home > mjuzik > DEMO IZVOĐAČI 2009., 5.dio

kontakt | search |

RAZNI: DEMO IZVOĐAČI 2009., 5.dio (d.i.y., 2009)

U ovom paketu predstavljamo demo i d.i.y. radove AMEN (Požega), COLLATERAL (Osijek), FRAGMENT (Zagreb), MY DARKEST TIME (Skoplje), oneman band SMETNJA (Rijeka), te zagrebačku punk/hc-rock kompilaciju stiglu iz nove nezavisne etikete Gegen Alles.
[  ]



AMEN - Way of Cross (2008, d.i.y.)

Ovo je hrvatski thrash-metal kvartet iz Požege koji, za nevjerovati, postoji još od 1990. godine i neprestano je u rangu demo-banda. Band čine Miroslav Kovačević (gitara, vokal), Dejan Čičak (gitara), Damir Brnčić (bas) i Robert Devčić (bubnjevi). Imaju čak 7 demo materijala od 1993. naovamo, no kada poslušate ovaj materijal odmah vam je jasno zašto su ostali na razini demo izvođača. Nije stvar u tome da imaju loše pjesme, nego se jednostavno nisu snašli sa kućnom d.i.y. produkcijom. Znam dečki da nemate novaca za studio i da krpate kraj s krajem kao i ostatak hrvatskih ne samo demo, već i veoma popularnih izvođača, ali barem ste se mogli potruditi da na ovakve upečatljive gitarske thrash riffove i sasvim solidne melodije nasnimite nešto bolje od kompjuterske ritam mašine. Pjesme su dobre, vokal je snažan, pun sline i paklenih insinuacija, gitare jednostavne, repetativne, ali elektronska ritam mašina nikako, ama baš nikako ne ide uz vaš zvuk.

Žao mi je vašeg truda.

Ocjena (1-10): 4

Web: http://Angelfire.com/ab/AMENamenAMEN
[  ]

COLLATERAL - Demo (2009, d.i.y.)

Veoma dobar demo materijal došao je od ovog trija iz Osijeka kojeg čine Aleksandar Pešić (gitara, vokal), Željko Sreng (bas) i Domagoj Videković (bubnjevi). Dečki su snimili 5 vrlo dobrih pjesama na engleskom jeziku koje se odlikuju indie-rock atmosferom u rasponu od The Stone Roses (album "Second Coming") sve do najnovijih psihodeličnih otkrivenja The White Hills i The Black Angels sa djelomičnim prizvukom Nirvane i dijela grunge zvuka, primjerice ranih radova žestokih Smashing Pumpkins i Screaming Trees. Prljavi zvuk gitare, psihodelične baraže, masno nafilana prostorna distorzija, mnogo promijena u aranžmanima, slojevita struktura i vrlo bogati vokalni spektar pjevača Aleksandar Pešića (od patetičnih insinuacija na Lliam Gallaghera i Billy Corgana do vrlo bijesnih i režavih Kurt Cobainovih boja), krase ove veoma dobre 24 minute. Zanemari li se činjenica da snimci nisu napravljeni u profesionalnom studiju, ovo je band koji je zakucao na vrata vrlo modernog indie-rocka kakav se svira u svjetskim underground okvirima. Osobito je dojmljiva psihodelična i tromija pjesma "Serve you clean" koja je puna raznolikih obrata, nekolicine samplova i atmosfera s kojima Collateral očigledno vrlo vješto barata. U nekim dionicama gitare su poduplane što cijelom zvuku materijala prododaje punoću i kvantitetu zvuka. Treba ih provjeriti uživo.

Ocjena (1-10): 7

Web: www.myspace.com/collateralos
[  ]


FRAGMENT - At The End (2009, d.i.y.)

Sticajem okolnosti, ovaj solidan d.i.y. album objavljen je tek u proljeće 2009., skoro dvije godine nakon što se band raspao. U toj posljednjoj postavi glavni vokali bili su Kristina Jagić i jedan od osnivača banda Davor Vlahov (gitara), a ostatak ekipe činili su Vedran Hrgetić (klavijature), Darko Demšić - Rudi (bas) i Luka Sedmak (bubnjevi). Imao sam prilike da ih gledam, kako mi se čini, na njihovom posljednjem nastupu na HGF-u u Zaboku 26.V 2007. kada su ostavili svirački čvrst i dotjeran dojam. Imaju još jedan album "The Masquerade" kojeg su sami financirali i objavili 2006. za Euroton Records. Tada u postavi još nije bilo Kristine, a na bubnjevima je bio Neven Nikolić, te su imali još jednu gitaru koju je svirao Slaven Nikolić.

Ovaj materijal ispjevan kompletno na engleskom jeziku odiše raznolikim glazbenim spektrom u rasponu od power-metala, progressive-rocka i laganih natruha sympho-metal elemenata Nightwish, mada su oni tokom šestogodišnje karijere uglavnom težili ka lakšem i jednostavnijem metal zvuku pod utjecajima Masterplan, Helloween, Iron Maiden, Dark Tranquality, Dream Theater, Symphony X, Ark... Kroz prelamanje muško-ženskih vrlo dotjeranih vokala, gitarskih riffova, mnoštvo solaža i različitih aranžmanskih prevrata (osobito upečatljiv dojam ostavljaju ritmovi i bogate harmonije klavijatura sa gitarskim isprepletenim melodijama u skladbama "A joke", hitoidnoj "Given away", simfonijskim "Midnight train" i "Stagnation", te u završnom instrumentalu "Insomnia"), ovaj 40 minuta dugačak album pokazuje vrlo dobru uigranu spretnost koju na žalost nisu uspjeli održati kao zajednička ekipa. U karijeri su održali svega 11 nastupa po Zagrebu, u Dugom Selu, Vrbovcu, Samoboru i u spomenutom Zaboku. Album je i s tehničke strane vrlo dobro realiziran, te se vrijedi podsjetiti na ovu zakašnjelu ostavštinu banda koji je u okvirima domaćeg lakšeg metala nagovještavao svoju svijetlu budućnost.

Ocjena (1-10): 7

Web: www.fragment.altpro.net
[  ]

MY DARKEST TIME - End Of My Darkest Time (2008, d.i.y.)

Ovaj vrlo dugačak album od skoro punih 80 minuta djelo je Žarko Atanasova iz Skoplja koji više od decenije vodi band koji se sticajem okolnosti u više navrata razilazio zbog promijene članova. Do 1999. band je imao mnogo 'letećih' glazbenika, a onda je nakon višegodišnje pauze Žarko 2005. odlučio pokrenuti oneman band koji funkcionira uglavnom putem interneta. Na ovom materijalu uz njega učestvuje još četvoro glazbenika iz USA koji paralelno rade (ili su radili) i u svojim matičnim sastavima. To su pjevačice Sonia Sauruk, Marina Atanasova (Wipe Away) i Adunamy (Herlighet, Hortor), te gitarist Carlos Osnaya (Exousia, Deborah).

Materijal je komponirao i snimio sam Žarko, te na njemu svira sve instrumente u spoju sa analognom i digitalnom tehnikom (gitara, basovi, ritam mašina, synth, laptop, samplovi, klavijature, efekti...), a stilski opus se najkraće može opisati kao sympho gothic doom-metal. Zaobišavši uobičajeni stereotip tromih gitarskih doom riffova, glazba je prvenstveno bazirana na vodećim linijama syntha i klavijatura, dok je gitara uglavnom potisnuta u pozadinu i služi zavisno o kompoziciji za raznolike aranžmanske zahvate (efekti, solo dionice, harmonije). Ritam također donekle odudara od klišeja doom-metala; nije onako trom i spor do hipnoze (kao primjerice kod Moss, Sun O))), Wormwood ili Xasthur), već ima i nekih plesnijih, umjerenijih varijacija s brojnim prelazima. Bubnjevi, odnosno kibernetički programirani zvukovi ritmova su vrlo dobro adaptirani, obojeni skoro prirodnim akustičnim šlihom činela, vodilica, bas pedale, tomova i doboša, tako da je vješto izbjegnuta zamka sintetike. Naravno, sintetika se primjeti, no ona nije naglašena, te stoga u globalu album ima svoj tradicionalni analogni studijski ugođaj kao da je rađen na klasičnom rock instrumentariju.

Djelo je specifično po tome što je pravcati christian metal s napjevima o Bogu uz mnogo citiranja liturgijskih tekstova i priča, te band posve smatra da vrši kršćansku poslanicu na zemlji gdje kroz svoj rad vide Boga u svojim pjesmama.

Album otvara "Inner voice", ritmički i aranžmanski prilično zapetljana kompozicija u kojoj je Žarko odmah naglasio svoje raskošne kompozitorske afinitete da ne preza od stilske fuzije metala, jazza, sympho/gothica, natruha klasične, ambijentalne glazbe i sakralnog ugođaja u kojem posebnost daje tugaljivi vokal Marine Atanasove obojen makedonskim folk elementima (vrlo slične kompozicije su "Maranata", "In control", instrumental "Broken life"). Jedan od najdužih brojeva na albumu, "Vanity" s vokalom Sonie Sauruk je već tromi doom s nešto jednostavnijim kompozitorskim obligacijama u kojima se isprepliće naglašena ritmika sa praznim, odnosno lagnim atmosferskim pasažima. Kako album odmiče s prilično konfuznog i zapetljanog početka, tako se u nastavku materijala protežu sve jednostavnije kompozitorske teme - "Then we shall see...", nešto žešća i brža "Waiting", "Looking within for strenght", sve do najplesnije "Life expectancy" i obredne "When we leave this earth". Posljednjih pola sata album sadrži 4 instrumentala s naravno, vrlo zahtjevnim aranžmanima i mračnijom, uglavnom sympho-gothic doom atmosferom.

Glazbeni trud ovog veoma opširnog (pa i preopširnog) albuma je na vrlo zavidnom nivou, a budući da je stvaran gotovo 3 pune godine, kroz izvjesno vrijeme morali bi se i pokazati neki određeni rezultati.

Ocjena (1-10): 8

Web: www.myspace.com/mydarkesttime
[  ]

RAZNI IZVOĐAČI - Gegen Alles - kompilacija - vol.1 (2009, Gegen Alles)

Gegen Alles (DIY Distro i Label) je najnovija nezavisna d.i.y. etiketa iz Zagreba u koju su se udružili bandovi s ciljem da se međusobno podupiru i promoviraju na koncertima. Osnovani su sa noći 14. na 15.III 2008. u parku kod Miramarske ulice u Zagrebu, a naziv Gegen Alles (protiv svih) im se činilo kao prikladno ime da isfrustrira ljude svojim značenjem. Shodno tome, oko etikete su okupljeni mahom lokalni punk/hc bandovi, mada im se s vremenom priključuju i neki drugi autori koji rade drukčiju glazbu (primjerice Ž/Buka).

Na ovoj kompilaciji okupljeno je 12 bandova i svaki je prisutan sa dvije kompozicije koje su u principu i njihovi najpoznatiji koncertni favoriti. Bandovi su gotovo odreda znani u lokalnim underground okvirima, a o nekima od njih ovdje smo već govorili i prije. Najpoznatiji od njih su ABERGAZ, BIKINI SCHNAPPS, NO MORE IDOLS, HANGOVER PILLS, LOBOTOMIJA i svakako najstariji od njih CIROZA JETRE. Sve njih povezuje činjenica da isključivo pjevaju na hrvatskom jeziku, te su odreda u punk/hc i rock vodama koje se stilski kreću pod utjecajima KUD Idijota, ranog Hladnog Piva, Overflowa, Motusa, Dolibasije, Debelog Precjednika... Tekstovi su različiti, sežu od duboke punkerske angažiranosti, do pravih zafrkancija i samoironije (osobito Hangover Pills, Ciroza jetre, DWASTER i BIJESNA GOMILA), a produkcija je po običaju uglavnom 'kako koji mili moji' i 'sam svoj majstor'. Na poleđini omotnice stoji: ovaj materijal se smije distribuirati, presnimavati i javno objavljivati pod uvjetom da se spomene autor/ica. Za svoje autorske radove, objavljene na ovoj kompilaciji su odgovorni bendovi, a ne Gegen Alles.

Hvale vrijedan potez ove ekipe koja je na jednom mjestu okupila dobar dio zagrebačkog punk-rock undergrounda, te se po svemu sudeći valja nadati i drugom dijelu ove kompilacije.

Naslovi: 1.NO MORE IDOLS - Na muci se poznaju junaci, 2.BEZZVUKA - Idem doma, 3.ABERGAZ - Batine, 4.LOBOTOMIJA - Knap, 5.CIROZA JETRE - Zabranjena ljubav, 6.BIKINI SCHNAPPS - Vina, pive 'vamo mi daj, 7.SOCIJALNA SLUŽBA - Robija, 8.HANGOVER PILLS - Pit, svirat, povraćat, 9.HEMEROi!IDI - Mamuran, 10.ZNOJ - Sada nakon svega, 11.DWASTER - Sotona, 12.BIJESNA GOMILA - Zbunjeni dječak, 13.ZNOJ - Demokracija, 14.BEZZVUKA - Šizofreničar, 15.CIROZA JETRE - Narkomanka, 16.NO MORE IDOLS - Prodan, 17.DWASTER - Menga, 18.BIJESNA GOMILA - Ska, 19.BIKINI SCHNAPPS - Pijana maloljetnica, 20.HANGOVER PILLS - Zvijer, 21.ABERGAZ - Popizdunac, 22.LOBOTOMIJA - Čovjek, 23.SOCIJALNA SLUŽBA - Bolje sutra, 24.HEMEROi!IDI - Subota

Ocjena (1-10): 6

Web: www.myspace.com/gegenallesdiy
[  ]

SMETNJA - Neurotic (2009, Hoarse Records)

Isuse Bože! Usro sam se od straha kada sam ovo prvi puta čuo. Taman mi je prije toga svirala neka lagana glazba, a ja sam mulac odfrljio zvuk onako kvalitetno na prilično glasan nivo da mi je susjed s kata iznad mene počeo nabijati po plafonu uz povike 'koji ti je kurac, jel si opet pošandrcao?!' Uh, ovo ne preporučam osobama slabih živaca, ovo je nešto najjebenije što si možete zamisliti... Elektronska buka neslušljivih razmjera koja se kreće u rangu najortodoksnijeg Necroanal do Merzbow. 21 minuta u 4 instrumentala biti će dovoljna da iz vašeg susjedstva rastjera ne samo ljude, već i štakore i ostalu neželjenu gamad. BTW, moja dva psa su toliko počeli lajati i cviliti kada sam ovo slušao da sam materijal naknadno preslušavao na slušalice. Skidam kapu ovome majstoru elektronske eksperimentalne buke, fakat je iznenađenje od cvileža i zvučnih visokih oscilacija! Rad je objavljen za noise/experimental label iz Nizozemske koji su objavili limitirano izdanje od 20 komada.

Nemam pojma koji je ovo čudak, ali na njegovoj myspace stranici stoji - sviram za džabe po kafanama i sahranama i bilo gdje drugdje, pa ako nekome treba neka mi se slobodno javi.

Poslušajte ga i pozovite ga, pa mu barem platite putne troškove da si nakon toga možete u miru odslušati posmrti marš. Poslije ovoga i smrt će biti olakšanje. Ha-ha-ha!

Ocjena (1-10): 7

Web: www.myspace.com/smetnja

horvi // 15/08/2009

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Vile Nilotic Rites

NILE: Vile Nilotic Rites (2019)

| 29/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Ono bitno o njima

KING UBU: Ono bitno o njima (2019)

| 26/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Libertin

VEDRAN RUŽIĆ: Libertin (2019)

| 24/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: DEMO IZVOĐAČI 2009., 5.dio
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*