home > koncert > 10th Seasplash Festival @ Fort Punta Christo, Štinjan, 19-22/07/2012

kontakt | search |

10th Seasplash Festival @ Fort Punta Christo, Štinjan, 19-22/07/2012

Nepotrebno je više spominjati kako je ovo bila desetogodišnjica festivala i da se baš za tu prigodu festival vratio natrag na kamene zidine Forta Punta Christo. Sa istočne strane poluotoka nalazi se pristanište za velike brodove i šuma oko tvrđave je počišćena na ''ključnim'' dijelovima kako bi se osigurao normalan i čist prostor dok je zapadni dio poluotoka gotovo u potpunosti ne taknut još od kad je tvrđava prestala služiti kao vojna utvrda. S te strane, plaže su uglavnom stjenovite ali prekrasne, i što je najvažnije, doovoljno velike da ti nitko ne smeta pa što god ti radio.
[ Detalji s poluotoka ili ti ga, iza leđa festivala @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Detalji s poluotoka ili ti ga, iza leđa festivala @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

A takva plaža, na Seasplashu se pokazala gotovo neophodna. Oni koji nisu nikad bili na tom malom poluotoku pored Štinjana, a još se premišljaju bi li možda upecali koji festival na obali, that's the spot. Normalno ako vam se sviđa program na nekom od slijedećih festivala koji se tamo održavaju.

Seasplash nam je za svoj prvi dvoznamenkasti rođendan ugostio veoma respektabilan lineup i zbilja je svatko mogao pronaći neki kutak i trenutak za sebe. Stilski veoma opredjeljen ali žanrovski šarolik i moglo se doista nanjušiti svega. Od punka i žestokih hc rifova, raznih elektro psihodelija, drum'n'bassa, razne chillout mjuze no prvenstveno sve se vrtjelo oko reggaea i duba.

Dan1.

Ako se ne varam, skupili smo se oko 2-3 popodne, chekirali se i smjestili u tad još polu prazan kamp. Valjalo je odabrati čim bolje mjesto u kampu, postaviti utvrdu i odmoriti noge od puta prije početka svirki. Na donjoj strani kod pristaništa bio je smiješten Beachsplah Stage i kad pogledam, na njemu smo se najmanje i zadržavali zbog toga jer je radio preko dana pa do 22h ali bolja plaža na koju smo se išli peći, bila je s druge strane. Na Beachsplashu su se preko dana vrtjeli opuštajući setovi koji su se čuli sve do kampa i nisu bili pre glasni a niti pre tihi. Taman kao pozadinska glazba u kampu, no ne bilo kakva, već ona koju su selektirala uglavnom domaća ali i strana imena poput; Jah Billaha, Brade Selecte, Labosha, Slavonija Vibez Sindicatea i Steve Vibronics dj seta, Banana Zvuka, DUBaia, dj MADDa, Marmelade i ostalih... Većinu vremena taj dan proveli smo na Livesplash stejđu gdje su I-Tall Jam imali čast otvoriti tu pozornicu i zasvirati prije legendarnih RUTS DC koji su se na festivalu pojavili u pratnji Molare, nekadašnje članice Zion Traina.
[ Ruts DC @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Ruts DC @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Konačno, njih je pratilo nešto više ljudi no ipak prostor je bio prevelik da bi izgledao popunjeno ali stari lisci nisu se dali. Da ih čovjek sretne na ulici i da ne zna tko su, nikad, pa ni na kraj pameti ne bi mu bilo to da sviraju mjuzu od čijeg reggaea i duba vaše tijelo dobije propisnu bass masažu dok s druge strane u svom pankerskom zvuku imaju onaj specifičan britanski, pomalo prljavi punk zvuk. Rispekt!

Ispreskakali su preko dobrog dijela opusa i pružili uhu ugodan uvod u festival. Do Golema smo prošvrljali po tvrđavi da vidimo ostatak stejđeva, pa smo dio nastupa i propustili ali nismo imali bojazni da će negdje kiksat. Miks glazbenika od kojeg su sačinjeni ne ostavlja im mjesta za pogreške što su u ostalom i pokazali svojom izvedbom Trokuta. Bamwise koji su nastupali iza njih, uz najbolju volju, nisam uspio pošteno popratiti no iz šatora sam prije ćorke osluškivao komentare od tog dana i niti jedan nije bio negativan ali u šator sam čuo i wob wob wob wob wooob woobowob wob wob. Čak mislim da sam se jednom te noći probudio i krenuo rukom da stišam bass, bezuspješno mlatarajući po šatoru.

Dan2.

Buđenje u ranu zoru bilo je uzrokovano postavljanjem šatora na ''stratešku'' poziciju na kojoj nas je sunce od jutra tjeralo da sve od večeri prije iznojimo do najkasnije 7 ujutro, probudimo se, odlelujamo do obližnjeg kampa na kavu, pa se ko švabi nacrtamo na plaži već u 9h jer do otprilike 13h ispred šatora je nemilosrdno pržilo. Kako sam napomenuo na početku, plaže stvarno ima kolko te volja i tek će na Outlooku možda usfaliti ovaj stupanj komotnosti.

Unatoč veoma ranom buđenju, večer je došla relativno brzo pa smo napravili plan koga pratimo večeras i krenuli u pohod. Kako se plan relativno brzo izjalovio, promuvali smo se Soundsplash i Electrosplash stejđevima no za zamijetiti je definitivno bio srpski Irie FM koji su pokazali zašto su do sad stekli toliki respekt publike. Kako smo ko main goal te večeri zacrtali da ćemo pogledati Paprika Korpse, Joke i Generala Woo, muvali smo se okolo čekajući Paprike koji su trebali početi u 01:15. Oni su opet imali problem sličan kao i RUTS dan prije, a to je da je publika još bila razvodnjena i u nedovoljnom broju.
[ Paprika Korps @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Paprika Korps @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

No PK za razliku od RUTSa imaju malo više heavy reggae sound pa atmosfera nije opadala. Ipak, mi smo na kraju njihovog nastupa bili malo pre umorni i da se razbudimo krenuli smo put kampa. Odabravši taj put za uzet predah na 15-20 minuta, osigurali smo si iznenađenje na kakvo nismo slutili. Kamp je uglavnom bio budan cijelu noć jer od nekoliko stotina šatora, uvijek bi se našao netko budan i čavrljao s ekipom. Tako su i susjedi iz šatora blizu naših, odlučili pročavrljati sa nama i podijeliti iskustva stečena do sad. No, sjedivši tako ispred ulaza u šator, iza leđa i prema faci doletjela mi je značka. Nisam se niti trudio pogoditi što slijedi jer to je bilo detaljno pregledavajne torbe od foto aparata, novčanika i svih đepova. I dok je gospođica Zakonka odbijala primiti me za dupe, ne bi li napipala neke sumnjive supstance, nakon što sam joj fino postavio svoju stražnjicu da joj bude na dohvat ruke, njezin kolega, gospodin Zakon, nije moju šalu smatrao primjerenom, no osim toga, u bijesu je odlučio kazniti našeg susjeda radi možebitnog posjedovanja ilegalnih supstanci. Ne bi li probali i njemu izbiti, iz već ionako praznog đepa, još dodatnih 2500-3000kn za posjedovanje oko 0.25g te opasne i nadasve strašne droge Marihuane. I mada bih osobno na ovu temu mogao napisati veoma opsežnu knjigu, ovdje nema smisla razglabati o tome kad neke svoje stavove ne namjeravam mjenjati, niti mislim nekom opravdavati. Uglavnom, zbog gospodične i gospodina Zakon, propustili smo kompletan ostatak večeri ali palo mi je na pamet da pošaljem upit ostalim kolegama Zakon, koji su sigurno bili strateški raspoređeni po festivalskom prostoru, neka nam nadoknade taj propust i za uzvrat barem napišu kako im je bilo na preostalim nastupima. Dali im je bilo isto dobro kao i njihovim kolegama.. Eh. Nakon hajke, bio sam spreman za krpe jer sam do tad već izgubio volju.

Dan 3.

Jutro je počelo u minutu isto kao i dan prije i odmah sam pomislio da ne bi slučajno i večer... Van šatora, prije 8h u jutro, kafa, doručak, plaža i muvanje po poluotoku ispunili su nam dan i dobro nas odmorili jer očekivali smo vrhunac festivala pa su i oni koji nisu na godišnjem, do tad već stigli doći i raspakirati svoje šatore. Kad smo se u kasno poslijepodne vratili do kampa, točno to nas je i dočekalo. Šatora pun kamp i vibra je samo rasla. Za početak smo imali za birati Bass Matters koji je počinjao oko 21h i slovensku Dubzillu, no opet su gitare prevladale i eto nas ponovno na Livesplash stejđu.
[ Dubzilla @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Dubzilla @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Dubzilla je kolektiv nastao 2006-te godine u Novom Mestu i sviraju reggae/dub ali... Taj zvuk služi im samo da bi zamotali sve ostalo što izvire na sve strane. Na trenutke su bili veoma slični svojim sunarodnjacima ŠKM Bandi, na trenutke, ne bi vjerovali, na Tortoise, ili pak na neki totalno indie band. Prvi put sam ih slušao i ostao veoma ugodno iznenađen njihovom idejom glazbe. Post-rock koji u sekundi poprimi neki oblik reggaea ali na tako dobro smišljen način da ih je zbilja bilo zadovoljstvo slušati.

Imaju naravno i klasičnijih stvari, a kako koriste gitare, sa distorzijom i žešćim zvukom te iste su i veoma nabrijane i plesne. Uglavnom, bili su odlični. Nakon njih uzeli smo malo predaha no zapričali se i ekipno iz kampa krenuli na Dreadzone. Stigli smo u gužvu! Ljudi odasvud naviru i uz dobro društvo to nam je dodatno podiglo i ovako odlično raspoloženje. Prostor ispred pozornice bio je kompletno pun a bend samo što nije počeo. Life Love and Unity! Svi čagaju, Dreadzone odlično raspoloženi počinju svirku. Zahvaljuju se publici na podršci, Seasplashu čestitaju rođendan, zahvaljuju ljudima koji su ih toplo primili i nastavljaju u nihovom ''veselica'' stilu. Osobno nisam fan njihovih pjesama poput Little Britain i Captain Dread ali i onu drugu, tvrđu dub/reggae stranu ukomponirali su u nastup pa je sve štimalo.
[ Dreadzone @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Dreadzone @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Nedavno su reizdali album Second Light koji je izašao u Delux izdanju a na njemu se osim standardnog albuma nalaze snimci sa John Peel sesionna snimljenog 94-te i dijela nastupa sa Glastonbury festivala 95-te. Dreadzone se unazad 15 godina nisu promijenili niti trunke i još uvijek izgleda da sviraju s istim žarom. Definitivni vrhunac festivala koji smo gledali do tad. Međutim, po rasporedu su na redu bili S!tillness i imali smo vremena tek za otić po pivo. Kao i od Golema, od S!tillnesa smo također očekivali žestoki nastup a bome smo ga i dobili.
[ S!tillness @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

S!tillness @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Makar se gužva vidno smanjila, ostalo ih je slušati dovoljno ljudi za još jednu odličnu svirku u nizu. Poslušali smo par pjesama s novog albuma i morali se natjerat na premještaj. U međuvremenu Molara je popunjavala nastup Vibronicsa na Soundsplash stejđu, dok je na Dubsplashu ispod šatora bilo nagurano ljudi koliko god je moglo stati i čagalo se, ako se ne varam, na One Women Army in Dub. Atmosfera odlična, kao da je bilo blizu 11 navečer a ne otprilike sat i pol prije zore. Međutim takva uzavrela atmosfera iz mene je izvukla i zadnje atome energije pa sam se morao predati i otići put kampa. Te noći sam se, kad su na Livesplashu već po blagom danu pičili, čini mi se Disco'n'Action, ponovno probudio nekoliko puta pokušavajući pronaći potenciometar da smanjim taj brutalni bass od kojeg mi je cijela glava brujila. Začudo, brzo bih zaspao odmah nakon što bih se opustio i ponovno uplovio u ritam.

Dan4.

Ovaj dan sam se probudio sam. Ostatak ekipe je još spavao. Pogled po kampu otkrio je to da se nekolicina odlučila na odlazak i počeli su lagano spremati šatore.
[ Kamp @ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Kamp @ Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Vidjele su se i posljedice ovakve večeri kao npr. srušen šator u kojem mirno spava neki veseli trio i sličnih :):) Druga stvar je bila ta što se taj dan počela dizat bura a na suhu zemlju koja se u nazad zadnjih par dana pretvarala u fini prah, vjetar je bio kao naručen. Konačno nakon kafe odlučujemo da ne ostajemo zadnji dan u nedjelju, jer nemoguće bi u ponedjeljak bilo pospojiti neke druge stvari. Tako smo se polako vratili u kamp da se spakiramo i krenemo ća.

Uglavnom.
Meni osobno bilo je odlično. Niti premalo, niti previše. Neobavezno i zabavno koliko si si sam sposoban stvoriti. Dokaz tome bio je jedan lik kojeg sam čuo kako nekom na telefon govori totalno negativno o organizaciji, izboru glazbe i dodatnim sadržajem. Naravno da se na takve izjave ne treba obazirati jer mjerodavne nisu ni u kom pogledu. Niti ja iz gušta idem na seoski sajam samo da bi se dobro najeo i napio ali istovremeno kenjao kako nema dovoljno vrsti rakije, mesa, traktora, žena i šta li ti ja znam čega sve ne. Idem da bi se najeo i napio i bok. Takve neke izjave o propustima mislim da nisu zamarale gotovo nikog. Dapače, još nisam bio na festivalu na kojem vlada ovako opuštena atmosfera. Od samog odnosa ljudi iz organizacije, volontera, svih koji su radili na štandovima/šankovima i raznim punktovima pa čak i samih zaštitara kojih se moglo vidjeti samo na ulazu u kamp i stejđeve i koji su više izgledali kao da su među ekipom nego da rade svoj posao.
[ Seasplash festival, 19-22/07/2012 ]

Seasplash festival, 19-22/07/2012   © mario.m

Ne moram spomenuti da u takvoj pozitivnoj atmosferi nikakav izgred nije bio niti blizu. Barem kolki sam vidio i čuo do nedjelje popodne. Fotografiranje je bilo dozvoljeno koliko te volja i gdje te volja, izvođači su bili veoma pristupačni i moglo ih se uloviti ''za rukav'' na prostoru festivala bez da ti njihov pr uvjetuje ovo ili ono. Zbog sveg navedenog a i vjerujem dobrog oproštajnog tuluma koji je slijedio taj dan, mi je žao što smo festival završili u nedjelju popodne umjesto u ponedjeljak ili čak i kasnije a Seasplash mislim da je već među planovima za iduće ljeto.

mario m. // 25/07/2012

> vidi sve fotke // see all photos

> koncert [last wanz]

| 28/03/2024 | ujak stanley |

>> opširnije

| 26/03/2024 | horvi |

| 24/03/2024 | dora p |

| 20/03/2024 | horvi |

>> opširnije

| 20/03/2024 | bir |

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*