home > mjuzik > Sloboda

kontakt | search |

OLOVNI PLES: Sloboda (Slušaj najglasnije, 2011)

Sjajan, rockerski nabrušen kompilacijski pregled domaćih blues/country trubadura koji zvuče kao da su potegnuli do čuvenih studija u Nashvilleu!

O tome da su Olovni Ples četiri inteligentna, talentirana, produhovljena i svirački izuzetno zrela momka uvjerili su se svi koji su ih gledali i slušali uživo u proteklih nekoliko sezona. A o tome da su karijeru gradili brižljivo i strpljivo, zna tek samo nekolicina mada su u posljednje vrijeme sve češći gosti na medijima i različitim klupskim svirkama.

Gledajući ovu prvu kompilaciju, bend je došao do važne točke u karijeri. Sabrali su sve uslovno rečeno hitove, te su ih za razliku od klasičnih kolekcionarskih 'best of' prikaza ponovno snimili u novim varijantama podarivši im onaj rockerski čvrsti zvuk kojim isijavaju na svirkama uživo. Nakon 4 akustična albuma, jednog eksperimentalnog lo-fi djela i jednog koncertnog (također lo-fi) zapisa, ekipa se konačno financijski iskeširala, otišla u pravi studio kod Nikše (naravno Kramasonik) i svih 13 pjesama su snimili u kompletnoj postavi koja osim glavnog tandema Stipe Periše (vokal, gitara) i Tomislav Zorića (vokal, gitara, usna harmonika) uključuje njihovog stalnog koncertnog bubnjara Bojana Rađenovića i bas gitaristu Vjerana Pavlovića. A specijalno za ovu priliku pozvan je i nekadašnji član Marin Pavlović koji na većini kompozicija svira klavijature donoseći prozračne, atmosferične i fino adaptirane međuigre. Tu je kao specijalan gost i Ivan Japec na violini u fleksibilno dizajniranoj etno-reggae pjesmi "Hrastovački nokturno".
[  ]

Zanimljivo je da su ovo jednosatno djelo snimali tijekom dvije godine (2009-2010) kada su koncertno, medijski i diskografski bili veoma aktivni objavivši čak tri albuma, a da su svoj studijski rad na ovoj kompilaciji držali u potpunoj tajnosti. Stoga je i efekt koji proizlazi iz ovog materijala tim veći namećući se kao jedno od najugodnijih hrvatskih iznenađenja 2011.

Ovo je prije svega iznimno uzbudljiv presjek diskografske karijere momaka, ma bolje rečeno gospode iz Dugog Sela koji zasigurno otvaraju novu stranicu u životu benda. Novim poklonicima su podarili više nego odličan dokument vlastite ostavštine; sve pjesme su izrazito rockerske i variraju od baladičnih elegija do moćne nabrušenosti ne skretavši sa svojeg stila koje je vezan uz tradicionalni rock prožet bluesom, countryijem, rockabillyijem i tex-mexom. Pravilno raspoređen odnos varijacija električnih, amplificiranih i akustičnih gitara, oporih Stipetovih drskih i energično-odmetničkih vokala (posebice u čuvenoj "Matošev blues") u kontrastu sa mirnim i emotivnim Tomislavovim glasom, melodične šare usne harmonike, potom slide-country/blues efekti i dinamički konstruirani aranžmani funkcioniraju kao da su rađeni u elitnim Nashvillskim studijima. Tako se ovdje uz 11 otprije vrlo dobro znanih kompozicija na tekstove Šenoe (uvodna "Budi svoj" i "Jesenje veče" sa sjajnim krešendom usne harmonike), Sudete ("Sudeta blues"), A.B.Šimića ("Nađeni Bog" i "Moja preobraženja") i A.G.Matoša ("Samotna ljubav" i spomenute "Hrastovački nokturno" i "Matošev blues"), te tri autorske ("Iskren do boli", "Ljubice draga" i "Sloboda"), pronašla jedna potpuno nova, emotivna i tajnovita "Gospodarica duše" čiji tekst potpisuje bubnjar Bojan Rađenović. Opa, evo, uz Stipeta i Tomislava, pojavio se u bendu novi, do sada neotkriveni veoma dobar i sofisticirani poeta!

I ima još jedna zanimljiva stvarčica koja može zbuniti: odličan rockerski nabijen singl "Tango", pomalo u šlihu Tom Waitsa i Tito & Tarantule sa eksplicitnim erotskim tekstom nije naveden na omotu, no on se nalazi kao 13., posljednja pjesma.

Album je hvale vrijedno djelo. Vrhunski snimljen, odsviran besprijekorno, tonski na visokom nivou (produkcija Ante Perković), a osim toga, do sada je najkvalitetnije dizajnirano izdanje Slušaj najglasnije sa popratnom knjižicom tekstova i crno-bijelih fotografija uslikanih između dvije kompozicije teretnog i putničkog vlaka. Baš ono pravo ko' sa Divljeg zapada. I još jedan neshvatljiv podatak - album su nudili velikim izdavačima koji su ih redom odbili. Uz onoliko trivijalnog smeća koje se objavljuje na hrvatskoj estradi, da nitko nije prepoznao ovaj ogroman talent upakiran u sjajan proizvod je prosto nevjerojatno. Imam dojam da se nisu niti potrudili preslušati što im je to ponuđeno, te da bi isti otkantali i samog Dylana da im se obratio 1962. godine.

Uz opipljivi cd, Olovni Ples na čak tri web-stranice besplatno daje ovaj album. Dovoljno je da odete na njihovu novu oficijelnu stranicu gdje možete skinuti kompletnu diskografiju...

ocjena albuma [1-10]: 10

horvi // 17/12/2011

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Sloboda
  • Olovne pjesme za olovni ples (2007)
  • Noć bez jablana (2008)
  • Gnijezdo bez sokola (2009)
  • Proljeće u decembru, live (2010)
  • Rovovska akustika (2010)
  • Ludilo (2011)
  • Sloboda (2011)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*