home > mjuzik > Crowd

kontakt | search |

EDO ŽUĐELOVIĆ: Crowd (Basement Corner Emission, 2022)

Opa, opa, vidi, vidi… Odnosno poslušaj…

Došlo je vrijeme znatne stilske promijene. Poslije onih prvih pet albuma s manje-više monotonim repetativnim minimalizmom koji bješe na prethodnom "Home Recordings" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30787 (2021), ovaj crnogorski autor se prebacio u posve drugačiju armaturu: elektronski noise i harsh kojeg je nazvao harsh noise wall, a bome ga je objavio na američkoj etiketi iz Portlanda - Basement Corner Emission, specijalizirane za upravo ovakvu vrstu umjetničke dekoracije (non-musical, noise, harsh, noise wall, drone & ambient form within experimental vein). Usput etiketa ima do sada 700 i kusur izdanja, a ovaj album možete skinuti ovdje: basementcorner.bandcamp.com/album/crowd
[  ]

Jest, ovo je grubi stil, no daleko je od onog malte ne hipnotičkog mantranja. Napravio je faktički kompleksan pasaž kroz tri ogromno dugačke instrumentalne teme bez imena, ako su 'part 1, 2 & 3' nazivi, jbga, ko katastarske fraze odrednica za upis u zemljišne knjige. Elem, ovdje se uistinu nešto dešava u "part 1" (da, nazivi počinju malim slovom) što rečemo, nema veze s omotom krošnje, eh, nemam pojma kojeg drveta s rijetkim, plosnatim i tananim lišćem. Ali avaj… Pogledaj malo bolje. Uvećaj sliku omotnice. Kriju se čudne šare poput tapete, onomad, ko' brailleovim pismom izbočene za čitanje žmirećki. Ovo je neka fotografija provučena specijalnim programom i tehnikom da uopće na koncu ne sadrži vitalne osobine fotografije, nego likovne grafike. Valja dodati, za one koji nisu upućeni, a nisam bio niti ja do jučer, Edo je studirao dizajn vizuelnih komunikacija. I osmislio ovakav, naizgled, običan omot s fotosom krošnje.

U tim šarama se specifično naziru i vijugavi orisi frekvencijske buke, rečemo za zgubidane, poput krčanja srednjevalnog, dugovalnog ili kratkovalnog radija na kome više, ako niste upućeni, odavno ne egzistira niti jedna radio stanica. Sve se digitaliziralo i prebacilo na presveti Internet, još je samo ostala UKV frekvencija. Ih, salama bič, što će onda Ameri slušati u svojim avanturističkim đipovima i kamperima kad odu pola kilometra iz L.A. u obližnji šumarak gdje više nema signala na mobitelu? A na radiju nema više starih LW,MW i SW (long, medium & short wave) kiloherca i metara? OK, to se ne treba brinuti, njima na teret.

"part 2" je u istom tonalitetu s time da se svako malo ispušta, uh, kako predočiti, zvuk ko para sa starih parnjača lokomotiva i tu sad počinje komešanje. Jeste li ikad pratili zvuk vlastitog interijera? Morali ste, htjeli ili ne. Evo, ja točno znam kada mi počinje vrenje vode u džezvi za kafu na električnom šporetu ako mi je u kuhinji relativna tišina, ma može i da svirucka neka mjuza, ko' što obično svira ili neki soundovi s ekrana, filmove puno gledam. Da. To se nešto vrlo slično osjeća u ovome srednje valnom komadu od 34 minute i 36 sekundi. Po tome je prvi komad kratkovalni od 31 minute i 36 sekundi. Stoji se u središtu zvučne apstrakcije, gomili koja može biti svašta. Nije nužno ljudi. Može nesklada, prirodnog eksterijera, krckanja vatre, a kako sesija odmiče, oko dvadesete minute se podiže dinamika zvuka na podosta brutalnu sferu pretvarajući se u sve bučniji harsh s kojim se paralelno nadovezuje na vrlo slične radove opuzenskog Kanala B, nekadašnjeg oneman benda Transgresija, nekoć, ne tako davno vrlo plodnog sa šezdesetak izdanja.

A zadnji "part 3", svakako dugovalni jer iznosi 35 minuta i 12 sekundi jest najbučniji, no nije static harsh. Putuje se ovim noiserskim tripom šajbajući i hoblajući poput odrona kamenja, iskrcavanja šodera iz metalne prikolice na asfalt, a to bome, traje li ga traje i ne prestaje. Lomi se sve i sva, a na kraju melje, drobi, bombardira, udara, razara. Bez pauze. Tako bi otprilike ja zamišljao one oluje na Jupiteru koje traju najmanje 360 godina otkako su zapažene. Ko' da je stavio mikrofon u nju realizirajući live stream crvene pjege, dvaput veće od naše majčice Zemljice. I k tome, kraj je naprasno odrezan, cut, cvak, end, fin, konec. Nema nikakvog fade-outa. Točno 101 minuta za (ne)strpljive u kojima ima svega i svačega. I dobrodošlog zvučnog terora.

Genijalno. Napredak za 100km/h.

Naslovi: 1.part 1, 2.part 2, 3.part 3

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 18/06/2022

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Tuesday, soundtracks

ANNA MEREDITH: Tuesday, soundtracks (2024)

| 08/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Ciklus

ŽEN: Ciklus (2024)

| 07/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Tko Je Ovdje Kome Guzica?

MAMOJEBAC: Tko Je Ovdje Kome Guzica? (1995)

| 06/10/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Foundations, EP

SERJ TANKIAN: Foundations, EP (2024)

| 04/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Na rubu mjeseca

LADO BARTONIČEK: Na rubu mjeseca (2024)

| 02/10/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*