home > mjuzik > Moderato Cantabile - pesmi Arsena Dedića (Stara Mama Bend)

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Moderato Cantabile - pesmi Arsena Dedića (Stara Mama Bend) (Slušaj najglasnije, 2015)

E, ovo je vrlo zanimljivo... Očekivati od Stara Mama Benda, njihovog sedmog albuma nakon iznenađujće skuliranog covera Nick Cavea and the Bad Seeds "Ven, glej, nosijo mrliče" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30480 da kada se prihvate obrađivati još jednog velikog Matejevog uzora Arsena Dedića neće ponovno zarolati u neku zafrkanciju kao na prethodnim masakrima The Beatles, odnosno da će Cepuš zavaljati humoreske, a da im je Caveov bio tek jedan ozbiljan odušak dostojanstva, pomalo je, hipotetski preuranjen katarzičan predumišljaj jer je baš u vrijeme nastanka ovog albuma izvorni velikan hrvatske šansone umro 17. kolovoza (avgusta) 2015. godine.
[  ]

Na pola sata materijala s 10 izabranih pjesama od kojih su neke poprilično poznate, a neke se zaista moraju tražiti duboko po arhivama starih ploča jer ih čak niti zagrebačke radio stanice ne emitiraju, a ako ih koji puta i zavrte, to je onda uistinu rijetkost jer je Arsen tijekom života vodio žučne borbe s medijima, komunistima, špijunima, udbašima, novim neoliberalistima, bio protiv 'crvenih' i 'plavih', nikad se nije politički izjašnjavao, prezirao je 'prebrojavanje krvnih zrnaca' i odstupao je od bilo kakvih sličnih strategijskih konotacija 'poboljšavanja' životnih i umjetničkih predispozicija, a govoriti o njemu je jedna jako dugačka priča borca za potpunu umjetničku slobodu. I za vrijeme SFRJ, a i nakon nje. Idemo dalje sa Stara Mama Bendom, ovdje se desio otprilike sličan presedan kao i u slučaju tribute albuma Cavea: Matej je preveo njegovu liriku na slovenski, otpjevao i svirao gitaru, a Cepuš se vraški potrudio popratiti melodičnim solažama na električnoj gitari, te je odsvirao i bas, a Martin Mastnak i programirao ritmove što je u konačnici rezultiralo s rock štimungom poput onoga iz primjerice 80-ih kada su mnogi domaći producenti rabili ritam mašine i elektronske bubnjeve jer su zahtjevali daleko manje posla i svih onih zavrzlama oko ozvučavanja akustičnog bubnjarskog seta koji oduzme najveći dio vremena pripreme. A i živaca da se dobije adekvatan dekor.



Tako je naslovna "Moderato cantabile" (iz 1969., s prvog, proslavljenog Dedićevog albuma "Čovjek kao ja") izvedena u spoken-wordu s jazzy pratnjom bas gitare, a onda slijede fini mainstream pogodci "Moja prva gospodinja", letargično-mračna "Pejsaži brez morja", "Romanca", baladična koračnica "Kratko srečanje" (staccato, bez legata) i country "Živi ljubezen" s kojima se niti Srebrna Krila iz najpopularnije faze kasnih 70-ih i ranih 80-ih nimalo ne bi posramili. Uostalom, upravo ovu posljednju su Kalember i ekipa obradili ("Nek živi ljubav"). Uz ležerna legata, Cepuš ubacuje kraće solo minijature u melodičnim gitarskim intervalima poput heavy balada, koji puta ih i poduplavši, a sve to prati tempo ritam mašine našpanan skoro pa da djeluje poput živog bubnja s odjecima fuzza i tek ponekog sitnog prelaza. Cepuš ovdje ima izrazitu ulogu gitarskog meštra itekako sposobnog za ući u senzibilitet Dedića na rockerski miran način, osjeća se da su njih dvojica imali štošta zajedničkog u osnovnom pristupu funkcioniranja 'kostura' kompozicije, ali, ha-ha-ha, ipak nije mogao odoljeti da se malo na back-vokalu razgali zafrkancijom 'na-na-na/ la-la-la' u "Živi ljubezen", pjesmi koju su mnogi klinci baš u vrijeme popularnosti Srebrnih Krila znali izvrgavati ruglu jer je bila pretjerano patetična. Možda se ne sjećate, ali bilo je svakojakih inverzija - 'nek živi ljubav, nek prestane rat, neka svako dijete može mirno srat/ pruži mi ruku, kao magarac magarcu, raširi noge, da te vozim na...' (zna se, ha-ha-ha), ali bilo je i daleko sočnijih...



Zadnji dio albuma ulazi u lagana staccato prebiranja bez ritam mašine - "Govoril bi ti o sebi", a one praktički odgovaranju solističkim radovima Mateja. Šteta što ovdje nisu uporabili poneku synth harmoniju koje bi dale ponešto bendovskog, no zato u lagani rock umjerenog tempa s ponovno country manirom pristupaju temi "Dekle iz mojega kraja" (1984.) s aromom revijalno-restoranskog sexy tanga za ples u dvoje, taman za svadbe i slične prigode. Sentiš, ta zaboravljena i zapostavljena forma prisutna je u "Če me objameš" poput "Krivo je more" ili Čolićevih hitova, a sjetite se, baš je i Čola obradio tu pjesmu ("Zagrli me"), te nazvao i album "Ako priđeš bliže" daleke 1977. koji je prodan u fantastičnom tiražu. Na kraju je očekivana "Vse premalo veš o meni" ("Sve što znaš o meni", 1969.) impregnirana samo staccatima i bas pratnjom, ali kako god gledali i doživljavali ove obrade, mora se naglasiti da su svojevrsne, sasvim nove verzije koje se nimalo ne trude imitirati originale što je veliki plus dajući im i nove dimenzije za pogodnu radio difuziju širom ex-Yu.

Matejev vokal je i dalje iznimno pristupačan, topao i privlačan, šlageraški raspoložen, rođen za spoj zabavnjaka s daškom rockerske onomatopeje, nimalo posesivan, a senzualno uronjen u izabrane pjesme kao da su upravo baš njegove. Nema se ovdje šta predbaciti. Cover album sa spontanim rock-pop varijantama koje zaslužuju pažnju ciljanog, Arsenovog auditorija.

Naslovi: 1.Moderato cantabile, 2.Moja prva gospodinja, 3.Pejsaži brez morja, 4.Romanca, 5.Kratko srečanje, 6.Živi ljubezen, 7.Govoril bi ti o sebi, 8.Dekle iz mojega kraja, 9.Če me objameš, 10.Vse premalo veš o meni

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 24/03/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Moderato Cantabile - pesmi Arsena Dedića (Stara Mama Bend)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*