home > mjuzik > Searching For The Hows And Whys

kontakt | search |

GET CAPE.WEAR CAPE.FLY: Searching For The Hows And Whys (Atlantic Records, 2008)

Iza ovog neobičnog, a i dosta šašavog imena nalazi se kantautor Sam Duckworth rođen 1986. u Southend-on-Sea (Essex, Engleska) koji za potrebe studijskog i koncertnog rada okuplja prateći sastav. Samo ime uzeo je iz jednog dijela video igre Batman koja je bila poklon čitateljima magazina Spectrum X. Prije nego što je potpisao ugovor s Atlantic Records 2006., kao tinejdžer je nastupao s punk-rock sastavom Silverskin odakle je naslijedio smisao za bunt i nezadovoljstvo, a sa svojim pratećim GCWCF bio je predgrupom The Flaming Lips, Funeral For A Friend, Magic Number, Feeder, The Kooks i OK Go. Iz tog vremena datiraju prva tri EP-ija za BSM Records od kojih su dva split izdanja s The Remarkable Rockets (2004) i Dave House (2006), te jedan pod nazivom samog "Get Cape.Wear Cape.Fly" (2006). Prvi album "The Chronicles Of A Bohemian Teenager" (2006) bio je zbir njegovih otkačenih lirskih adolescentnih politički protestnih umotvorina u obliku akustičnih folk-rock/emo kompozicija, te je na račun zgodnih tekstualnih štoseva i zanimljivih video spotova "I spy", "Call me Ishmael", "Chronicles of bohemian teenager, part one" i "War of the world" (svi dospjeli kao singlovi na UK top-40) došao na listu bitanskih najprodavanijih albuma (UK no.26) i uvršten je među 100 najboljih iste godine po kritičarima magazina Q i NME.

Od tada su prošle dvije godine, Duckworth je blago krenuo ka mozgovnom sazrijevanju i oslobodio se dijela adolescentnih preokupacija, te je sa širokom postavom krenuo u novi poduhvat stvaranja drugog albuma. U ekipi studijskih glazbenika nalazili su se Gavin Fitzjohn (saksofon, truba), Andy Theakstone (bubnjevi), Joshua Mathews (gajde), Mikey Glenister (kornet), Rachel Drayson (violončelo), Guns Lolfield (violina) i multiinstrumentalist Chris Bradshaw, dok je vokale i gitare po običaju preuzeo sam Duckworth. Naravno, važnu ulogu u realizaciji albuma odigrao je producent Nitin Sawhney koji je između ostalog radio sa zvijezdama poput Blur, At The Drive-In i Lemon Jelly, tako da relativno solidan plasman na UK no.30 može biti sasvim zadovoljavajući uspjeh nakon kaotičnog i ekspresivnog prvijenca. No, ovaj drugi album je otkrio i jedno novo Duckworthovo lice da može napraviti vrlo zanimljive kompozicije prema stilu svojeg velikog uzora Billy Bragga koji mu čak i gostuje u 5 sekundi kratkom skitu "Interlude" snimljenom preko telefona koji je uvod u "Keep singing out" objavljenom i kao singl. Skladba ima kombinaciju akustičnog i elektronskog ritma (umjereni d'n'b) i potporu lepršavih duhačkih struktura (u vrlo sličnom stilu su skladbe "Let journey begin", "Young and lovestruck" i "The children are consumers of the future"), a glazbeno se može približno smjestiti u šlih nekadašnjeg Paul Wellerovog sastava The Style Council iz '80-tih godina. Jedna od glazbeno najuzbudljivijih kompozicija je "Waiting for the monster to drown" s elektronski umjerenim d'n'b ritmom, obiljem slojeva gudačkih sintagmi u kombinaciji s akustičnom gitarom i upečatljivim refrenom. Lagani, elegičniji dio albuma otpada na politički obojenu "Postcards from Catalunya", protestnu "I could build you a tower" s elementima world-musica, posve akustičnu "Moving forward" i plesni folk-pop "Find the time" (prvi singl skinut s albuma, UK no.33). U pretposljednjoj i vrlo kratkoj laganici "Better things" se kao gošća na vokalu pojavljuje Kate Nash, a tugaljivi naboj utjecaja koji se proteže od Bragga do Nick Drakea uokviren je posljednjom odličnom plesnom folk-pop temom "Could've seen it all" s umješnim minimalističkim aranžmanom gudača i klavirskim nadogradnjama koje imaju prizvuk kolaboracije Unklea i Ian Browna. Uz to vrijedi spomenuti da politički akcent nije samo razvoj utjecaja koji je na njega izvršio Billy Bragg, već i dio Duckworthovog aktivizma unutar Britanske udruge protiv rasizma. Jedan iz plejade suvremenih Dylana 21. stoljeća? Pričekajmo daljnji razvoj karijere GCWCF i Duckwortha...

Naslovi: 1.Let the journey begin, 2.Waiting for the monster to drown, 3.Young and lovestruck, 4.Postcards from Catalunya, 5.The children are (the consumers of) the future, 6.Window of your mind, 7.I could build you a tower, 8.Interlude, 9.Keep singing out, 10.Moving forward, 11.Find the time, 12.This could be all, 13.Better things (feat.Kate Nash), 14.Could've seen it all

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 24/07/2008

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*