home > koncert > InMusic Fest - drugi dan, @ Otok hrvatske mladeži, Jarun, Zagreb, 26/06/2013

kontakt | search |

InMusic Fest - drugi dan, @ Otok hrvatske mladeži, Jarun, Zagreb, 26/06/2013

Završni dan InMusica opet je po običaju protekao u slaboj popodnevnoj posjeti i naglom prilivu publike od sumraka pa do zore. Na World stageu je u 17.15h izgledalo da će jučerašnji rekord Udriground biti oboren, ali kad su pulski BARBARI s Barbarom Munjas (ex-Gustafi) opičili prvi akord, odnekud se stvorilo 5 ljudi. Dakle, rekord od 4 promatrača nije oboren. Odsvirali su polusatni set solidne rokačine (3 gitare, bas, bubnjevi) u kojoj se Barbara nažela različitih emotivnih frustracija povezanih s erotikom i neispunjenim željama, a zasigurno najupečatljiviji dojam ostavila je psihodelična pjesma "Jabučica".
[ Barbari ]

Barbari   © horvi

Mladi četverac BREAKDOWN iz Zaboka su svirali žestoki garažni rock kojeg sam uspio uhvatiti samo u posljednjoj obradi MC5 "Kick out the jams". Kiša tog trećeg dana nije padala, ali je zato stalno prijetila, kao i prohladno vrijeme zbog kojeg su se u večernjim satima mogle vidjeti i vunene kape, pa i deblje jakne.
[ Breakdown ]

Breakdown   © horvi

THE DEAD HEAVYS iz Irske su puno obećavali svojim imenom, te su ponukani lošim posjetama ranih svirki lukavo podijelili flyere za svoj nastup u 18h svima koji su u prethodnih sat i pol prolazili kroz glavni ulaz. To im se donekle isplatilo okupivši 50-tak ljudi, no na mene nisu ostavili neki osobit dojam. Bend su koji još nema zvaničan debi album i očito se traže u stilu. Iz njihovog klasičnog rocka svako malo izgleda kao da će iskočiti pjesmuljci nalik na Abbu, The Bee Gees, John Travoltu i Scissor Sisters.
[ The Dead Heavys ]

The Dead Heavys   © horvi

Slovenski MOVEKNOWLEDGEMENT na Main stageu u 18.15h također nisu imali osobitu potporu nastupivši pred možda tek nešto više od 100-tinjak ljudi, ali su zato pošteno razvalili sa svojim križancem EBM-a, industriala, elektronike, eksperimenata, psihodeličnih plesnih transova i nekih očitih elektronskih posuđenica nalik na hard-funk rokačinu RATM. Gotovo svi iz ovog peterca koji radi na relaciji Ljubljana - Novo Mesto koriste pedale i elektronska pomagala tako da se skoro nije dalo razabrati šta je u svemu tome analogni, a šta elektronski procesuiran zvuk. Energičan pjevač N'Toko s vrlo dobrim scenskim nastupom je neprestano koristio pedale distrozija filavši vokal echo i delay efektima, basist je također zvukove tretirao sličnim pomagalima, no kako mi se čini, alfa i omega je klavijaturist koji je šibao toliko različitih zvukova kao da je u najmanju ruku godinama vježbao zanat s The Young Godsima. Ostavili su izuzetno snažan, moderan i originalan utisak u trenutku kad se već pomislilo da od elektronskog zvuka na ovome InMusicu neće biti ništa.
[ Moveknowledgement ]

Moveknowledgement   © horvi

Suvremenu indietronicu na World stageu upriličili su danski RANGLEKLODS, duet kojeg čine mladić i djevojka koji se neprekidno mijenjaju na vokalima. Njihova kombinacija dubstepa, gothica i minimalističkih synth-pop ostavština s različitim metamorfozama u progressive strukturama posebice je obogaćena upečatljivim mračnim baritonom nalik na Bowiea i Peter Murphyija. A i pjesme im imaju čudan šmek pun frustracija s neobičnim psihodeličnim pričama i vizijama. Jako zanimljivo, senzibilno i mračno u uglavnom mid/slow-down tempovima...
[ Rangleklods ]

Rangleklods   © horvi

Beogradski S.A.R.S. su bili prvi bend večeri koji se mogao pohvaliti da je imao više od tisuću-dvije posjetitelja. Tek s njihovom svirkom u sumrak počeli su se okupljati ljudi, no spomenuti ću da se prije nego što su Barbari krenuli pred petoro ljudi iz backstagea čula prava kafanska popevka kakva se čuje obično na fajruntima. Netko je nešto glasno urlikao i razvlačio kao da u najblažu ruku pretače vino u podrumu ili peče rakiju, a kad smo u press-centru pitali koji je to đavo, odgovor je bio da se to S.A.R.S. pripremaju za nastup, ha-ha-ha... Elem, kad su startali sa raznim inačicama ska/reggae/punk/folk/hip-hop/hardcore kombinacija narodnjaka, a i nekim laganicama obilato se krijepeći viskijem, rasplesali su auditorij koji je do konca nastupa imao već pozamašnu cifru posjetitelja. Bilo je veselo u svakom slučaju, a naposljetku, nisu uzalud rasprodali svoje nedavne nastupe u KSET-u. Ovaj put ih je vidjelo znatno više ljudi, pa tko zna, možda će za koju godinu, a možda i već na idućem nastupu u Zagrebu okupiti i više tisuća ljudi.
[ S.A.R.S. ]

S.A.R.S.   © boris štromar

A jedan od najvećih gubitnika InMusica bili su francuski TEAM GHOST. Bend koji ima 2 EP-ija i jedan album "Rituals" (objavljen 2013) s vođom Nicolas Formageu-om, jednim od osnivača popularnih M83, doživio je zasigurno najveću tragediju festivala. Počeli su u vrijeme kad su S.A.R.S. eruptirali s kulminacijskim hitovima, pa su imali svega 20-tak ljudi u publici, a kad su Žarko Kovačević, Sanja Lalić i kompanija završili s nastupom, ispred World stagea se okupila fina cifra publike. Formageu je zadovoljno izjavio kako će ovo biti 'velika noć', ali nažalost se debelo prevario. Njihovu žestoku svirku s noiserskim nabojem indie-rocka, shoegazea, organske psihodelije, mrakova i eteričnog backgrounda s mnogo eksperimenata, pa i posve pomaknutih White Hills formata u samo jednom kratkom vremenu je posmatralo tisuću i pol, maksimalno dvije tisuće ljudi, no čim su Editors započeli svirku na Main stageu, u publici jedva da je ostalo 20 ljudi. Oh, kako je to bilo žalosno za vidjeti. Bend se skoro rasplakao i umalo napustio pozornicu, no profesionalne obaveze su ih primorale da koncert odrade do kraja. Svjesni da se protiv Editorsa ne mogu boriti, napustili su stage ostaviši uključenu distorziju, te su svi, ama baš svi preostali krenuli na Main stage, tako da se bend sam pozvao na bis. Kad su iskočili iz mraka u naglo osvjetljen auditorij, dočekala ih je moja faca i još dvoje-troje ljudi, a kasnije se uspjelo skupiti još desetak posmatrača. Ponovili su prve dvije žestoke pjesme i otišli ubijati tugu neuspjeha. Sjajan bend, a publike skoro pa manje nego li bend ima članova...
[ Team Ghost ]

Team Ghost   © horvi

S obzirom da je izostao veći broj jakih imena, a začudnim slaganjem rasporeda, udarni termin zatvaranja festivala koji obično dobija glavni headliner, dobili su Basement Jaxx, ali titula dnevnog headlinera po mom skromnom mišljenju pripada EDITORSima.
[ Editors ]

Editors   © boris štromar

No meni bi Editorsi bili nezaobilazni čak i da su pored njih bila i puno veća imena. No prema komentarima koje sam čula nakon svirke, nije se skupio zavidan broj publike za nastup headlinera ili poluheadlinera, kako vam drago. Iz prvih redova među kojima smo bili, se nije vidjelo koliko se ukupno publike skupilo. Izrazito hladno vrijeme za ovaj dio godine i blato do koljena je sigurno uvelike umanjilo posjećenost, no nije umanjilo užitak publike koja se natiskala ispred velikog stejđa u iščekivanju Editorsa čiji je ovo bio drugi nastup na In Musicu, a treći zagrebački.
Editorsi su na ovogodišnji In music stigli u sklopu promocije svog novog albuma The Weight Of Your Love čiji je izlazak najavljen za 1.srpanj. Otvorili su sa Sugar s novog albuma i kombinacijom moćnih zvučnih i svjetlosnih efekata nas uvukli u svoj hipnotički set. Tom Smith je predan trenutku i glazbenoj magiji koju Editorsi proizvode i bez obzira koliko je nekima (mahom muškom rodu) odbojna njegova izvedba koja na trenutke djeluje kao da je u transu, većina se prepušta toj energiji koju širi skačući i uvijajući se između dva mikrofona, klavijatura i kolekcije gitara koje mijenja za svaku novu stvar. U prvom dijelu koncerta većina odsviranih stvari je bila upravo sa The Weight Of Your Love koje su presječene s pokojim starim hitom poput Munich, Bones, An End Has Start. Solo akustičnom izvedbom nježne "Nothing" Tom je prepolovio koncert koji je krenuo uglavnom ka dodatnom podizanju atmosfere starim hitovima.
[ Editors ]

Editors   © boris štromar

Neizbježno "Hvala" nakon svake pjesme i vidljivo zadovoljstvo feedbackom publike koja je skakala i pjevala uglas cijeli set. Temeperatura se podizala kako su se nizale In This Light and on This Evening , Eat Raw Meat , Racing Rats do eksplozivne završnice uz Papillon i naklon i pozdrav u odlasku. Iako je publika tražila bis neumoljiva festivalska satnica već je primorala ekipu da pripreme stejđ za Basement Jaxx.
[ Editors ]

Editors   © boris štromar

Za Basement Jaxx koje smo odgledali taman toliko koliko je bilo potrebno da prošećemo prema izlazu mogu reći samo da su vrlo živopisni, šareni i plesni. Popunjene crnkinje u šarenim odorama, poglavica na bubnjevima i koktel plesne glazbe je ono što smo ostavili za sobom i završili posjet osmom In Music Festivalu.
[ Dza ili bu ]

Dza ili bu   © horvi

Pretposljednji na World stageu bili su beogradski DŽA ILI BU. Oni su podijelili početnu nesreću Team Ghost da su hoće-neće morali startati pred 30-40 ljudi, no kad su Editors završili, imali su solidnu količinu publike. Pojačani s novim gitaristom sada su kvintet (2 gitare, bas, bubnjevi) sa raspoloženim frontmenom Nebojišom Simeunovićem koji nije mnogo pričao, ali je neprestano animirao svojim čuvenim hitovima i himnama o prostituciji, drogi, Golom otoku, Staljinu i svjetskoj revoluciji, rasprodaji državnih dobara i ostalim temama sabijenim u čvrsti hard-rock pomiješan s bluesom, punkom, rockom i dobrim dijelom utjecajima RATM. Uskoro objavljuju novi album "Kukovo leto" s kojeg su izveli novi singl "Vip". Pošteno i korektno su odradili svoj posao premda je ponovno većina napustila njihov nastup kad su na Main stageu počeli Basement Jaxx.
[ Basement Jaxx ]

Basement Jaxx   © boris štromar

A što reći o njima? BASEMENT JAXX uistinu nije spektakularan bend za gledati. Dva seta udaraljki i DJ soundsystem uz nekoliko atraktivnih tamnoputih plesačica i vokalistica u neobičnim šarenim kostimima može zadržati pažnju, barem moju, na nekih desetak minuta. Za ljubitelje ovakvog house-funka to je bila odlična partyijana koja se pretvorila u veliki disco-podij nešto bolji od lanjskog nastupa Gorillaz, no mišljenja sam da ovakve, općenito soundsystem izvođače ne treba stavljati na glavnu pozornicu. Komunikacija s publikom im je u pravilu katastrofalna, te se sve svodi na miksanje pjesama u kojima je, ruku na srce, osim udaraljki bilo i neke žive svirke gitare, ali to se moglo riješiti daleko konkretnije da su došli u punom sastavu s basistom i klavijaturama. Tada bi to već na nešto izgledalo. Međutim, rasplesanim hordama je i to bilo dovoljno. Okey, oni koji to vole, došli su na svoje.

Posljednji na World stageu su nastupili GATUZO, no njih nisam gledao. Em mi je bilo toliko hladno, em sam bio preumoran, em sam drugi dan radio, pa sam jedva čekao da dođem kući i odspavam barem malo. Iz istog razloga sam propustio i nastup SHE LOVES PABLO večer ranije za koje svi tvrde da su bili odlični.
[ She Loves Pablo ]

She Loves Pablo   © boris štromar

Na kraju, ove godine InMusic jest imao mršavi line-up što se tiče velikih zvijezda, no zato je ponudio cijeli niz jako dobrih malih izvođača koji su odreda imali nesreću World stagea kojeg su mahnito svi napuštali bez obzira na njihov kvalitet. Publika i dalje dolazi tek sa prvim sumrakom ostavljajući na cjedilu bendove koji sviraju u popodnevnim satima, a neosporno najbolji nastup po mom mišljenju ove godine je dao Iggy And The Stooges. Cijeli spektar popratnih događaja sam tek nakratko uspio krajićkom oka i uha registrirati, no nisam imao vremena da se pozabavim njima. Tek šatorom gdje je Zdena Franjić prodavao cd-ove i ploče, malo sam odslušao velške Duke Box, prošetao po Jack Party tulumu, na par minuta poslušao Pozdrav Azri na Ko to tamo peva pozornici sa čuvenim autobusom firme Krstić i... kaj još? Mislim da ništa više. A u onome nargila baru s ležaljkama na podu nisam bio mada sam ga namjeravao posjetiti. Možda zato što sam se ionako nadisao kojekakvih miomirisa... Nema veze. Bilo je dobro.

edi & horvi

terapija // 01/07/2013

> vidi sve fotke // see all photos

Share    

> koncert [last wanz]

cover: Noflipe, Martin Ladika @ Dva Osam, 21/03/2023

Noflipe, Martin Ladika @ Dva Osam, 21/03/2023

| 28/03/2024 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

KING UBU + JEMBRELA, 24/03/2024, Močvara, Zagreb

| 26/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Veja @ Vintage, 20/03/2024

Veja @ Vintage, 20/03/2024

| 24/03/2024 | dora p |

>> opširnije


cover: TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

TUROBNI MOYER, 18/03/2024, Močvara, Zagreb

| 20/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

Hania Rani@Cankarjev dom Ljubljana

| 20/03/2024 | bir |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net
> najawe [blitz]

>> sve blitz najawe


well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*