots i Culture Abuse), sve drugo je potpuno pogrešna konotacija jer bend svira hardcore! Crnci kao hardcoreaši, e pa to je vrlo rijetko na današnjoj površini, zadnji takav slučaj imali smo sa Soul Glowww.terapija.net/mjuzik.asp?ID=31327 pred cirka godinu dana.
Pa i zarolati ovaj zalogaj u prvi mah ne aludira instrumentalnim uvodnikom "Africa" na takav rasplet događaja mirnim neo-classical laid-backom protkanim disonantama orkestracija i klavirskih staccata; prije bi se dalo zapaziti kako u susret dolazi mogući free-jazz, no već naredna "For sista Humphrey" iskače tromim sludge serpentinama RATM u kombinaciji Rollins Banda s NYHC svega 1 minutu, da bi onda finiširao u neočekivanom laganom revijalnom soul ugođaju, dalo bi se tvrditi sampliranom, a takvih izleta ima skoro u svakoj od ovih ukupno 15 kompozicija. To su, dakako izabrani lajt-motivi inače vrlo kratkih, ali ne baš osobito energičnih pjesama s duet vokalima, oba su growlovi u dvojakom crustu - tenoru i dubljem baritonu.
Bubnjarka Christine Cadette tu i tamo odvali kraće mahnite sekvence neprestano šetajući iz galopa u srednje, pa čak i lagane tempove uz pratnju basiste Satchel Browna, a da imaju i čisti soul 'moody' svjedoči lagani instrumental "Shine eternally" nakićen prozračnim gitarskim figurama plaže i lagodnog lahora na njemu (gitaristi su Braxton Marcellous i Dez Yusuf). S jedne strane prikazuju kompleksniji aranžmanski pristup koji puta ulazeći čak i u gospel ("Lyfe az a short shun B so ruff"), klavirske minijature ("From tha gods to earth", ženski spoken-word "Crème da Cassis by Aleisia Miller and Precious Tucker"), pa u jazzy hip-hop ("We're more than this"), a kod završne i ujedno najdulje od čak 4 minute dotaknu se i indie-rocka, te obrednog voodoo paganizma ("Who Jah bless, no one curse").
Spomenuti Soul Glo upriličio je ovdje svoje gostovanje, točnije Pierce Jordan u pjesmi "Where I'm from" zajedno s Obioma Ugonnom iz Playtime, a oni kao predstavnici straight-edge estetike i etike, razmatrano gledajući, dali su veliki doprinos albumu koji s kratkim stihovima prikazuje traume crnaca u današnjem modernom svijetu kroz angažirani socijalni, politički i društveni pristup s nepokolebljivo sirovom, iskonskom snagom što je ponekad napeta i agresivno konfrontirajuća, a ponekad vrlo dirljiva s mnogo poštovanja prema velikoj crnačkoj zajednici otkrivajući ranjivost rasne degradacije. Kroz poetiku se nazire ključan retorički motiv što ne teži za izjednačavanjem, odnosno, zaobilaze se sve one mnoge greške u sukobima s bijelom vladajućom rasom, već se otvaraju daleko širi horizonti - da crnačka zajednica mora prije svega poštovati same sebe nezavisno od tlačitelja i okorijelih čistunaca, onih bijelih izroda u crnom stadu.
Ovih 28 minuta debija sasvim dovoljno prikazuje kontroliranu sukcesivnost osvježenja bazičnog, standardnog hardcorea s hormonalnim injekcijama koje mogu imati pozitivan feedback, a i utjecaj. Prednost je što nema steroida i umjetnih dodataka makar se ispočetka nakratko čini da se kemija ostvaruje dovitljivim sampliranjem. Kako god, pružen je veliki otpor i snaga na koju valja obratiti pozornost.
Naslovi: 1.Africa, 2.For sista Humphrey, 3.Our day is now, 4.Music to driveby, 5.Where I'm from, 6.Fakin' the funk (you get did), 7.Shine eternally, 8.Must I only share my pain (interlude), 9.Lyfe az a short shun B so ruff, 10.From tha gods to earth, 11.Crème da Cassis by Aleisia Miller and Precious Tucker, 12.We're more than this, 13. 52 fatal strikes, 14.Divine intervention, 15.Who Jah bless, no one curse