home > mjuzik > Captain Woof Woofs' Guitar

kontakt | search |

VARIOUS ARTISTS: Captain Woof Woofs' Guitar (Bearsuit Records, 2009)

Nova kompilacija koju nam je dostavio David Hillary vlasnik škotskog Bearsuit Records iz Edinburgha donosi 14 izvođača iz različitih zemalja. Od Britanije i Švedske, preko Bjelorusije i Turske, sve do Japana i USA.

Kroz 65 minuta ove kompilacije nastavlja se dobro znani kreativni temperament ove škotske etikete da spaja različite glazbene obrasce u nove stilove koji su već prethodno donekle zacrtani albumima Harold Nona i Kiramekija o kojima je na ovim stranicama već bilo riječi. Stoga i jest HAROLD NONO ovdje dobio i najveći prostor s punih 12 minuta u završnoj kompoziciji "I've heard giants" koju je komponirao zajedno s japanskim autorom HIDEKAZU WAKABAYASHIJEM. Riječ je o dvoslojnoj kompoziciji; prvi dio je u klasičnom minimalističkom ambijentalnom popu electro-acoustic stilizacije s bogatim natruhama post-rocka u kojima se prvenstvo daje vještim melodijskim nadogradnjama (piano, klavijature, ksilofon, gitara, lagana potpora bubnjeva...), dok je drugi dio igra sa sitnim klavirskim, gotovo avangardnim primjesama uz skoro nećujan, vrlo tih glasić novorođenčeta.

No, krenemo li otpočetka, odmah u startu dolazi prilično žestok plesni neo-folk instrumental "River" u izvedbi čudnovatog tria PORT MONE (Minsk - Moskva - Istanbul) s vodećom melodijom harmonike i distorziranim basom, a potom i ortodoksna tema "Sayonara, gangsters" škotsko-japanskog projekta KIRAMEKI s njihovog albuma "A Fit Of The Jerks" koji satirički odvlači u kratku povijest suvremene glazbe, tj. rocka, psihodelije i undergrounda '60-tih i '70-tih. Švedski PER OLUND BAND (feat. Ingvar Wixell) u temi "The crippled court jester" donosi smjesu avangardnih primjesa na temeljima eksperimentalne i electro-industrial scene uz dva operna muška i ženska vokala koji su modificirani pomoću procesora gotovo u nerazumljive sekvence. Plesniji dio kompilacije pripada još jednom projektu Harold Nona, duetu TAUB (druga polovica je Me Raabenstein iz Berlina, Nonine Recordings) koji su na svoj način adaptirali spoj klasične, pop i elektronske glazbe kroz instrumental "Badlands" kojim se može pretpostaviti da njihova suradnja i dalje traje nakon onog zanimljivog albuma "Bedtime Stories" (2008, Nonine Recordings). Također plesne kompozicije još su "Gloryhole" američkog dueta (Pittsburgh/ New York) THE ARTIFICIAL SEA s prizvukom psycho dream indie-popa (sa ženskim vokalom Aline Simone), vrlo lijepi indie-pop instrumental "Summer bubbles" belgijsko-škotskog dueta WHIZZ KID vođen klavirskom melodijom. U duboku psihodeliju odnosi talijanski industrial band SADOMUNDO iz Bologne s instrumentalom "Ninth train", te eksperimentalni japansko-britanski ambijentalni gitaristički band ANATA WA SUKKARI TSUKARETE SHIMAI u temi "Forsake" (nedavno objavili EP "Sweetness & Light"), a posve klasičan akustičan folk-country podebljan gudačkim aranžmanom sadržan je u protestnoj kompoziciji "A hole in water" britanskog melodramatic pop dueta THE TEMPLE CLOUD COUNTRY CLUB. Nešto slabiji dio kompilacije otpada na "Atta atta remix" francuskog banda MILENKA (ovaj puta bez The Pyramids) u kome se tema bazira na minimalističkoj igri i ženskim sampliranim vokalom, a daleko maštovitije minimalističke melodije pruža japanski oneman band LETTELETE AKA EMEME s instrumentalom "Torn apart by unusual tailors". Pred sam kraj kompilacije uvršten je ambijentalni electro komad "Singing ringing tree" još jednog internet projekt dueta, ovaj puta škotsko-grčkog MR FRITZ AND MAGNITOPHONO koji ima i neke određene reference klasičnih plesnih glitch natruha, te vrlo zgodan i nježan glitch broj "Komoriuta" kojeg potpisuje ALONE TOGETHER iz Japana koji su već bili prisutni na Bearsuit Records kompilaciji "A Weevil In A Biscuit" (http://www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=4180) koja je objavljena početkom 2008.

Kompilacija je svakako zanimljiva po svojim različitostima koje variraju od grubog industriala sve do nježnih i letargičnih pop zvukova, kao i po svojim mnogobrojnim eksperimentima koje su glazbenici satkali u nju. Nekolicina pjesama je uzeta sa oficijelnih albuma, koje bi s vremenom valjalo barem preslušati, ako ne i detaljno prostudirati, te sve skupa uz bogata idejna nadahnuća može poslužiti i više od običnog svakodnevnog backgrounda kada se slušatelj želi opustiti i otploviti u čarobnu i šarenu, sanjarski ležernu atmosferu.

Autor kompilacije uz svakog izvođača na unutrašnjoj omotnici donosi i myspace web stranice svih učesnika, tako da uz prijatnih sat i kusur vremena glazbe može odvući u istraživanje i čeprkanje po internetu gdje se o ovim imenima otkriva daleko više nego što se to može pretpostaviti iz njihovih uglavnom kraćih pjesama s kojima su ovdje predstavljeni.


Naslovi: 1.PORT MONE - River, 2.KIRAMEKI - Sayonara, gangsters, 3.PER OLUND BAND (feat. Ingvar Wixell) - The crippled court jester, 4.TAUB - Badlands, 5.THE ARTIFICIAL SEA - Gloryhole, 6.WHIZZ KID - Summer bubbles, 7.MILENKA - Atta atta remix, 8.SADOMUNDO - Ninth train, 9.THE TEMPLE CLOUD COUNTRY CLUB - A hole in water, 10.ANATA WA SUKKARI TSUKARETE SHIMAI - Forsake, 11.LETTELETE AKA EMEME - Torn apart by unusual tailors, 12.MR FRITZ AND MAGNITOPHONO - Singing ringing tree, 13.ALONE TOGETHER - Komoriuta, 14.HAROLD NONO/ HIDEKAZU WAKABAYASHI - I've heard giants

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 22/09/2009

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Tuesday, soundtracks

ANNA MEREDITH: Tuesday, soundtracks (2024)

| 08/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Ciklus

ŽEN: Ciklus (2024)

| 07/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Tko Je Ovdje Kome Guzica?

MAMOJEBAC: Tko Je Ovdje Kome Guzica? (1995)

| 06/10/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Foundations, EP

SERJ TANKIAN: Foundations, EP (2024)

| 04/10/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Na rubu mjeseca

LADO BARTONIČEK: Na rubu mjeseca (2024)

| 02/10/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*