Ovaj peti studijski album probire kroz primjere pitanja žanrovske ograničenosti sa željom konceptualnog aspekta koji nije striktno vezan samo uz pojmovnik zvuka. Štoviše, ovdje je priložio 12-tominutni video u kome prikazuje svoje tehnike stvaranja zvučne kulise.
Slowcream, odnosno Martin Eugen Raabenstein se nakon inspiracije sa francuskim slikarom Francis Baconom sve više voli nazivati slikarem zvučnog backgrounda, svojevrsnim tehničarem koji u svome ateljeu kombinira bojama i kistom, odnosno elektronskim zvukovima i novim načinima izražavanja. Kako je htio izbjeći tipičan karakter albuma, svih ovih 9 kompozicija je ponovno nazvao naslovom albuma i rednim brojkama, te izostavio fabulu, radnju i priču što slušatelja stavlja u nezgodnu poziciju. Onu vrlo blisku kompozitorima klasične glazbe koji primjerice svoje sonate, simfonije i ostala djela nazivaju nekim rednim brojevima ili karakterističnim glazbenim oznakama koje ne daju mnogo pojašnjenja što se to točno nalazi u 'simfoniji za klavir i orkestar' ili 'gudačkom kvartetu'.
Shodno tome, sa Slowcreamom se dešavaju neke vrlo bitne promijene. Postaje zagonetan, mističan, vrlo ozbiljan i nedokučiv. Jer što bi 'map' ustvari trebalo značiti drugo osim mape? One slikarske u koju umjetnik odlaže svoje radove. Ali s nekim vrlo čudnim i apstraktnim slikama budući da je glazba u trajanju od čak 100 minuta (isto kao i na prethodnom albumu) relevantan i standardan elektronski drone katkad prošaran sitnim melodijama klavira i nekolicinom neo-classical segmenata, no nema nikakvu priču iza sebe. Više ovo djeluje kao skup skica, naoko nepovezanih ideja bez zajedničke uzajamne sprege, odnosno dokumentirane kolekcije drone radova.
Pa ipak, ostaje vrlo mračna atmosfera, neugodna raspoloženja, mrkli ambijenti nošeni valovima i veoma enigmatičan sadržaj bez konkretne i vidljive radnje. Ako je išao s takvim pristupom, a očito jeste, onda je u potpunosti izvršio cilj, samo što je slušatelju dao vraški zadatak da pronikne u pravo stanje ovog monolitnog glazbenog iskustva.
Naslovi: 1.Map 01, 2.Map 02, 3.Map 03, 4.Map (outtake 01), 5.Map (outtake 02), 6.Map (outtake 03), 7.Map (outtake 04), 8.Map (outtake 05), 9.Map (outtake 06)
ocjena albuma [1-10]: 5
horvi // 09/03/2014