home > interwju > Zoran Stojković (DOGMA)

kontakt | search |

Zoran Stojković (DOGMA)

Novi album Dogme je pred nama. Krenimo redom: Zašto naziv 'Error. Spam'?

Ima veze sa svime oko nas, sa novim vremenom razvojem tehnologije 'šumom' informacija kojima smo okruženi, koje nam se nameću putem medija, mediji su ti koji nam diktiraju sve što je za nas dobro i loše. Naziv albuma je metafora odnosa čovjeka kao pojedinca u današnjem društvu u kojem se gubi individualizam a nameće putem medija masovni konzumerizam, pojam masovnog 'brendiranja', čovjek je sve više nezadovoljan, otuđen, usamljen, razočaran, moralne vrijednosti su se izgubile i u tom smislu se čovjek kao pojedinac sve više osjeća kao error. kao spam., ok. tu ću se zaustaviti da sada ne počnem sa kritičkim osvrtom današnjeg društva i odemo u daljnju filozofiju…ovo su sasvim dovoljne natuknice…
Naziv albuma ima poveznicu i sa besplatnim download-om kojim ćemo ponuditi ovo izdanje ali ne u doslovnom smislu, nadam se :). Sve je vezano za Internet, on nas je posve obuzeo.

Zašto ste ga odlučili pokloniti a ne staviti ga u prodaju?

S obzirom na dosadašnja iskustva, ipak smo već dugo u tom poslu, zaključili smo da nam diskografsko izdanje ne donosi neki pomak u komercijalnom i marketinškom smislu, barem ne onoliko bi nas zadovoljavalo. Diskovi su skupi, mp3-ce su pojele CD-e. Želimo našu glazbu prenijeti do što većeg broja ljudi, kako bi u konačnici sve rezultiralo onim što najviše volimo i zbog čega sviramo, a to su koncerti, druženja i slično.
[  ]

Prethodni album ste objavili za Menart. Znači li to da niste bili zadovoljni suradnjom sa njima ili ste jednostavno odlučili krenuti novi putovima distribucije glazbe?

Istina je, imali smo određenih poteškoća sa Menartom i ne znam što se tamo dešava, mi naše obaveze odrađujemo profesionalno i fer do kraja, sada ćemo isto tako raditi i na promociji besplatnog download-a iako smo svjesni da u Hrvatskoj još uvijek besplatni download predstavlja novost, prvenstveno mislim za bendove sa određenom diskografijom iza sebe.

Novi album dosta se razlikuje od vaših prethodnih. Manje je funkoidan, manje je prisutan sax a i dosta je rokerski 'težak'. Odakle takav zaokret?

To je vezano uz naše razdoblje unazad par godina gdje smo proživljavali svaki od nas ponaosob svoje vlastite spoznaje, a normalno da na sve to utječe i okruženje u kojemu živiš i radiš i na kraju to je i rezultat suradnje sa Nenadom Sinkauzom.

Općenito se stječe dojam da je zvuk nešto mračniji ali i tekstovi koji se uglavnom bave egzistencijalnim problemima. Zašto?

Na to je pitanje lako i teško odgovoriti. Tekstovi sigurno jesu mračniji, neću reći da smo sazreli jer je to otrcano, ali da smo si drugačije posložili prioritete u životu to je sigurno, više smo se okrenuli sebi i obitelji i odatle intimniji karakter novih pjesama. Nove pjesme govore o ljubavi, smrti, dakle nisu baš uobičajene za naš rad, ali se u tekstovima osjeti želja za boljim sutra, i želja da ostaneš svoj na ovom svijetu punom errora i spama.



Na albumu se nalazi i pjesma 'Walls' na engleskom jeziku u kojoj kao pjevačica gostuje Jasmina Makota. Je li to pokušaj izlaska na inozemno tržište ili jednostavno trenutak inspiracije na engleskom jeziku?

Spontano je došlo do suradnje Jasminom bez velikih planova, Jasmina je izrazila želju napisati tekst na ovu stvar i to je odradila fenomenalno, pa se nadamo da ovo neće biti zadnja pjesma koju smo zajedno napravili.

Na albumu gostuje Nenad Sinkauz iz grupe East Rodeo. Koliko je on zaslužan za taj rokerskiji zvuk, a koliko je Sinkauz već stigao na gotove pjesme?

On je aktivno s nama sudjelovao u izradi pjesama, a one su nastale u jednom kratkom razdoblju zajedničkog intenzivnog sviranja, ostalo su bila neka nadopunjavanja. Jednostavno se desila neka kemija i ideje su dolazile jedna za drugom. Naravno da je u takvom odnosu snaga gdje je Neno autorski snažna osoba, i naš zvuk morao doživjeti neke promjene. Tako da na ovaj album više gledam kao neki blic tj. ogledalo jednog trenutka i kao takav on je morao biti zabilježen. Sigurno je da bi bez Nene sve to zvučalo sasvim drugačije, vjerojatno u nekom drugom smjeru …

Vaš prvi singl 'Ja želim biti to što jesam' odlično je prošao kod publike što dokazuje i preko 20.000 pogleda spota za spomenuti singl. Jeste li očekivali tako dobar prolaz prvog singla?

Pošto smo neopterećeni krenuli u cijeli projekt i u rad na ovom singlu, nismo očekivali bilo što osim da napravimo dobar temelj za izdavanje novog albuma. Uspjeh je relativan na ovim prostorima, ali nam je drago da se pjesma svidjela ekipi.

Odakle Saša Antić, koji gostuje na vašem drugom singlu 'Trudiš se da budeš', na vašem albumu? Nekako dosta neočekivani gost u odnosu na vaš dosadašnji zvuk.

Sa Sašom smo se upoznali sasvim slučajno na jednom zajedničkom koncertu, svidjelo mu se to što radimo, a u to vrijeme smo radili na novom materijalu, i nekom od nas se upalila lampica da bi njegov glas odlično 'legao' na pjesmu za koju nismo imali još definiran tekst. On je već imao spreman tekst koji je nalijepio na svoj ludi način. Isprva je bio šok, pogotovo jer nismo do sada koristili hip- hop elemente u svojoj glazbi, ali nakon dva tri slušanja sve je odlično sjelo i eto rezultat je tu.

Mix je rađen u ljubljanskom studiju Metro, a za mastering ste se odlučili za poznatog majstora masteringa Streakya Geea koji je radio neke od najznačajnijih izvođača današnjice kao što su Depeche Mode, Groove Armada, Moby, Kasabian, Fatboy Slim, Moloko…Znači li to i da su vam apetiti porasli?

Uvijek smo težili što boljem zvuku i sve što radimo, radimo maksimalno kvalitetno s obzirom na naše uvjete što nije nimalo lako jer dobra produkcija i zvuk koštaju. Dobar zvuk nam je vizija i misija da se izrazim menadžerskim rječnikom. Naša ambicija je jasna, imati dovoljno koncerata da možemo raditi i snimati u najboljim uvjetima.

Za prvi ste spot angažirali plesnu pedagoginju i cijenjenu koreografkinju Andreu Gotovinu i članove njezine plesne radionice kao i break dance skupinu AB Original. Je li i drugi spot zamišljen tako zahtjevno uz mnogobrojne goste ili ćete biti skromniji?

Bit će tu Saša Antić i naš band, što nema veze sa skromnošću ili ne kao i sa prvim spotom nego je stvar ideje spota i ljudi s kojima smo okruženi a koji su veliki entuzijasti i prijatelji banda. Saša je ljudina i ovom prilikom mu zahvaljujem na suradnji. Drugi spot je tematski teži i turobniji ali sa zdravom porukom i vjerom u bolje sutra, pa je i broj sudionika bio manji.

Koliko je po vašem mišljenju danas važno biti na sceni prisutan sa spotom?

Važno je, barem za dva- tri singla sa albuma, jer je lijepo imati poveznicu i biti istovremeno prisutan i na radio postajama, webu, i ono malo televizijskih programa koji se bave glazbom. Danas ne treba puno novaca da se napravi dobar spot, potrebna je ideja, ideja i da potvrdim još jednom… ideja…

Kakvi su planovi oko koncertne promocije albuma 'Error.Spam'? Kada će vas ljudi moći vidjeti uživo i gdje?

Prva koncerta promocija albuma biti će za Božić u Puli, možda nešto uleti prije toga, nismo se oko toga angažirali jer smo bili zaokupljeni izdanjem. I još nešto za kraj… Mi nismo Dogma, mi smo www.dogmapula.com.

terapija // 09/11/2012

Share    

> interwju [last wanz]

cover: BRANIMIR ŽIVKOVIĆ - MALI (For Pleasure): 'fascinira me kakve gluposti prevladavaju u medijima i informacijskom prostoru'

BRANIMIR ŽIVKOVIĆ - MALI (For Pleasure): 'fascinira me kakve gluposti prevladavaju u medijima i informacijskom prostoru'

| 23/09/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Katarina Poklepović (So Beast): Mi živimo od mjuze, ne bojimo se corone!

Katarina Poklepović (So Beast): Mi živimo od mjuze, ne bojimo se corone!

| 29/03/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Intervju: Dragan Sudarević (Proces)

Intervju: Dragan Sudarević (Proces)

| 27/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Intervju: Borna Kekić Milas.

Intervju: Borna Kekić Milas.

| 26/10/2019 | terapija |

>> opširnije


cover: Intervju: Gretta & Lili Gee

Intervju: Gretta & Lili Gee

| 26/09/2019 | promo guy |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*