home > mjuzik > V naglici spočeto

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: V naglici spočeto (Slušaj najglasnije, 2018)

Evo, gotovo da će uskoro započeti druga polovica godine, a ja se još uvijek natežem s Matejovim albumima iz prošle 2018. "V naglici spočeto" mu dođe kao 21. album po redu iz 2018., a inače 161. u nizu. Kad će krenuti moji osvrti na radove objavljene u tekućoj 2019., vjerojatno će ta brojka biti još više približena cifri od 200. Nisam baš revno pratio koliko ih je realizirano do ovog momenta, ali kad-tad, čim prije ću i to riješiti...
[  ]

A kako je Matej s vremena na vrijeme okupiran zvučnim eksperimentima i svako malo daje neke friške konotacije, tako se na ovome albumu pozabavio reverbom akustične gitare davši joj čudno uvrnuti shoegazerski štimung black metala. Karikirano govoreći. Ne, nije black metal, ali ima natruhe blackgazea u kome spaja post-rock sa svojim tradicionalnim folk-country/ blues elementima kojima ovakav reverb s echo efektima pridaje novu, psihodeličniju dimenziju i dublji karakter zvuka. Također je u dvije teme malo se pozabavio i programiranim ritmovima skroz u pozadini, no nije ih kontemplirao u nekom plesnom akcentu. A i pretjerano bi bilo za očekivati čekičarske black-hardcore beatblastove, huh...

Tematika je po običaju vrlo širokih dijapazona spojena od starih legendi, knjiški proučenih opservacija, filozofskih premisa, raznih razglabanja i metafora svakojakih vrsta u kojima se skače s "Tristan in Izölda" na Bijelo Dugme, Miru Čekeliša, Isusovog neznanog brata, Kurta Vonneguta, Ivana Minattija, France Prešerna, Zdravka Čolića, Doktora Zobera i tako redom. Uspostavlja duboki diskurz vlastite monodrame u kojoj je svaki puta sve ciničniji na ovaj svijet da se u pojedinim trenucima više ne razaznaje oli se ironično poigrava dosjetkama ili brazdi u depresivnoj kritici. I sebe samoga i šaptavih pjesnika i bojažljivih književnika i cenzuriranim tekstovima i općenitoj cenzuri... Monolozima stavlja svoje potrebito mjesto u ovakvim kontekstualizacijama vitlajući 'perom i mislima', glazbom i skladbama. I svaki put mu uspjeva ono sve što je u posljednjih 100-tinjak albuma već rekao da iskaže na neki noviji i svježiji način.

Naslovi: 1.Tristan in Izölda, 2.Mauspassant, 3.Vase zaverovan, 4.Brez posledic za novo Heliozo, 5.Tangenta, ker sme, 6.Tomaž Šalamun sede k Ervinu Fritzu..., 7.Narodni heroj, 8.Batjuška Kette prevara ženo, ako mu jo je bog dal

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 05/06/2019

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: V naglici spočeto

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*