home > mjuzik > Gaston Paris and the mati vseh godal

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Gaston Paris and the mati vseh godal (Slušaj najglasnije, 2021)

Kaže Matej da je ovaj album nazvao po istoimenom radu John Kaye-a iz 1980. kojeg smatra jednim od najvećih glazbenika i književnika svih vremena. Kako nisam imao prilike da slušam dotičan album, a iskreno govoreći, pod tim imenom se pronađe sijaset umjetnika, književnika, lingvista, glazbenika, čak isto ime nosi i frontmen-gitarist čuvenih Steppenwolf, za kojeg čisto sumnjam da je Matejev idol, tako ovaj album povlači onu zagonetniju sferu jer je Kaye nešto radio na tekstove Bruno Paulin Gaston Parisa (1839 - 1903), francuskog književnika, dobitnika Nobelove nagrade čak tri godine uzastopce od 1901. do 1903. godine.
[  ]

Eh, šta se tu točno dešavalo oko izvornika, ne bih znao proniknuti jer je ovaj puta Matejev libreto očita nadogradnja albuma, njegova vizura sa čudnovatim tekstovima i vrlo šašavim zvučnim performansom nastavljenim od prethodnog albuma "Ponosna žival, poezija Zdenka Franjića" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30369. Tekstovi se kreću od konfuzije putovanja avionom s pomalo klaustrofobičnim referencama ("Daleč stran"), komešanja sna i jave, svatova, neobičnih prizora ("Dolgo se ne zbudiš"), čudnih hipoteza i nagađanja oli je bio s njime ili nije ("Čisto podoben očetu"), abnormalnih skokova po percpciji, zapažanjima, metaforama, zavrzlamama, kompromisima, asocijacijama, prikazima vješala, ludih sanjarenja osuđenika, golih plastičnih lutki...



Huh! Tko bi se ovdje snašao što je točno 'opralo' Mateja u ovakvom fazonu na relacijama apstrakcije, fikcije, miksanja izvornika s njegovim varijacijama, obratima, da li paralelnim komparacijama ili nečime drugime, auuu... Uglavnom, koliko mi se čini, ovdje su korištene poprilično drugačije strategije no inače, a i podatak da je album omaž nekim od utemeljitelja komparativne književnosti poput Max Kocha ili spomenutog Gaston Parisa svrstava ovaj rad u selekciju onih čudnovatijih i enigmatičnijih za dobrano razmatranje, analize i razbijanje glave.

Naslovi: 1.Daleč stran, 2.Dolgo se ne zbudiš, 3.Čisto podoben očetu, 4.Kraljica mati, 5.Morda pa takrat, 6.Max Koch, Max Koch, 7.Na slepo, 8.Svetovni sejem ničevosti

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 26/01/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Maori i crni Gonzales

ATHEIST RAP: Maori i crni Gonzales (2024)

| 09/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Stranci, EP

SCARLET NOTES: Stranci, EP (2024)

| 06/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Gateway to Oblivion

GLIS: Gateway to Oblivion (2024)

| 05/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Gaston Paris and the mati vseh godal

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*