home > mjuzik > Glory And Honor

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Glory And Honor (Celje, 1998)

U proljeće 1996. kada je Matej započinjao svoje prve javne nastupe premda ih je imao još i ranije u vrijeme pohađanja srednje škole, pitao je velečasnog Draga Svetka, župnika Crkve Svetog Duha iz Celja da li postoji ikakva mogućnost održavanja koncerta u njegovoj crkvi. Nije mu smetalo, dapače, bio je širokogrudan i ustupio mu je tri termina. Jedan te 1996., a dva iduće 1997. godine s prijateljima Goranom Radičem i Boštjanom Dermolom, pjevačem grupe Nude. Ovdje na njegovom prvom službenom albumu je nepotpuni snimak četvrtog koncerta održanog 3. listopada (oktobra) 1998. koji je, kako tvrdi Matej bio nešto posebno jer se nije održao u samoj crkvi, već u posebnoj dvorani blizu crkve koja je bila namjenjena posebnim događajima. Koncert je trajao skoro 2 sata, a na album je uvršteno nešto manje od 50-ak minuta materijala s probranijim pjesamama. Sve one nose evanđeosku lirsku i glazbenu crtu, uglavnom su tradicionalne, ispjevane na engleskom jeziku, a ima i nekoliko autorskih obrada poput Bob Dylana "Every grain of sand", Roger Millera "So saith he the lord", Carl Perkinsa... Namjera Mateja je bila da s ovim pjesmama predstavi euharijstijsko-religiozan spektar repertoara koji se nije baš često pojavljivao do tada u Sloveniji ili je bio potpuno nepoznat.
[  ]

Kako je tada imao 23 godine, svirku je usmjerio samo u čista melodična legata na bazi country-blues tehnike s ponešto minorne svirke usne harmonike, a glas mu je bio u srednjim registrima baritona pazeći na melodične arije, intonacije i boje često insinuirajući na poznate vokalizacije tipične za 40-te i 50-te, djelomice i 60-te godine 20. stoljeća prije svega poštivajući vlastite idole koji će se obilato prepoznavati u njegovoj bogatoj diskografiji: od Elvis Presleya, Johnny Casha, Leonard Cohena, u temi "When the saints" podražava i hrapavo grleno brundanje Satchma - Louisa Armstronga, a umjesto njegove prepoznatljive dixilend trube koristio je vox-extended tehniku vibriranja usnama (prckanje) insinuirajući melodiju korneta, male skraćene trube. Laganije teme protežira kroz Dean Martinove senzibilitete, ponegdje i Marijan Smodetove, a većinu intonacija je fleksibilno upriličio kroz spektar jednog od važnijih mu uzora na takvom gospel teritoriju - Otte Pestnera.



Koncert je otpočeo laganijim temama "No more auction block/ I want to be a christian" (interesantno, jedan od rijetkih staccato trenutaka), "One more day", "Well done", "Hold de wind" razvijajući ih prema prpošnijima i vedrijima "Tell him I'm gone", "On the Jericho road", "So saith he the lord"... Središnji dio snimaka se ponovno spušta u laganice i umjerene tempove (između ostalih "Trouble of the world" i "Do lawd") otvarajući stazu za vrsno aranžirane medleye "Gonna hit the road lord/ In that great glittin' up mornin'" (Krajnc-trad.), "Do lawd/ Somebody touch'd me (trad.)", "Every road (Carl Perkins)/ When the saints (trad.)/ Down by the riverside (trad.)/ When I lay my burden down (trad.)" zavalivši se koji puta i u laganiji rock and roll s country aditivima poput vesele "This train" ili same završnice finalnog medleya "Lead me gently home, father (Thompson)/ Just a closer walk with thee (trad.)/ I'm gonna walk dem golden stairs (Holt)". Između svih pjesama okupljeni auditorij ga je podržao aplauzom, reklo bi se nekih 50-tak, možda i više duša, no s obzirom na lokaciju održavanja, atmofera je bila komorna, čak i pobožno skrušena. Matej baš ništa nije komentirao niti najavljivao, samo je na kraju rekao 'hvala lepa', a u glasu mu se prepoznala vibracija ugodnog raspoloženja.

Malo tko je tada mogao pretpostaviti da prisustvuje nastupu budućeg velikana slovenske scene: po ničemu nije odavao dojam da se u njemu stvara kantautorska kreativna sila, tada praktički nije imao niti jednu vlastitu uglazbljenu pjesmu, a ako ih i jeste bilo, po ovih 50-ak minuta se to nije uočavalo. Školski su odsvirane bez greške za prolaznu ocjenu savladavanja osnovne tehnike baratanja akordima, no ništa povrh toga, ali se zato odmah ispoljio vrstan vokal sa zavidnim sposobnostima, kao i aranžerska tehnika sklapanja medleya, kraćih fragmenata u melodično posloženu i povezanu cjelinu prilagođenu tada još opskurnim sviračkim predispozicijama.

Naslovi: 1.No more auction block/ I want to be a christian (trad.), 2.One more day (Tepper-Bennett), 3.Well done (trad.), 4.Hold de wind (trad.), 5.Tell him I'm gone (trad), 6.On the Jericho road (trad.), 7.So saith he the lord (Roger Miller), 8.Every grain of sand (Dylan), 9.Trouble of the world (trad.), 10.Medley: Gonna hit the road lord/ In that great glittin' up mornin' (Krajnc-trad.), 11.Medley: Do lawd/ Somebody touch'd me (trad.), 12.Every road (Carl Perkins)/ When the saints (trad.)/ Down by the riverside (trad.)/ When I lay my burden down (trad.), 13.Peace in the valley (Thomas A.Dorsey), 14.This train (trad.), 15.Lead me gently home, father (Thompson)/ Just a closer walk with thee (trad.)/ I'm gonna walk dem golden stairs (Holt)

ocjena albuma [1-10]: 5

horvi // 13/01/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: For Those That Wish to Exist

ARCHITECTS: For Those That Wish to Exist (2021)

| 24/01/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Naslednjih osem

MATEJ KRAJNC: Naslednjih osem (2021)

| 24/01/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Finomehanika

ROBERT MERLAK: Finomehanika (2021)

| 23/01/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Doc Martin bo rešil Slovenijo

MATEJ KRAJNC: Doc Martin bo rešil Slovenijo (2021)

| 23/01/2021 | horvi |

>> opširnije


cover: Policijska ura

MATEJ KRAJNC: Policijska ura (2021)

| 22/01/2021 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Glory And Honor

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*