home > mjuzik > Diskografija

kontakt | search |

OVERFLOW: Diskografija (Slušaj najglasnije/T.R.I.P./Anubis, 1991)

OVERFLOW - Through Department Store (1991, Slušaj najglasnije)

11. veljače 1990. su četiri klinca iz Koprivnice sasvim slučajno osnovala band. Branimir Živković - Mali (gitara), Dejan Kostadinović - Kosta (bas), Dalibor Martinčević - Dado (bubnjevi) i Goran Živković - Žika (vokal) su bili prva postava koja se promijenila nekoliko mjeseci kasnije kada je Konrad Mulvaj - Kono zamijenio dotadašnjeg basistu. Svoje prve radove su skladali na akustičnim gitarama koje su u početku bile jedina oprema. Kasnije su nabavili bubnjeve, električnu gitaru i bas, a kao pojačalo su koristili najobičniji radio. Prvi nastup su održali u matičnom gradu 1. lipnja 1990. pred pedesetak zbunjenih promatrača kojima su odsvirali šest vlastitih naslova i obrade Ramonesa i Sex Pistolsa. U to vrijeme obožavali su slušati mnoštvo stare rock ostavštine (Velvet Underground, The Stooges, Ramones, Sex Pistols, The Clash…) i niz trenutno aktualnih imena (R.E.M., Nomeansno, Bad Religion, My Bloody Valentine, The Jesus And Mary Chain, Pixies, Violent Femmes…), a sam Žika je jednom prilikom bez ustručavanja rekao da je obožavao slušati i Duran Duran, Zanu, Madonnu i Zdravka Čolića, no u njihovoj glazbi je prevagnula ona brža i energičnija varijanta koja im je dozvoljavala beskonačno ponavljanje i kombiniranje onih nekoliko akorda koje su znali svirati. Također su odlučili da će koristiti isključivo engleski jezik bez obzira na sve kako će se to odraziti. Marljivo su vježbali nekoliko puta tjedno, te su za svega 2 mjeseca napisali pregršt novih kompozicija koje su u rujnu 1990. kao vlastiti prvi demo materijal "One more time" poslali Zdenku Franjiću u Slušaj najglasnije. Reakcije su bile više nego oduševljavajuće za mladi band koji je postojao svega devet mjeseci, ponuđeno im je studijsko snimanje i već u prosincu iste godine objavljena je kazeta "Through Department Store" na kojoj su se jasno iskristalizirale sve glavne odlike njihovog izraza - brzi punk na natruhama h/c s obiljem melodija i jednostavnih aranžmana u kojima nije bilo nikakvih pretjeranih solo dionica. Kazeta se pojavila u prodaji, recenzije u različitim fanzinima, tako da je Overflow do proljeća 1991. već stekao sasvim pristojnu reputaciju novog i svježeg imena hrvatskog alternativnog rocka što im je omogućilo niz koncerata od kojih su najznačajniji nastupi ispred Mega City Four, Urge Overkill i Les Thugs. Nakon toga, u lipnju 1991. odlaze u Rockoko studio u Zagrebu i u produkciji Želimira i Krune Babogredca snimaju šest novih i deset starih naslova koje objavljuju na LP "Through Department Store" koji ih baca u sam vrh domaće alternativne produkcije. Bio je to odličan spoj američkog alternativnog rocka (Husker Du, Dinosaur Jr., Tad, R.E.M.) s tradicijom punka i h/c-a (Ramones, Sex Pistols, Bad Religion) koji je zaprštio konciznošću svirke i mješovitim zvučnim kulisama. Tako se ovdje nalaze izuzetno nabrušeni punk h/c komadi "Naked", "Empty tonight", "Ten years ago", "Face", "Ball of ice", "I don't know why" ali i laganiji gitaristički naslovi u kojima nema distorzije ili je ona prisutna samo kao zakulisni efekt - "Frankie", "November". Jedan od fascinantnih trenutaka albuma je fantastična "Tears on the farm" koja je bezrezervno jedna od njihovih najljepših pjesama u čitavom opusu koja je proizašla iz spoja Joy Division i R.E.M. Odlične melodijske bas linije, plesni ritam, savršeni punk vokal i nevjerojatna gitaristička kreativnost Malog (imao je samo 16 godina) uokvirile su ovaj izuzetan debi album koji je kao bomba odjeknuo bilo gdje da se pojavio; a nakon što su u jesen 1991. otišli na francusku turneju gdje su odsvirali 13 koncerata, te im je francuska etiketa Black Et Noir iz Angersa objavila singl "Naked / Beautiful fire" skinut s albuma, priznanja su počela pristizati sa svih strana - iz Amerike, Kanade, Francuske, Britanije… Bile su to najbolje pohvale za uloženi rad - "… 7 inča talenta… dao bih svoje lijevo jaje da te momke vidim na nekoj američkoj pozornici… jedan od najvećih svjetskih punk bandova čija snaga dolazi iz Hrvatske… ovo je album za sve one koji misle da se u rocku ništa interesantno nije dogodilo poslije punka iz 1977… rock izražene energije, brzine i oštrih gitara… jednostavno, direktno i zabavno… glasnije od tenkova na ulicama…".

OVERFLOW - Dorothy (1993, T.R.I.P. / Croatia records)

Njihov uspjeh prvog albuma i zaslužena reputacija koju su stekli širom svijeta, naglo su probudili interes mladih hrvatskih rock bandova da krenu njihovim stopama. Osnivaju se nizovi rock punk h/c sastava, a samo u njihovoj okolici (Đurđevac, Virovitica, Bjelovar, Varaždin) stasa cijeli spektar sličnih izvođača - Walmores, Bad Obsession, O.P.I., Krampussy, Dogs Body, Directed Crew, Trauma…, dok u matičnoj Koprivnici gotovo svi njihovi prijatelji počinju svirati i osnivaju vlastite bandove - Analna psorijaza, Don't, Running Party, Dorothy's Knees… U Virju se otvara rock klub "Podravac" na željezničkoj stanici koji je u periodu 1992 - 1994 bio poprištem najzanimljivijih koncertnih veselica u sjeverozapadnoj Hrvatskoj gdje su članovi Overflowa redovito zalazili na urnebesne derneke i pijanke popraćene bučnim decibelima koje su trajale sve do zore. Ostali dio Hrvatske se također budi; u garažama nastaju ABZŽ normalan, Prsten, Ha - Det - Bra, Achtung Dichtung, Furadan, Morgen, Maroderi, Svi predsjednikovi ljudi, Mamojebac, Kvaka 22, Neurotische Keruzo, Why stakla, The Cardinals, Apatridi, Rope, Hell's Bells, Saratoga, Drinking Skull… Svima njima je zajednička bila energija rock izraza koju su kao lavinu pokrenuli Overflow sa svojim sjajnim debijem, što je činilo izuzetnu snagu domaće rock scene.
No, uspjeh koji je Overflow ostvario u toku samo jedne sezone nije imao svoj rapidan napredak. Singl "Naked" koji su objavili u Francuskoj im praktički osim reputacije nije donio ništa drugo, a situacija tih godina na francuskoj nezavisnoj sceni je bila prilično jadna tako da suradnja s Black Et Noir propada i Overflow prihvaća ponudu T.R.I.P. records da sudjeluje na kompilaciji "T.R.I.P. Zone - Indie Bands Of Croatia" na kojoj su prisutni s dvije nove kompozicije - "Dorothy" i "Everything" zajedno sa sastavima Majke, Messerschmitt, The Spoons, Don't, Hladno pivo, Big White Elephant i Pips Chips & Videoclips.
Početkom 1993., u siječnju Overflow objavljuje u produkciji Denykena, Tomislav Šunjića i Aleksandra Dragaša drugi album "Dorothy" sa 14 naslova u kojima sve pršti od bučnih zvukova punk rocka. Gotovo da nema niti jedne laganije kompozicije izuzev "On the field" koja je u neku ruku nastavak odlične "Tears on the farm" s prethodnog albuma, sve ostale su podebljana distorzija od nekoliko akorda u kojoj adrenalin šiba od prve do zadnje minute. Gitara je odsvirana s intenzitetom naboja najvrsnijih punkera, vokali su fantastični, a sve poredbe s underground strujanjima u rocku su primijećene tek u ponekim dionicama što nema nikakve veze sa cjelokupnom slikom budući da su Overflow stvorili svoj vlastiti i prepoznatljiv stil koji će održavati i kroz buduće projekte. Za pjesmu "Dorothy" je snimljen i video spot tako da su postali jednim od rijetkih hrvatskih nezavisnih bandova koji su u to vrijeme imali i ovaj medijski proizvod. Spot je režirao Ivan Roca i omogućio im je ogroman uspjeh na "Hit depou" gdje se zadržao nekoliko mjeseci, a čak tri puta u četiri tjedna je zauzeo poziciju no.1. Također se vrtio i u glasovitoj emisiji alternativne glazbe "120 Minutes" Paul Kinga na MTV.
Te godine su učestvovali na kompilaciji "The Dignity Of Human Being Is Vunerable" nizozemske Anti War Action iz Groningena zajedno sa MDC (SAD), Nomeansno, Strelnikoff i drugima, te održavaju brojne odlične koncerte po Sloveniji i Hrvatskoj, a jedan od najznačajnijih im je nastup s D.O.A. u Ljubljani i Poison Idea u Galo Do Spilimbergo u Italiji, te nastup na "Fiju briju 1" u Zagrebu pred prepunim Domom sportova. Održali su i evropsku turneju sa 16 nastupa u Italiji, Francuskoj, Nizozemskoj, Austriji i jedan živi nastup na nizozemskom nacionalnom radiju, a album je distribuiran u Hrvatskoj, Sloveniji i Francuskoj.
U to vrijeme Overflow je uz Hladno pivo i Majke bio najpopularniji domaći rock band i jedan od rijetkih koji je uspio ostvariti ogroman uspjeh na domaćem tržištu bez obzira na pjesme koje su pisane na engleskom jeziku.

OVERFLOW - The Worm (1995, Goodwill records)

Vrlo rijetko se dogodi da netko na našoj sceni objavi singl koji postaje raritetom i može stati uz bok samom značenju albuma. Naime, Overflow je u predahu između dva albuma objavio 7-inčni singl u ograničenoj nakladi na plastici koji se okreće na 33'' okretaja u izdanju male talijanske firme Goodwill records iz Rima. Na ovom EP izdanju nalaze se četiri brze i izuzetno nabrušene pjesme - "Friend", "Savage", "Out there" i "Let me in (!?)" koje su logičan nastavak rada s odličnih prethodnih albuma "Through Department Store" i "Dorothy". Bitan je pomak u aranžerskom dijelu posla dok su ostali faktori i dalje ostali na visini s obzirom na izdavačko - managerske probleme koji su zapljuskivali karijeru ove družine. Ovdje je Overflow i dalje ostao vjeran svojem stilu, brzini, perfekciji, oštrini, glasnoći, britkim i jednostavnim tekstovima, te energiji i snazi koja izlazi iz njihove glazbe. Singl je objavljen u eri velike popularnosti hard -core punk stila (Green Day, Bad Religion, New Bomb Turks, Offspring, Nine Pound Hammer, Hladno pivo…) i neshvatljivo je da za njega nisu snimili video spot, pa je ovaj fini komad žute plastike koji je stajao 15 kn čamio na policama što im treba zamjeriti jer nisu iskoristili šansu zvanu trenutni hit, čime bi u tom momentu ponovno postali najpopularniji hrvatski band. S druge strane, to je vrlo dobro iskoristilo Hladno pivo.

OVERFLOW - Extremly Perverted Fantasies Of The Mad Milkman (1997, Anubis records)

Razne oluje koje su valjale Overflow od posljednjeg albuma "Dorothy" rezultirale su četverogodišnjom pauzom u kojoj je objavljen samo singl "The Worm". Njihov najveći problem bio je nestalan izdavač - prvi album je objavljen za Slušaj najglasnije koji je imao lošu distribuciju, te se vrlo brzo pokazalo da Zdenko Franjić nikako ne može izaći iz okvira marginalnog izdavaštva koje je zasnovano manje - više na usmenoj predaji i ilegalnoj distribuciji. "Dorothy" je objavljen za podetiketu Croatie records, T.R.I.P. koji je imao strahovito velike probleme gdje ništa nije funkcioniralo kako bi to Overflowu odgovaralo budući da su bili sastav koji je daleko popularniji i značajniji u inozemstvu nego li u vlastitoj domovini. Stoga su pune četiri godine uporno tražili velikog izdavača kod kojeg bi imali iste ili barem djelomično slične uvjete poput cijelog niza bandova koji su tih godina ostvarili ogromnu svjetsku popularnost - Bad Religion, The Offspring, Green Day. Žika je pucao na Epitaph records i očekivao da će uspjeti doseći zlatnu nit koja će ih povući s Balkana na mjesto koje su zaslužili. U očekivanju i dugačkoj diskografskoj stagnaciji, objavili su treći album šašavog naslova "Extremly Perverted Fantasies Of The Mad Milkman" za zagrebački nezavisni Anubis records koji je tih dana strahovito mnogo obećavao. Album je sniman kod Zlaje u Rent - A - Cow studiju u Purmerendu, selu blizu Amsterdama tijekom ljeta 1997. te po prvi puta prikazuje Overflow u punokrvnom izdanju kakvim sjaje u nastupima uživo. Najveću zaslugu za to ima producent Zlaja koji je detaljno radio na svakom trenutku, upravo onako kako se od producenta to i očekuje. Naziv albuma je čista šala, a po prvi puta band se pokazuje kao vrhunski šaljivo - ironično zajebantski punk sastav koji rastavlja dosadašnji način komponiranja i u nekoliko brojeva koristi niz riječi koje nemaju nikakve veze s engleskim jezikom. Hladna ozbiljnost komponiranja koje su do tada koristili je zamijenjena duhovitim dosjetkama i brojnim instrumentalnim improvizacijama koje do tada nisu imali, tako da je hitom postala vrlo šaljiva "meddley" raspoljotka u kojoj su spojili dvije kompozicije u jednu - "The mad milkman/ Una morbida muchacha", snimili vrlo šaljiv video spot kojim su ponovili uspjeh spota "Dorothy" na HTV i ponovno postali vodećim alternativnim domaćim rock sastavom, međutim nisu dobili zasluženo priznanje vodeće diskografske glazbene nagrade Porin što je pokazalo potpuno drugačiju sliku ove "prestižne" titule koja je iz sezone u sezonu alternativom proglašavala površnost i rijetko kada pogodila u sridu. Na album su uvrštene i tri skladbe sa EP-ija "The Worm".
Brojni koncerti Overflova te i iduće godine samo su potvrdili njihovu potpunu sviračku zrelost koju su obogatili još energičnijim nastupima prošaranim brojnim šaljivim zajebancijama i pozivima publike na ples, skandiranje i ovacije.

OVERFLOW - Unbreastfed 69 (1999, Anubis records)

Novi povratak Overflowa na scenu nakon odličnog prethodnog albuma obilježio je singl EP "Protected By The Badge" (1998., Broccoli records, Njemačka) sa pet kompozicija od kojih su "Broken knee", "Sun is wearing suit of badges" i "They" snimci uživo iz Ljubljanske Metelkove još davne 1994., a "Savage" i "Touching the ground" novi snimci starih kompozicija koje je producirao Bojan Babič. U tom razdoblju band iz zaista nejasnih razloga napušta Mali koji je izjavio da mu je dosta sviranja, koncerata i objavljivanja snimaka od kojih nema nikakve koristi, te u njima ne vidi više ništa smisleno, a zamjenjuje ga Nikica Jovanović iz Varaždina.
No, bez obzira na ovu iznenadnu promjenu, odličnu formu nastavili su na svojem četvrtom albumu "Unbreastfed 69" kojim su vlastiti izraz punokrvnog punk - rocka obogatili brojnim zvučnim eksperimentima i novinama u zvuku (orgulje, šumovi, improvizacije, pomaknuti aranžmani, dvoglasja, skandiranja), a dva naslova su potpuno inovantnog rješenja. "Dora" je prvi eksperimentalni Overflow komad u kojem su u potpunosti ovladali zakonima studija i produkcije tako da prisiljavaju slušatelja odvrnuti pojačalo do maksimuma jer u polovici pjesme prekidaju svirati i nastavlja samo crust - vokal koji odlazi u fade out, da bi se iznenada nastavila svirka. "Travel's gone too far" počinje gotovo neslušljivom gitarističkom bukom, da bi album završio zvukovima pospremanja i čišćenja studija. Vrlo simbolično, kao da su znali da će im to biti posljednji album… Od klasika ostali su "Toxic waste depot", "Mean son of a bitch", "Even if you lie", "What do you know", te su uvrštene i dvije pjesme sa prethodnog EP-ija - "Broken knee" i "Sun is wearing suit of badges". Ponovno su snimili vrlo efektan i upečatljiv video spot "Ebony / Ivory", a cjelokupni koncept tekstova o nastranosti, mnogim predrasudama i insinuacijama na mahnite ljudske karaktere vrlo upečatljivo su predočili odličnim dizajnom omota u sklopu kojeg se nalazi i vrlo šaljiv upitnik, te niz otkačenih fora (posvete, vježbe i praktični savjeti). Ovo je bilo kompletno Overflow ostvarenje kojim su izašli iz svojih dotadašnjih okvira čiste punk rock repetativnosti i čitav smisao preokrenuli u psihološku igru u kojoj su se postavili kao konkretni promoteri brojnih ljudskih zabluda.
Sastav je bio na okupu još svega godinu dana, potom su prestale i koncertne aktivnosti, održavanje proba, da bi vrlo brzo band pao u stagnaciju i neaktivnost. Koncem 2000. su se definitivno raspali, a zajedno s njima, vrlo jaka scena sjeverozapadne Hrvatske pala je u marginu.

horvi // 14/12/2003

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Non Escape

DICHOTOMY ENGINE: Non Escape (2024)

| 17/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Liam Gallagher John Squire

Liam Gallagher John Squire: Liam Gallagher John Squire (2024)

| 16/03/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Violence Solves Everything Part II (The End of a Dream), EP

COMBICHRIST: Violence Solves Everything Part II (The End of a Dream), EP (2024)

| 16/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Files 01-12, compilation

MORGUE FILE: Files 01-12, compilation (2024)

| 15/03/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Sakati paun

DEMENTRONOMES: Sakati paun (2024)

| 14/03/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Diskografija
  • Through Department Store (1991, Slušaj najglasnije)
  • Dorothy (1993, T.R.I.P. / Croatia records)
  • The Worm (sg, 1995, Goodwill records)
  • Extremly Perverted Fantasies Of The Mad Milkman (1997, Anubis records)
  • Unbreastfed 69 (1999, Anubis records)

> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*