home > mjuzik > Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!!

kontakt | search |

RAZNI IZVOĐAČI: Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!! (Subkulturni Azil, 2011)

Nova nezavisna izdavačka etiketa Subkulturni Azil iz Maribora na svojem prvom izdanju koje se pojavilo u obliku vinila (i promo cd-a) predstavlja iskonsku r'n'r i garažnu snagu s područja ex-Yu regije. Njihove smjernice i princip izdavaštva je posve jednostavan. Baziran je na klasičnoj d.i.y. produkciji gdje izvođači sami o svojem trošku rade snimke, elem, sve ono što i kako Zdenko Franjić sa Slušaj najglasnije funkcionira već dvadeset i kusur godina (a i FV Music i Front Rock). Stoga ovdje nije potrebno previše švrljati o tehničkim karakteristikama, produkciji, lo-fi i kućnim snimcima, već samo o dobroj volji i entuzijazmu za koje se valja nadati da će opstojati na dulje staze u svojim temeljnim odrednicama.

Kompilacija je sastavljena od 13 pjesama s isto toliko izvođača koji pristižu iz Srbije (3), Hrvatske (3), Slovenije (4), te sa Kosova (2) i BiH (1). Glazbeno protežu vrlo dobro poznat zvuk garažnog rocka, punka, rockabillyija i bluesa s jasnim utjecajima od 50-ih i 60-ih godina s ponešto suvremenijim natruhama alternativnog rocka unazad 20-30 sezona. Prvih 9 izvođača koristi engleski, dok preostala 4 svoje materinje jezike (hrvatski, slovenski i bosanski), a snimke su, pretpostavljam, izabirali sami bendovi sa već ranije objavljivanih radova, bilo da je riječ o zvaničnim albumima, d.i.y. ili demo materijalima.

Naravno, kada je u pitanju ovakav zvuk, neoprostovo bi bilo da se na kompilaciji nisu pronašli suvereni vladari, prvoborci i stjegonoše ovakvog izraza, zagrebačko-vinkovački EROTIC BILJAN & HIS HERETICS (uvodna pjesma "Rock'n'roll revolution no.5"), te beogradski CONCRETE WORMS ("Lies"), mariborski MUŠKAT HAMBURG ("The facts"), tuzlanski NO RULES ("Preko neba") i zagrebački HITCHCOCK ("Pravi put"). Ujedno, ovi bendovi nose i onu najkvalitetniju stranu izdanja; svi su posve različiti, te su u svojim domenima i fahovima povukli dobar dio pripadajuće scene nesebičnim zalaganjem za njen prosperitet i afirmaciju. Najtipičniji primjer, barem onaj kojeg ja znam, je ekipa Erotic Biljana & His Heretics koja u Zagrebu već nekoliko sezona organizira mali, ali znameniti Garage Spring Roll, festival na kojem su ugostili niz različitih, ali idejno vrlo sličnih bendova. Zatim, tu su mariborski Garage Explosion i beogradski Garage Fire! festivali koji su u svojim lokalnim, tj. državnim okvirima istosmjerne karike koje se međusobno pripomažu razmjenjujući kako bendove, tako i iskustva, a sve skupa odiše složnom bratijom koja, Bogu hvala, zna što radi i napose, voli to što radi iz afiniteta i iz ljubavi, a ne iz nekih ekonomskih poriva.

Ostatak bendova koji se nalaze na ovoj kompilaciji je znan u svojim lokalnim scenama, a posebno oduševljavaju predstavnici s Kosova PSYCHO-SONIC BORIS AND HOSENFEFER (pjesma "Drive psycho drive") i HOSENFEFER (punkoidna "Get back in the hole"). Oba sastava su iz Kosovske Mitrovice, odlikuju se kratkim, britkim i brzim garažnim r'n'r koji se jedino razlikuje po frontmenima (Boris i Pero), dok je ostatak ekipe istovjetan (Filip - gitara, Draža - bas i Mladen - bubnjevi). Što se tiče bluesera, ovdje su barem sa takvim pjesmama prisutni mladenovački ROUGH BLUE ("Big fat mama") i mariborski CZD ("Reci da me voliš", otpjevana na hrvatskom), a može se pronaći i surfa kod novosadskih RAGMAN ("Under the bed"). Žešću stranu kompilacije prezentiraju DIEGO ("Tarantela") iz Ilirske Bistrice sa snažnim i tehnički konciznim punk-surf'n'roll stilom i zagrebački DYKEMANN FAMILY ("Side street love") koji su opet neka svoja zasebna rockabilly-punk priča. Kvalitativno najtajniji snimak imaju slovenski DR.ZERO ("Terorist" ispjevana na slovenskom), a ubjedljivo najsuvremeniji zvuk, već spomenuti Hitchock i No Rules koji imaju sjajno ispolirane i producirane pjesme.

Garaža kao takva ovdje je dostojno prezentirana i oblikovana kroz mahom prljavi zvuk, donosi svu uzbudljivost rocka koja se još bolje prenosi na žive svirke, te se valja nadati da će uslijediti i njezin nastavak, a u skoroj budućnosti i kompletni autorski albumi. Dizajn i omot (rudar sa stare jugoslavenske novčanice 'hiljadarke') je također u skladu sa postulatima, posve je jednostavan sa svim potrebnim informacijama i pruža ono zadovoljstvo autohtonog domaćeg proizvoda koji može bez ikakvih problema parirati sličnim izdanjima svjetske produkcije još od vremena starih izdanja etiketa kao što su (nekad bile) australski Grown Up Wrong! Records ili američke Earache, Iloki, Bona Fide..., te kao što su još uvijek Crypt, Estrus, Sympathy For The Record Industry, Burning Heart Records i slične.

Naslovi: 1.EROTIC BILJAN & HIS HERETICS - Rock'n'roll revolution no.5, 2.PSYCHO-SONIC BORIS AND HOSENFEFER - Drive psycho drive, 3.ROUGH BLUE - Big fat mama, 4.RAGMAN - Under the bed, 5.CONCRETE WORMS - Lies, 6.DIEGO - Tarantela, 7.MUŠKAT HAMBURG - The facts, 8.HOSENFEFER - Get back in the hole, 9.DYKEMANN FAMILY - Side street love, 10.NO RULES - Preko neba, 11.HITCHCOCK - Pravi put, 12.DR.ZERO - Terorist, 13.CZD - Reci da me voliš

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 05/05/2011

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!!
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*